منچستر سیتی با همکاری سونی اولین استادیوم فوتبال در متاورس را میسازد
منچستر سیتی ساخت اولین استادیم فوتبال مجازی جهان را در دنیای متاورس با همکاری کارشناسان واقعیت مجازی سونی آغاز کرده است. این استادیوم مجازی مجهز به سیستم تجزیه و تحلیل تصویر و فناوری تشخیص گل «چشم شاهین» (Hawk-Eye) خواهد بود.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|با توجه به اینکه سونی در توسعه استادیوم فوتبال متاورسی همکاری میکند، ظاهرا قرار است به فناوریهای نوینی مجهز باشد. هواداران با حضور مجازی در این استادیوم میتوانند بازیهای فوتبال را در از هر نقطه جهان تماشا کنند. این استادیوم در حقیقت نسخه مجازی استادیوم «اتحاد» (Etihad) منچستر سیتی خواهد بود.
پیشگامان دیجیتالی لیگ برتر، قراردادی سه ساله با سونی امضا کردهاند. با وجودی که این قرارداد به تازگی امضا شده و پروژه هنوز در مراحل ابتدایی است، تیمهایی از کارشناسان این شرکت نقشههای اولیهای از طرح استادیوم فوتبال تهیه کردهاند تا بتوانند آن را در جهان دیجیتالی متاورس پیادهسازی کنند.
استادیوم فوتبال متاورس
مسئولان باشگاه منچستر سیتی که روی این پروژه کار میکنند، پیشبینی کردهاند که این ورزشگاه مجازی به هواداران کمک میکند تا بتوانند در هر مکانی که هستند، بازیهای فوتبال را به صورت زنده مشاهده کنند و دیگری نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.
کاربران متاورس از طریق هدست واقعیت مجازی میتوانند تجربه متفاوتی از این جهان مجازی در اختیار داشته باشند. توسعهدهندگانی که در زمینه فوتبال و واقعیت مجازی کار میکنند بر این باورند که این فناوری در حال حاضر امکان تکرار مسابقه را در نسخه دیجیتالی، شبیه به بازیهای ویدیویی فیفا فراهم میکند. هرچند در آینده نیز هواداران امکانات بیشتری در اختیار خواهند داشت.
«اندی اچ»، یکی از بنیانگذاران Rezzil که در واقع شرکتی است که بازی متاورس Player 22 را توسط باشگاههای لیگ برتر برای آموزش بازیکنان توسعه داده نیز میگوید به زودی دنیای متاورس به فناوریهای بیشتری مجهز میشود و این شرکت امیدوار است که کاربران بتوانند قابلیتهای بیشتری را در چنین فضاهایی در اختیار داشته باشند.
باید دید کاربران آیا کاربران از استادیوم مجازی متاورسی استقبال خواهند کرد و این پروژه به موفقیتهای خوبی دست پیدا میکند یا خیر.
همچنین جیپی مورگان به عنوان بزرگترین بانک آمریکا در گامی بزرگ و حائز اهمیت وارد دنیای متاورس شد و مرکزی را در پلتفرم Decentraland افتتاح کرد. این شرکت میگوید بازار متاورس میتواند بازاری با درآمد سالانه 1 تریلیون دلاری باشد.
بانک جیپی مورگان به تازگی در گزارشی اعلام کرد که شرکتها میتوانند انتظار رویارویی با چه تجارتهایی را در متاورس داشته باشند. این بانک پس از انتشار این گزارش، همچنین از افتتاح مرکز Onyx در مجتمع تجاری Metajuku واقع در جهان «دیسنترالند» خبر داد.
بازدیدکنندگان با رفتن به این مرکز شاهد یک ببر و پرتره دیجیتالی «جیمی دایمون»، مدیرعامل جیپی مورگان خواهند بود. همچنین، اگر بازدیدکنندگان به طبقه دوم این ساختمان بروند، میتوانند ارائهای از سوی مدیران جیپی مورگان درباره اقتصاد بازار رمزارزها را ببینند.
در گزارش این بانک آمده است: «متاورس احتمالا در سالهای آینده به نحوی در همه بازارها نفوذ میکند و تخمین زده میشود که ارزش درآمدهای سالانه آن بیش از 1 تریلیون دلار باشد.» بهعلاوه، گفته شده که بازار محصولات مجازی در حال حاضر سالانه 54 میلیارد دلار درآمد دارد که دو برابر رقم درآمدهای بازار موسیقی است.
جیپی مورگان میگوید میانگین قیمت زمینهای مجازی در بازه زمانی ژوئن تا دسامبر سال 2021 از 6 به 12 هزار دلار رسید. اکنون پیشبینی میشود که هزینه صرف شده برای تبلیغات درون بازی در این فضا تا سال 2027 به 18.4 میلیارد دلار برسد.
بزرگترین بانک آمریکا میگوید نرخ پذیرش متاورس در جریان عامه توسط برندهای بزرگ سرعت بیشتری پیدا کرده است. شرکتهایی مثل آدیداس و نایکی به دنبال تولید هرچه بیشتر محصولات مبتنی بر NFT هستند و حتی شرکتی مثل سامسونگ یکی از فروشگاههای خود را در متاورس شبیهسازی و اخیرا رویداد گلکسی آنپکد را در آن برگزار کرده بود.
بازارگرمی
با این حال در بخشی از گزارش جیپی مورگان به بازارگرمیهای بیش از اندازه درباره متاورس هم پرداخته شده است: «بهرغم هیجان زیادی که درباره قابلیتهای متاورس وجود دارد، به منظور استفاده از حداکثر توانمندیهای این فضا در زمینه برقراری تعامل، جامعهسازی و تجارت، هنوز باید منتظر توسعه بخشهای کلیدی این دنیا و به بالغ شدن آنها باشیم.»
World of Words
منبع: inews
دیدگاه خود را در میان بگذارید