Xiaomi company

گزارش مالی شیائومی افزایش ۷۰ درصدی سود در سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد

گزارش مالی شیائومی افزایش ۷۰ درصدی سود در سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد

شیائومی به لطف فروش پررونق گوشی‌های هوشمند و گسترش آن در بخش بالا رده بازار، سود خالص ۷۰ درصدی را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به گزارش گیزموچاینا، شیائومی، غول صنعت فناوری چین که به‌سرعت در حال پیشروی است، نتایج مالی خود را برای سال ۲۰۲۱ منتشر کرده که رشد چشمگیر ۷۰ درصدی را در سود خالص تعدیل‌شده خود نشان می‌دهد. اطلاعات مالی همچنین از تنوع رو به رشد شرکت اشاره دارد که در ساختار سود نیز منعکس شده است.
صورت مالی تلفیقی حسابرسی شده شرکت برای سال منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ از طریق بیانیه مطبوعاتی ارائه شد. این چشم‌انداز حاکی از مسیر رشد قوی شیائومی در فعالیت‌های خارج از کشور است؛ چراکه همچنان بخشی از بازار فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد. باوجود چالش‌های موجود در بازار جهانی، غول چینی توانست از موفقیت به‌دست‌آمده استفاده کند و عملکرد قوی دیگری برای سال ۲۰۲۱ ارائه دهد.
بر اساس نتایج مالی، شیائومی رشد ۳۳٫۵ درصدی در کل درآمد را برای سال ۲۰۲۱ به ثبت رساند، درحالی‌که سود خالص تعدیل‌شده در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۹٫۵ درصد افزایش پیدا کرد. از درصدهای فوق، ۳۲۸٫۳ میلیارد یوان (۵۱٫۶ میلیارد دلار) به کل درآمد و ۲۲ میلیارد یوان (۳٫۴۵ میلیارد دلار) به سود خالص تعدیل‌شده در سال ۲۰۲۱ اختصاص داشت. نتایج مالی برای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که شیائومی با قدرت برای پر کردن خلاء هواوی پس از تحریم‌های آمریکا در چین حرکت کرده است.
اکوسیستم محصولات مصرفی شیائومی در مکان‌های گسترده، پیشرفت این شرکت در چندین جبهه را نشان می‌دهد. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط شیائومی، بازارهای نوظهور شتاب رشد قوی در آمریکای لاتین و آفریقا را حفظ کردند. شیائومی در هر دو منطقه از نظر فروش گوشی‌های هوشمند به جایگاه سوم رسیده است.
غول فناوری چین انتظار دارد این آمار چشمگیر را برای سال ۲۰۲۲ نیز حفظ کند؛ چراکه همچنان به دنبال تنوع بخشیدن به مسیر درآمد خود با عرضه محصولات پیشرفته است.
امروز شیائومی اطلاعات نقطه عطف چشمگیر تجارت گوشی‌های هوشمند خود را به اشتراک گذاشت. این شرکت از زمان افتتاح خط تولید ردمی نوت، ۲۴۰ میلیون دستگاه از آن فروخته است. اعلامیه مذکور هشت ماه پس از رسیدن شیائومی به مرز ۲۰۰ میلیون منتشر شد.
به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، این بدان معنا است که شیائومی ۵ میلیون گوشی ردمی نوت در ماه فروخته که برابر با دو گوشی از این خط تولید در هر ثانیه در مدت هشت ماه متوالی است. همچنین، باید در نظر گرفت که ماه‌های پیشین به علت همه‌گیری کرونا و کمبود تراشه و مشکلاتی ازاین‌دست، مشکلات فراوانی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده‌اند.
سری ردمی نوت ۱۱ به‌آرامی راه خود را به بازارهای خارج از کشور باز کرده‌اند؛ جایی که شیائومی در چند فصل گذشته سهم بیشتری از درآمد را به دست آورده است. سری میان رده همیشه تقاضای زیادی دارد و احتمالاً پیش از پایان سال شاهد رقم ۳۰۰ میلیونی خواهیم بود.

World of Words

منبع: gizmochina


 

دیدگاه ها بسته شده اند.