بیت کوین در قزاقستان-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

کاهش 13 درصدی هش ریت بیت کوین به دنبال قطع شدن اینترنت قزاقستان

کاهش 13 درصدی هش ریت بیت کوین به دنبال قطع شدن اینترنت قزاقستان

ناآرامی‌های داخلی کشور قزاقستان و قطع شدن اینترنت این کشور تاثیرات منفی روی استخراج رمز ارز داشته و باعث کاهش 13 درصدی نرخ هش ریت بیت کوین شده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|بیت کوین یا Bitcoin و به اختصار BTC، پول یا ارز دیجیتال است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود. شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است. هیچ شخص یا نهادی این شبکه را کنترل نمی‌کند. ارز دیجیتال بیت کوین نمی‌تواند خارج از برنامه ریزی انجام شده، چاپ یا خلق شود و تعداد آن محدود است. فقط 21 میلیون بیت کوین برای همیشه تولید می‌شود. تراکنش‌های شبکه بیت کوین، در یک لاگ عمومی با تکنولوژی بلاک چین (blockchain) ذخیره می‌شوند. در ایران، موضوع استخراج بیت کوین یا همان ماینینگ و مصرف برق برای راه اندازی ماینینگ فارم، یک چالش خبرساز بوده اخیر است.

نرخ هش ریت

قزاقستان که از نظر نرخ هش ریت استخراج بیت کوین دومین کشور بزرگ جهان محسوب می‌شود، روز گذشته به دلیل افزایش شدید قیمت سوخت، ناآرامی‌های سیاسی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. در نتیجه این مشکلات، ابتدا کابینه ریاست کشور مجبور به استعفا شد و سپس شرکت مخابراتی دولتی «قزاق تلکام» اینترنت کشور را به طور کلی قطع کرد که این امر باعث شد فعالیت شبکه در قزاقستان نسبت به حد معمول روزانه خود 2 درصد کاهش پیدا کند.
تمام این مشکلات در ادامه ضربه شدیدی به روند استخراج بیت کوین کشور وارد کرد. طبق داده‌های ارائه شده توسط وب‌سایت YCharts.com نرخ هش ریت کلی شبکه بیت‌کوین در ساعاتی پس از قطع شدن اینترنت 13.4 درصد کاهش پیدا کرد و از حدود 205 هزار پتاهش در ثانیه (PH/s) به 177,330 پتاهش رسید. لازم به ذکر است که این کشور 18 درصد از فعالیت هش شبکه بیت‌کوین را به خود اختصاص داده است.

بیت کوین-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

مشکلات کشور قزاقستان

چند روز قبل، دولت قزاقستان سقف قیمت گاز مایع مورد استفاده برای سوخت خودروها را حذف کرد تا با شرایط بازار هماهنگ شود؛ اما این امر باعث شد تا قیمت آن در یک شب دو برابر شود و همین موضوع باعث اعتراضات خشونت آمیز زیادی از سوی شهروندان قزاق شد.
در زمان انتشار این خبر، اینترنت قزاقستان همچنان با مشکلاتی مواجه است که در صورت تداوم می‌تواند عواقب شدیدی را به همراه داشته باشد. انجمن صنعت و بلاک چین مرکز داده قزاقستان انتظار دارد که این کشور در پنج سال آینده از فعالیت‌های استخراج قانونی رمز ارز خود 1.5 میلیارد دلار (و 1.5 میلیارد دلار دیگر به صورت غیرقانونی) درآمد کسب کند.
در همین حال، قیمت پایین برق در این کشور (به طور متوسط فقط 0.055 دلار به ازای هر کیلووات ساعت) باعث شده تا نهادهای داخلی و خارجی تصمیم به راه‌اندازی فروشگاهی برای استخراج بیت کوین داشته باشند.

World of Words

منبع: cointelegraph


دیدگاه ها بسته شده اند.