اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها - گرانترین خودروهای جهان

گران ترین خودروهای دنیا از برندهای مختلف در سال ۲۰۲۱

در این مطلب گران ترین خودروهای دنیا را به‌اختصار معرفی می‌کنیم که در سال ۲۰۲۱ برندهای شناخته‌شده‌ای مثل فراری، بوگاتی، پاگانی و مکلارن تولید می‌کنند.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|در بین گران ترین خودروهای دنیا، برندهای بوگاتی و فراری و مکلارن مشهورترین سازندگان خودروهای میلیون‌دلاری هستند. علاوه‌بر‌این‌، کارگاه‌های کوچک و بزرگی در سراسر جهان وجود دارند که خودروهای کلکسیونی با قیمت بیش از یک‌میلیون دلار تولید می‌کنند. همچنین، شرکت‌های تیونینگ مدل‌های سفارشی با تزیینات خاص و شرایط فنی ویژه دارند که ممکن است بسیار گران‌قیمت و مطابق سلیقه افراد متمول عرضه شوند.

نمونه‌های کلاسیک

پیش از آغاز قرن بیست‌ویکم، خودروهای میلیون‌دلاری به نمونه‌های کلاسیک با قدمت تاریخی محدود بود؛ اما از سال ۲۰۱۰ و ظهور بوگاتی ویرون و بهبود اوضاع اقتصادی در کشورهای صنعتی شرایط تغییر کرد. هزینه‌های طراحی و تولید ویرون بسیار زیاد بود و از همان ابتدا، مشخص شد محصول نهایی برای شرکت سازنده سودآوری نخواهد داشت. بسیاری از مسئولان فولکس واگن، خصوصا فردیناند پیچ (Ferdinand Piëch)، مدیرعامل این گروه، تولید نمونه جاده‌ای از ویرون را به‌دلیل ارزش تبلیغاتی و اهمیت رسیدن به فناوری‌های عالی اجرا کردند. ظهور بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۵ به برندهای خودروسازی دنیا ثابت کرد ثروتمندان پرشماری حاضرند مدل‌های صفرکیلومتر مجهز به امکانات لوکس و پیشرانه‌های پرقدرت را بخرند.

در این مطلب، تعدادی از گران ترین خودروهای دنیا را معرفی کرده‌ایم که سال ۲۰۲۱ تولید می‌شوند. گفتنی است بسیاری از مدل‌های تیونینگ‌شده و تک‌نمونه سفارشی و ابرخودروهای در حال ساخت مثل هنسی نوم F5 با هدف جلوگیری از زیاده‌گویی در مقاله حاضر بررسی نشده‌اند.

اقیانوس آبی خبر - villaeste19-d2-0003-1068x711

گران ترین خودروهای دنیا در سال 2021

  • پاگانی هوایرا (Pagani Huayra)
  • مکلارن الوا (McLaren Elva‎)
  • مکلارن اسپیدتیل (McLaren Speedtail)
  • بنتلی بکلار (Bentley Mulliner Bacalar)
  • فراری مونزا (Ferrari Monza)
  • پینین فارینا باتیستا (Pininfarina Battista)
  • مرسدس AMG پروژه یک (Mercedes-AMG Project One)
  • استون مارتین والکری (Aston Martin Valkyrie)
  • بوگاتی بولید (Bugatti Bolide)
  • بوگاتی شیرون پیور اسپرت (Bugatti Chiron Pur Sport)
  • لامبورگینی سیان (Lamborghini Sian)
  • ریمک نورا (Rimac Nevera)

پاگانی هوایرا (Pagani Huayra)

برند پاگانی با معرفی زوندا در سال ۱۹۹۹ شروعی طوفانی داشت. این برند با استفاده از پیشرانه‌های ساخت مرسدس AMG، مفهومی تازه برای ابرخودروهای مدرن تعریف کرد و قبل از بوگاتی ویرون به شهرت رسید.

مکلارن الوا (McLaren Elva‎)

برند مکلارن به‌اندازه فراری و لامبورگینی قدیمی نیست؛ اما سابقه‌ای درخشان در مسابقات فرمول یک دارد و برای کلکسیونرها جذاب است.

مکلارن اسپیدتیل (McLaren Speedtail)

جدیدترین ابرخودرو برند مکلارن، F1، مدل ۱۹۹۲ را یادآوری می‌کند، با این تفاوت که لوکس‌تر و بسیار راحت‌تر است. این مدل دو‌در و سه صندلی دارد تا راننده در وسط باشد. اسپیدتیل ابرخودرویی هیبریدی با مجموع قدرت ۱۰۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۱۵۰ نیوتن‌متر است.

بنتلی بکلار (Bentley Mulliner Bacalar)

پرداخت مبلغ میلیون‌دلاری برای محصولی از برند بنتلی بسیار نادر است. این برند اصیل بریتانیایی سال ۲۰۱۹ مدل ویژه به نام بکلار (Bacalar) را رونمایی کرد که براساس کانتیننتال ساخته شده بود و ۱٫۹ میلیون دلار قیمت داشت.

فراری مونزا (Ferrari Monza)

برخلاف رقبا، فراری توجه ویژه‌ای به خودروهای میلیون دلاری نمی‌کند. این برند به‌ندرت تک‌نمونه‌های سفارشی برای مشتریان خاصش می‌سازد و به ساخت مدلی ویژه و متفاوت از دیگر محصولات علاقه‌ای نشان نمی‌دهد.

پینین فارینا باتیستا (Pininfarina Battista)

برند پینین فارینا استودیو طراحی خودرویی است که از سال ۱۹۳۰ فعالیت می‌کند و سابقه درخشانی در این زمینه دارد. امروزه، مجموعه‌ی پینین فارینا تحت مالکیت گروه صنعتی ماهیندار هندوستان است و علاوه‌بر دفتر اصلی در تورین ایتالیا، مرکزی اداری و مهندسی در مونیخ آلمان دارد.

مرسدس AMG پروژه یک (Mercedes-AMG Project One)

تنها ابرخودرو جاده‌ای برند مرسدس بنز در قرن بیست‌ویکم، هنوز به تولید نهایی و مرحله تحویل مشتری نرسیده است.

استون مارتین والکری (Aston Martin Valkyrie)

شرایط تولید برای ابرخودرو استون مارتین مشابه مرسدس AMG پروژه یک است.

بوگاتی بولید (Bugatti Bolide)

بولید یکی از محصولات جدید برند بوگاتی است که ازنظر فنی و ظاهری، تفاوت‌هایی با شیرون دارد.

بوگاتی شیرون پیور اسپرت و سوپراسپرت ۳۰۰ پلاس

تولید نسخه‌های مختلف بوگاتی شیرون سال ۲۰۲۱ هم ادامه خواهد یافت. امسال، مدل ویژه‌ای با نام پیور اسپرت (Bugatti Chiron Pur Sport) معرفی شده است که ازنظر فنی، تفاوت خاصی با نمونه اصلی ندارد.

لامبورگینی سیان (Lamborghini Sian)

جدیدترین محصول لامبورگینی در کلاس قیمتی بیش از یک‌ میلیون دلار سیان نام دارد. این محصول سبک‌بدنه و طراحی جدیدتری درمقایسه‌با دیگر تولیدات شرکت سازنده دارد و از فناوری‌های مدرن لامبورگینی برای خودروهای آینده بهره می‌برد.

ریمک نورا (Rimac Nevera)

شرکت دانش بنیان ریمک در کشور کرواسی یکی از برندهای تازه‌تأسیس و تاریخ‌ساز در صنعت ابرخودروهای برقی است. محصول جدیداین برند، ریمک نورا (Nevera) نام دارد.

کونیگزگ رگرا و یسکو و جمرا

کونیگزگ در سال جاری، دو محصول مشهور خود، رگرا و یسکو را تولید می‌کند. ابرخودرو جدید این برند سوئدی به نام جمرا با قابلیت حمل چهار سرنشین نیز، احتمالا اواخر سال به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

جمرا (Jemera) سریع‌ترین خودرو چهار صندلی دنیا محسوب می‌شود. این ابرخودرو نه‌تنها به‌عنوان نخستین محصول چهارنفره در تاریخ کونیگزگ بی‌سابقه است؛ بلکه برای اولین‌بار از پیشرانه‌ی سه سیلندر نیز استفاده می‌کند.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.