Sony-research-center

گزارش سال مالی 2021 سونی منتشر شد؛ فروش 11.5 میلیون دستگاه پلی استیشن 5

گزارش سال مالی 2021 سونی منتشر شد؛ فروش 11.5 میلیون دستگاه پلی استیشن 5

سونی گزارش عملکرد سال مالی منتهی به 31 مارس 2022 خود را اعلام کرد. طبق این گزارش، سود شرکت ژاپنی بیش از دو برابر شده و به حدود 1.06 میلیارد دلار و درآمد آن به 8.8 میلیارد دلار رسیده است. هرچند غول ژاپنی با عرضه کنسول پلی استیشن خود با محدودیت‌هایی مواجه بوده اما در مجموع 11.5 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را وارد بازار کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|هرچند سونی در گزارش مالی خود، سود 1.06 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده، تحلیلگران از این شرکت انتظار سود 1.13 میلیارد دلاری را داشته‌اند. از سویی دیگر، درآمد 8.8 میلیارد دلاری این شرکت نیز مطابق با انتظار تحلیلگران (9.2 میلیارد دلار) نبوده. با این حال، درآمد و سود ژاپنی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

فروش پلی اسیتشن 5

گزارش سونی، همچنین توجه بسیار زیادی به فروش کنسول بازی پلی اسیتشن دارد. طبق این گزارش، در سه ماهه گذشته (بین ژانویه تا مارس) دو میلیون دستگاه پلی اسیتشن 5 و 100 هزار دستگاه پلی اسیتشن 4 در سراسر جهان فروخته شده است. با این وجود، مجموع کل کنسول‌های پلی اسیتشن 5 و 4 فروخته شده به ترتیب 19.3 و 117 میلیون دستگاه است.
همچنین در سال مالی گذشته (بین آوریل 2021 تا مارس 2022)، 11.5 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 فروخته شده که در مقایسه با پیش‌بینی‌های اولیه انجام شده بسیار کمتر است.
از جمله نکات دیگری که سونی در مورد عملکرد بخش بازی خود اعلام کرده، می‌توان به کل مشترکان سرویس پلی استیشن پلاس آن اشاره کرد که تا 31 مارس 47.4 میلیون نفر بوده‌اند. از سویی دیگر، شبکه پلی استیشن هم اکنون 106 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که سونی به زودی از سرویس جدید پلی‌استیشن پلاس خود رونمایی خواهد کرد.
برای سال تجاری جدید، شرکت ژاپنی انتظار دارد تا درآمدش به 8.9 میلیارد دلار افزایش پیدا کند. به گفته رویترز، داده‌های Refinitiv نشان می‌دهد که حتی این پیش‌بینی هم کمتر از میانگین سود 9.2 میلیارد دلاری است که توسط 23 تحلیلگر برای سونی پیش‌بینی شده است.
پس از شایعات فراوان در ماه‌های اخیر شرکت سونی بالاخره همان چیزی که احتمال آن می‌رفت را تأیید کرد: پلی‌استیشن Now به تاریخ می‌پیوندد و در عوض قرار است از یک ساختار رده‌بندی شده در پلی‌استیشن پلاس استفاده شود.
طبق اخبار منتشر شده این استراتژی برنامه اشتراک سابق سونی را در 3 گروه دسته‌بندی می‌کند که هریک قیمت و خصوصیات خود را دارند. طبق تأیید رسمی سونی این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد از بین سه رده Essential، Extra و بالاترین رده یعنی Premium یکی را انتخاب کنند.

پلی‌استیشن پلاس Essential

نخستین رده در واقع همان اکانت معمولی است که در حال حاضر نیز استفاده می‌شود و مواردی چون بازی‌های دو ماهیانه برای دانلود، تخفیف اضافی در قسمت فروشگاه، ذخیره ابری و امکان بازی چندنفره را شامل می‌شود. قیمت‌های این رده عبارتند از 9.99 دلار ماهیانه، 24.99 دلار سه ماهه و 59.99 دلار سالیانه.

پلی‌استیشن پلاس Extra

خصوصیات این رده از پلی‌استیشن Now وارد بازی شده‌اند و در این رده نه تنها تمامی موارد Essential را در اختیار دارید بلکه امکان دانلود حدود 400 عنوان PS4 و PS5 نیز در دسترس شماست. گفتنی است عناوین مذکور هر دو گروه بازی‌های انحصاری و غیرانحصاری را نیز شامل می‌شود، البته هنوز فهرستی از این عناوین منتشر نشده اما قیمت‌های آن عبارتند از 14.99 دلار ماهیانه، 39.99 دلار سه ماهه و 99.99 دلار برای حساب سالیانه.

پلی‌استیشن پلاس پریمیوم

آخرین و گران‌ترین رده پریمیوم است که کمی هم پیچیده به نظر می‌رسد اما به طور خلاصه این رده نسخه بزرگ‌تر و کامل‌تری از دو رده پلاس و Now به شمار می‌رود. در این رده هرآنچه که در رده‌های قبلی وجود داشت همچنان موجود است و علاوه بر آن‌ها حدود 340 عنوان از PS1، PS2، PS3 و PSP در اختیار دارید و می‌توانید آن‌ها را دانلود یا استریم شوند. البته این خدمات تنها در مناطقی موجود است که اکنون پلی‌استیشن Now در آن عرضه می‌شود. قیمت‌های رده پریمیوم از این قرارند: 17.99 دلار ماهیانه، 49.99 دلار سه ماهه و مبلغ 119.99 دلار برای اکانت یک ساله.
در پایان بایست به دو نکته اشاره کرد، اول اینکه اگر همین حالا اکانت PS Now دارید در زمان اجرای رده‌بندی جدید به شکل خودکار و بدون هزینه اضافی به رده پریمیوم منتقل خواهید شد. مورد دوم نیز اینست که اجرای رده‌بندی جدید از خرداد و به ترتیب در بازارهای آسیا، آمریکای شمالی، اروپا و سپس باقی مناطق دنیا انجام خواهد شد.

World of Words

منبع: reuters


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *