نیسان نیز از روسیه خارج شد؛ دومینو تحریمها همچنان برای روسیه ادامه دارد
با وضع تحریمهای گسترده از سوی غرب، خروج خودروسازان از روسیه به یکی از خبرهای پرتکرار این روزها تبدیل شده است.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|آمریکا با محدود کردن صادرات روسیه اعلام کرد دسترسی این کشور به صادرات جهانی کالاهای مختلف از محصولات الکترونیکی و کامپیوتر گرفته تا نیمه رساناها و قطعات هواپیما محدود میشود. به این ترتیب شرکتها طرحهای تولیدی خود را متوقف کرده یا به دنبال خطوط عرضه جایگزینی هستند.
تحلیلگران عقیده دارند محدودیت فعلی در عرضه جهانی خودرو و قیمت بالای آن با توجه به شدت و مدت زمان درگیری در اوکراین، خودروسازان و مصرف کنندگان را تحت فشار قرار میدهد. افزایش قیمت نفت و آلومینیوم تمایل و توانایی مصرف کنندگان برای خرید خودرو را تحت تأثیر قرار داده است.
حمله برنامه ریزی شده و گسترده روسیه به اوکراین تاثیرات دومینویی زیادی را بر صنعت خودرو و زنجیره تأمین این صنعت گذاشته است. این حمله همچنین بسیاری از کمپانیهای خودروسازی را به تعلیق یا انتقال فعالیتهایشان به کشورهای دیگر واداشته است.
در پی حمله روسیه به اوکراین، چندین خودروساز خبر از توقف تولید خود در این کشور متهاجم دادهاند.
منابع خبری اعلام کردند که شرکت خودروسازی نیسان موتور، کار خود در کارخانه سنت پترزبورگ را متوقف خواهد کرد.
شرکت خودروسازی نیسان موتور اعلام کرد: در چند روز آینده، فعالیت در کارخانه خود در شهر سن پترزبورگ روسیه را متوقف خواهد کرد.
پیش از این، شرکت خودروسازی ژاپنی چندملیتی بیان کرد که صادرات خودرو به روسیه را به حالت تعلیق درآورده است.
همچنین این شرکت انتظار دارد که چالشهای بیشتر، منجر به توقف و اختلال در تولید داخلی شود.
در راستای خروج خودروسازان از روسیه گفته شده است شرکتهای آئودی، جگوار-لندروور، بی ام و، مرسدس بنز، سیتروئن و جنرال موتورز هم صادرات خودرو به روسیه را متوقف کردهاند.
خودروسازان از جمله فولکس واگن، بی ام و و پورشه در تولید خود دچار مشکلات زیادی شدهاند؛ زیرا این شرکتها کابلهای مورد نیاز در محصولات خود را از شرکتهایی واقع در غرب اوکراین تأمین میکنند که حالا به خاطر وقوع جنگ مجبور به توقف فعالیتهای خود شدهاند و در نتیجه مخاطبان خود را تا حدی از دست خواهند داد.
شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما، ژاپن قرار دارد. ریشههای تأسیس این شرکت به زمان راهاندازی شرکت خودروسازی داتسون بازمیگردد، در پی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، وی داتسون را در شرکت خوشهای و تازه تأسیس خود، ادغام نمود و شرکت جدید را نیسان نامید.
شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب شرکتهای لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی تأسیس کردند، اقدام به راهاندازی شرکت اینفینیتی نمود. از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهامداران اصلی نیسان تبدیل شد، بهطوریکه تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید، در مقابل نیسان نیز ۱۵٪ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد. هماکنون کارلوس غصن بهطور همزمان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره هر دو شرکت نیسان و رنو میباشد و از طریق شرکت رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت استراتژیک دو شرکت میباشد، سکان رهبری رنو و نیسان را در دست دارد. در سال ۲۰۱۲ نیسان پس از شرکتهای جنرال موتورز، تویوتا، گروه فولکسواگن، هیوندای موتور گروپ و فورد، بهعنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته شد.
World of Words
منبع: اقیانوس آبی خبر
دیدگاه خود را در میان بگذارید