361

«361 درجه» یک درجه بالاتر از برندهای ورزشی

«361 درجه» یک درجه بالاتر از برندهای ورزشی

در دنیا یک برند مشهور ورزشی وجود دارد که با تولید انواع پوشاک ورزشی برای تمامی افراد و در سطوح مختلف، پیامی با مضمون «بالا بردن یک درجه از سطح خرید» برای مشتریانش صادر می‌کند و ضمن ایجاد اطمینان خاطر، سطح توقعات را برآورده می‌سازد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|این برند مشهور، «361 درجه» نام دارد و از چین، زادگاهش تا تمام دنیا، دل همه را ربوده است. این برند در سال 2003 تأسیس شده و عمده فعالیتش تحقیق و توسعه فناوری‌های البسه ورزشی است.
«361 درجه» از ابتدای تأسیس به‌عنوان تولیدکننده کالای ورزشی ملی، حمایت ورزشی از چین را وظیفه خود دانسته و می‌داند و در راستای تحقق این هدف و به منظور حمایت از رشد صنایع ورزشی کشورش از سرمایه‌گذاری و اسپانسری در هیچ ورزشی دریغ نکرده. مسابقات شیرجه‌زنی، سوپرلیگ تنیس روی میز، ماراتن گینگمن و Zhengkai، لیگ بسکتبال و مسابقات المپیک در کارنامه این نوجوان سرکش و جاه‌طلب خودنمایی می‌کند. یک نمونه دیگر، حمایت بین‌قاره‌ای این برند در بازی‌های آسیایی گوانگجو 2010 و حمایت رسمی جهانی OCA در سال 2009 است. پس با اطمینان می‌توان گفت با برندی حرفه‌ای مواجه هستیم.

شروع ماجراجویی

در سال 2005 و سال‌های ابتدایی تأسیس، «361 درجه» رتبه اول را در درجه‌بندی فوربس چین به‌عنوان یکی از شرکت‌های قدرتمند در توسعه این کشور به دست آورد. این سال برای این برند جالب‌تر هم شد چراکه در بین 500 برند برتر چین قرار گرفت.
سال 2006، برند 361 درجه بیشتر به ملی‌گرایی نزدیک شد و توسط مقامات، اداره دولتی صنایع و بازرگانی، عنوان شناخته‌شده‌ترین علامت تجاری در چین را به خود اختصاص داد که نشان از پیشرو بودن آن‌ها در حمایت از تولیدات ملی داشت. جهش در 2006 فراتر رفت و این برند، برندهای بین‌المللی را در تصاحب حق امتیاز نمایش رویدادهای ورزشی و شراکت در پخش زنده CCTV از سال 2007 تا 2008 شکست داد تا بیشتر از قبل رشد کند. در سال 2007 و در پی برگزاری مراسم جایزه سالیانه «Influencing China» که توسط مدرسه کسب‌وکار «وارتون» برنامه‌ریزی شده بود، این برند جایزه برتر را به خود اختصاص داد و همچنین در جمع 500 شرکت برتر قرار گرفت.

mono shop1-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

 

یک موفقیت پایدار

از نگاه «دینگ ووهائو» مدیر برند 361 درجه، این موفقیت‌ها اصلاً اتفاقی نیست. او در این باره گفت: «ما یک برند جهانی هستیم و از همه امور ورزشی حمایت می‌کنیم. در سال 2007 ماراتن بین‌المللی Xiamen را پشتیبانی کردیم. در ماه نوامبر سال 2007، 361 درجه و سوپرلیگ بسکتبال دانشگاه چین همکاری خود را آغاز کردند. هدف از این همکاری پرورش استعداد برای این حوزه ورزشی بوده که بسیار موفقیت‌آمیز رقم خورد.»
همان سال همکاری بین آن‌ها و CCTV5 منجر به ساخت مرکز تفریحی بسکتبال 361 شد و بر اساس موفقیت حاصل از توافق سال 2006، تبلیغات افزایش یافت و برند خیره‌کننده دیگری به نام Oriental Street Bal خلق شد. در واپسین اتفاقات سال 2007، برند 361 درجه به صورت رسمی به رقابت‌های شیرجه ملی و المپیک 2008 وارد شد تا از پیروزی ورزش چین در این مسابقات حمایت کند.
از دیدگاه «ووهائو» برندش راه درستی را طی می‌کند: «از سال 2009 به مدت پنج سال یعنی تا سال 2014 بیشتر به محکم سازی پایه‌های خودمان مشغول بودیم. البته این به آن معنی نیست که پیشرفت چشمگیری نداشتیم. اشتباه است که فکر کنیم بیکار بوده‌ایم چون از آن سال تازه داستان ما جذابیت اصلی خود را پیدا کرد.»

تداوم موفقیت

در سال 2008 بین 361 درجه و شرکت بین‌المللی Beijing Ogilvy Advertisement قراردادی امضا شد و نوسازی برند در تمام زمینه‌ها و همچنین ارتقای استراتژی برند در دستور کار قرار گرفت تا این برند نوظهور جانی تازه بگیرد. سال 2009 برای 361 درجه نقطه عطف بود چون در 12 مارس 2009 به‌طور رسمی و طی عقد قرارداد با شورای المپیک آسیا به اسپانسر اصلی و رسمی مجتمع المپیک آسیا بدل شد و توانس آن را تا به امروز حفظ کند. البته این اتفاق در مقابل عرضه رسمی اوراق و سهام این برند در بازار بورس هنگ‌کنگ آن هم به صورت عمومی کمی کمتر به چشم می‌آید. این عرضه در واپسین روزهای ماه ژانویه سال 2009 رخ داد. به عقیده مدیر این برند مشهور، تکنولوژی سهم زیادی در این موفقیت‌ها داشت: «کفش 361-SENSATION معرفی شد و بازار آمریکا شمالی را به لرزه درآورد. ژانویه سال بعد جایزه Runner’s World coveted Best Buy به این محصول تعلق گرفت. کفشی که با یک لایه میانی با تکنولوژی QuickFoam، چیزی شبیه به کپسول‌های Air max، توجه همه را به خود جلب کرد و نام 361 درجه را بر سر زبان‌ها انداخت. تکنولوژی به کار رفته، ساده اما کارآمد بود؛ احساس و تجربه‌ای جدید با یک لایه‌گذاری منحصربه‌فرد که به طور عجیبی واکنش‌پذیر بوده و پایداری شدیدی دارد.»

mono shop2-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

 

حفظ خواص لایه‌گذاری

تکنولوژی QuickFoam، توسط «برند 361 درجه» برای مدت زمان طولانی‌تری مورد آزمایش قرار گرفت تا از حفظ خواص لایه‌گذاری آن اطمینان حاصل شود. همه کفش‌های 361 درجه در Heeluxe، یک آزمایشگاه مستقل تست کفش مستقر در سانتاباربارا مورد آزمایش قرار می‌گرفت تا خصوصیات بارز آن مطابق با استانداردهای سختگیران 361 درجه باشد. اصول اثرگذاری این تکنولوژی ساده است. با جذب بهتر ضربات، وزن کمتر و پوشش‌دهی مناسب‌تر، میزان مسافت طی شده و سرعت را افزایش داده و صدمات ناشی از دویدن را کمتر می‌کند.

اتفاقات خوبی در راه است

به عقیده «ووهائو» اتفاقات خوبی در راه است: سال 2016 را نمی‌توان نادیده گرفت چون «361 درجه» با تلاش فراوان توانست تبدیل به اسپانسر اصلی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 شود. در این مسابقات ما بیش از صد هزار نفر را در اکثر رشته‌ها تجهیز کردیم و دایره محصولات از کفش تا کلاه و مچ‌بند و حتی لوازم تخصصی را هم شامل می‌شد. هدف هرچقدر هم بزرگ باشد، با تمرکز کامل و پشتکار قابل دستیابی است. برندهای بزرگی مانند نایکی، آدیداس، نیوبالانس یا پوما آنقدر قدرت دارند که همه‌چیز را برای خودشان نگه دارند، اما 361 درجه، یک درجه از همه جلوتر است چون به کار خودش باور و ایمان دارد. البته ما برای پیشرفت و ارزش برندمان باید مدام و هر روز بهتر و بهتر شویم.

World of Words

منبع: rli.uk


 

دیدگاه ها بسته شده اند.