همکاری باما و ماشینچی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها1

آغاز همکاری «باما» و «ماشینچی»: از کارشناسی تا پرداخت وام برای خرید خودرو

برند و پلتفرم خرید و فروش خودروی «باما» در آستانه ورود به دوازدهمین سال فعالیت خود، از یک همکاری استراتژیک با پلتفرم «ماشینچی» خبر داد. برند باما در بیانیه‌ای اعلام کرد که این همکاری با هدف تکمیل زنجیره ارزش خدمات مورد ارائه به کاربران و همچنین ایجاد تحول در فرایند پر ریسک کنونی معامله خودرو، از انتخاب و کارشناسی تا خدمات تعویض پلاک و تنظیم سند قطعی شکل گرفته است.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | بر اساس خبری که دو برند باما و ماشینچی داده‌اند، قرار شده همکاری پلتفرم خرید و فروش خودرو باما با ماشینچی منجر به کارشناسی ۳۶۰ درجه خودرو شود و این تیم سلامت خودرو را از هر جهت مورد بررسی قرار دهد. اعلام شده که گزارش صادر شده توسط «ماشینچی» تحت پوشش بیمه خواهد بود و خسارت احتمالی ناشی از هرگونه ایراد در کارشناسی توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

در این گزارش همچنین اعلام شده که به منظور ایجاد شفافیت هرچه تمام‌تر، انجام کلیه مراحل معامله از کارشناسی تا تنظیم سند قطعی با نظارت نماینده رسمی دادگستری انجام خواهد شد و همچنین استقرار نمایندگی بیمه، دفتر اسناد رسمی و نماینده تعویض پلاک در محل معامله باعث می‌شود کل فرایند معامله خودرو در یک محل و با یک بار مراجعه قابل انجام باشد. این فرایند یکپارچه باعث می‌شود تا وقت و زمان کمتری از کاربران گرفته شود و آنها از انجام کارشناسی دقیق نیز مطمئن‌تر خواهند شد.

چند خدمت دیگر

تامین مالی خرید خودرو نیز خدمت دیگری خواهد بود که با شروع این همکاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این خدمت، بخش عمده‌ای از عملیات سنتی دریافت وام را به صورت آنلاین پوشش داده و فرایند دریافت وام خرید خودرو را تسهیل کرده است. در این بخش از همکاری برندهای باما و ماشینچی که به نوعی با فناوری لندتک مرتبط است، قرار است اقدامات متفاوتی برای خرید خودرو توسط کاربران انجام شود.

در بازار ایران که خودرو به یکی از اصلی‌ترین کالاهای سرمایه‌ای تبدیل شده است، همکاری‌های از این قبیل بیش از پیش به چشم می‌آید. باما و ماشینچی در بیانیه‌ خود گفته‌اند که آنها در همین راستا ارائه خدمات باکیفیت و مسئولانه به مشتریان در راستای ایجاد سهولت و شفافیت در معاملات خودرو، ارزشی معنادار و قابل توجه در صحنه معاملات خودرو در کشور ایجاد خواهد نمود.

پیش از این برندهای شیپور و همراه مکانیک همکاری مشابهی را انجام دادند و سپس برند دیوار نیز پلتفرم کارنامه را به همین منظور راه‌اندازی کرد. اما دست کم روی کاغذ به نظر می‌رسد جنس همکاری ماشینچی و باما اندکی متفاوت است و فقط بحث کارشناسی خودرو در این بین مطرح نیست و این دو پلتفرم اگرچه با تاخیر اما با برنامه‌های کامل‌تری کارشان را آغاز کرده‌اند.

world of words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *