برند گوگل-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

گوگل کارمندان واکسن نزده را اخراج می‌کند

گوگل کارمندان واکسن نزده را اخراج می‌کند

گوگل اعلام کرده است به کارمندان واکسینه نشده خود مهلت می‌دهد تا واکسنشان را تزریق کنند؛ وگرنه شغل خود را از دست خواهند داد. اخیراً یادداشتی به دست شبکه CNBC رسیده است که عنوان می‌کند آن دسته از کارمندان گوگل که هنوز واکسینه نشده‌اند، می‌توانند به مرخصی اجباری بروند و اگر مقررات وضع‌شده کووید-۱۹ را رعایت نکنند، مجبور می‌شوند شرکت را ترک کنند. طبق گزارش‌ها، این تصمیم گوگل از سیاست جدید دولت جو بایدن مبتنی بر واکسیناسیون اجباری کارمندان پیروی می‌کند؛ البته این فرمان بایدن با مخالفت‌های سنا و دادگاه فدرال مواجه شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|بر اساس این طرح، همه کارمندان فدرال و پیمان‌کاران و طیفی از مشاغل مرتبط با دولت موظف‌اند تا کارکنانشان را واکسینه کنند یا از آنان آزمایش‌های هفتگی بگیرند. کسب‌وکارهایی که به این فرمان عمل نکنند، ممکن است در هر تخلف حداکثر ۱۴ هزار دلار جریمه شوند. این مسئله شامل همه مؤسسه‌ها و شرکت‌های بزرگ با بیش از ۱۰۰ کارمند نیز می‌شود.

فرصت به کارمندان

طبق این یادداشت، گوگل تا ۳ دسامبر به کارمندانش فرصت داد تا مدارک واکسیناسیون خود را آپلود کنند یا تأییدیه معافیت پزشکی یا مذهبی بگیرند. این شرکت می‌گوید افرادی که تا ۱۳ ژانویه هیچ‌یک از این کارها را انجام ندهند، ابتدا مرخصی اجباری ۳۰ روزه با حقوق برایشان در نظر گرفته می‌شود و درصورت عمل نکردن به وظایف خواسته‌شده پس از ۳۰ روز، ممکن است تا ۶ ماه مرخصی بدون حقوق شامل حال آنان شود و درنهایت از شرکت اخراج شوند. گوگل این خط‌مشی را رد نکرده است و لورا لی اریکسون، سخن‌گوی این شرکت، به خبرگزاری ورج می‌گوید:

همان طور که قبلاً اعلام کرده‌ایم، الزامات واکسیناسیون ما یکی از راه‌های مهمی است که می‌توانیم نیروی کار خود را با آن ایمن نگه و درنتیجه آن خدمات، خود را سرپا نگه داریم. ما در برابر کارمندان دارای شرایط واکسیناسیون متعهدیم تا هر کاری که برای کمک به آنان در این راه لازم است، انجام دهیم و قاطعانه روی این تصمیم استوار هستیم.

واکسن کرونا-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

الزام به واکسیناسیون

گوگل کارمندانش را به واکسینه شدن ملزم می‌کند؛ با این‌ حال، گفته شده است که آزمایش‌های هفتگی جایگزین مناسبی نیست. در گزارش CNBC اشاره شده است که احتمال دارد گزینه‌هایی برای کارمندان واکسینه نشده نیز وجود داشته باشد.

درحالی‌که گوگل انتظار دارد برنامه واکسیناسیون الزامی به‌صورت عمومی اجرا شود، کارمندان می‌توانند به دنبال موقعیت‌هایی باشند که واکسیناسیون از شروط اساسی آن نباشد. همچنین، امکان درخواست معافیت فراهم خواهد بود.

اگرچه بسیاری از کارمندان گوگل به دلیل شرایط حاکم همچنان در دورکاری به سر می‌برند و مشخص نشده است که با وجود ظهور گونه جدید اُمیکرون چه زمانی به اتمام می‌رسد، این شرکت از بسیاری از نیروی کار خود انتظار دارد که در دفاتر کاری حاضر شوند. به گفته  CNBC، درصورتی‌که کارمندان دور کار مشمول این دستور شوند، احتمال الزامی شدن واکسیناسیون برای آنان نیز وجود دارد. در حال حاضر، تعدادی از نیروهای کار این شرکت داوطلبانه به کار حضوری مشغول هستند.

World of Words

منبع: theverge


دیدگاه ها بسته شده اند.