بازار

گزارش سال تبلیغات بازار ۱۴۰۰: بیشترین تبلیغات روی برند روبیکا صورت گرفته است

گزارش سال تبلیغات بازار ۱۴۰۰: بیشترین تبلیغات روی برند روبیکا صورت گرفته است

نصب اپلیکیشن‌های تبلیغ دهندگان ۲۳ درصد رشد داشته و آمار خود کاربران بازار نیز رشدی تقریبا ۱۸ درصدی داشته است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|گزارش سالانه تبلیغات بازار با اعلام اینکه، بازار توانسته ضمن تجربه رشد نزدیک به هجده درصدی نسبت به سال گذشته، حالا امکان دانلود و بروزرسانی یک میلیارد و هفتصد میلیون بار برنامه و بازی موبایل را برای 53 میلیون کاربر فعال خود به وجود بیاورد. در بخشی از این گزارش به این موضوع اشاره شده که 1296 برنامه و بازی، در یک سال گذشته حداقل یک نصب به وسیله «سرویس تبلیغات در جست‌‌وجوی بازار» به دست آورده‌اند. همچنین تعداد نصب داده شده به تبلیغ‌دهندگان در بازار نسبت به سال گذشته رشدی 23 درصدی داشته است.
مشاهده بیشتر تبلیغات بازار با افزایش تعداد کاربران
بازار در بخش نخست این گزارش با اشاره به اینکه در سال 1400 تعداد نصب فعال بازار از 53 میلیون مورد گذشته، بر این موضوع تاکید کرده که این آمار بیانگر رشد 17 و 8 دهم درصدی نسبت به سال قبل است. این آمار اعلام شده توسط بازار، بر افزایش تعداد کاربران بازار تاکید دارد. نتیجه تعداد بیشتر کاربر هم به هر روی مشاهده بیشتر تبلیغات خواهد بود.
اما ابزارهای تبلیغات در بازار چیست؟ این ابزارها به دو دسته «تبلیغات در جست‌وجو» و همچنین «تبلیغات در گشت‌وگذار» تقسیم شده است. استفاده از این دو شیوه تبلیغاتی بر اساس آنچه در این گزارش سالانه به آن اشاره شده مبتنی بر استفاده کاربران از پنل یا هوشمند است.
بازار اعلام کرده که «سرویس تبلیغات هوشمند بازار» با استفاده از راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌شود و این شیوه روندی را همچون مشاوره گرفتن از یک متخصص مارکتینگ برای کاربران تبلیغات بازار پیش می‌برد.
نکته جالب توجه و مهم در مورد «سرویس تبلیغات هوشمند بازار» این است که بر اساس بودجه و CPI مورد نظر تبلیغ دهنده، بهترین جایگاه مورد نظر در «تبلیغات در جست‌وجو» و همچنین «تبلیغات در گشت‌وگذار» را به او را شناسایی می‌کند. کاربر هم بعد از این شناسایی برای بدست آوردن این جایگاه تبلیغاتی در مزایده شرکت می‌کند.
بازار با توضیح درباره «سرویس تبلیغات هوشمند بازار» اعلام کرده در این سرویس برنامه‌ریزی، پیشنهاد و بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها و قیمت آنها کاملا اتوماتیک و با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی انجام می‌شود. از سویی دیگر در پنل تبلیغات جست‌وجو بازار، ابزارهای شناخت و بررسی کلیدواژه‌ها و تعیین قیمت برای تبلیغات پیشرفته نیز ممکن شده است. ولی در سرویس هوشمند، کاربر، بودجه و مبلغ هر نصب را تعیین و ادامه کار را به ابزار تبلیغاتی هوشمند بازار واگذار می‌کند.
بازی، پرچمدار بیشترین جست‌وجو
گزارش سالانه تبلیغات بازار در بخش دیگری به انتشار آماری درباره بیشترین جست‌وجوهای انجام شده در بازار پرداخته است. در این بخش بازی گوی سبقت را گرفته و با فاصله زیاد اینستاگرام و واتس‌اپ در مرحله دوم جست‌وجو قرار دارند.
اهمیت این آمار علاوه بر اینکه به کاربران تبلیغ دهنده کمک می‌کند تا جایگاه مناسب تبلیغات را پیدا کنند، از سویی دیگر بیانگر سلیقه و مهم‌تر از آن خواست و نیاز جامعه در استفاده از اپلیکیشن‌ها است. جالب است که به طور سالانه در بازار 2.8 میلیارد بار جست‌وجو انجام می‌شود.
پرطرفدارترین برندهای تبلیغاتی در بازار
بازار در گزارش سال 1400 خود با اشاره به اینکه 1043 برند توانسته‌اند روی تبلیغات برندی غیر از برند خود نصب دریافت کنند، از 20 برندی که بیشترین تبلیغ روی آنها انجام شده نام برده است. در بین این 20 برند جالب است که روبیکا، دیوار و شاد سه برند اولی هستند که بیشترین تبلیغ روی آنها بوده است.
جالب است دیوار در بخش‌های قبلی گزارش هم به عنوان نخستین اپلیکیشنی که جست‌وجوهای منجر به نصب را به خود اختصاص داده شناخته شده است.
گزارش سال 1400 تبلیغات در بازار خلاصه‌ای از نگاه کاربران نسبت به کافه بازار و علاوه بر آن مطالبه تبلیغ‌دهندگان به کافه بازار را منعکس کرده است. بر اساس تحلیل و بررسی این دو رویکرد نتایج بیانگر آن است که تعداد کاربران بازار نسبت به سال گذشته با رشد مناسبی همراه بوده است. از سویی دیگر جذب مخاطب برای اپلیکیشن‌های مختلف در این پلتفرم بر اساس راهکارهای ارائه شده توسط هوش مصنوعی نتیجه قابل قبولی به تبلیغ‌دهندگان ارائه داده است.

World of Words

منبع:cafebazaar.ir

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *