ربات

همکاری 400 میلیون دلاری هیوندای و بوستون داینامیک برای توسعه رباتیک

همکاری 400 میلیون دلاری هیوندای و بوستون داینامیک برای توسعه رباتیک

رابطه بین گروه هیوندای و شرکت هوش مصنوعی بوستون داینامیک هر روز بیش از دیروز گسترش می‌یابد. اخیرا هیوندای بیش از 400 میلیون دلار در شرکت بوستون داینامیکس سرمایه‌گذاری کرده است تا فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک را توسعه دهد. مقر کل شرکت در کمبریج، ماساچوست قرار دارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|آغاز جدی رابطه هیوندای و بوستون داینامیک به سال 2020 باز می‌گردد. مدیران هیوندای در مشاهدات خود از این شرکت آن قدر تحت تاثیر نوآوری‌های بوستون داینامیکس قرار گرفتند که 80 درصد از سهام این شرکت را خریداری کردند. اکنون نیز مدیران هیوندای تصمیم گرفته‌اند تا 400 میلیون دلار را برای توسعه هوش مصنوعی شناختی، هوش مصنوعی ورزشی، طراحی سخت افزار ارگانیک، تحقیقات رباتیک، محاسبات، یادگیری ماشین، نرم افزار و مهندسی سخت افزار در این شرکت آمریکایی سرمایه‌گذاری کنند.
بنیانگذار و مدیر اجرایی بوستون داینامیک ، مارک رابرت در مورد این سرمایه‌گذاری اظهار داشت: ما باید ربات‌ها را باهوش‌تر، چابک‌تر و ماهرتر کنیم. به طور کلی استفاده از آنها را بایستی آسان‌تر کنیم. وقتی این کار را انجام دادیم، ربات‌ها و انواع دیگر سیستم‌های هوشمند بهره‌وری را افزایش می‌دهند، افراد را از موقعیت‌های خطرناک نجات می‌دهند، از معلولان مراقبت می‌کنند و به طور کلی به مردم کمک می‌کنند تا زندگی بهتری داشته باشند.
سرمایه تزریق شده به بوستون داینامیک چگونه خرج خواهد شد؟
سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری هیوندای در بوستون داینامیک، صرف خرید تجهیزات جدید و استخدام باهوش‌ترین نیروهای ممکن خواهد شد. بخش بزرگی از این سرمایه در اختیار مدیر ارشد فناوری بخش فناوری ال ریزی قرار خواهد گرفت. ال ریزی بیش از 25 سال تجربه در ساخت انواع ربات‌ها دارد. او 17 سال گذشته را به عنوان دانشمند ارشد در بوستون داینامیک سپری کرده است. او مغز متفکر پروژه‌های این شرکت است که چگونگی حرکت ربات‌ها را کشف کرد. پیش از این ویدیوهای مختلفی از محصولات بوستون داینامیکس همچون LittleDog، BigDog، WildCat، SandFlea و روبوداگ و حرکات مختلف آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

World of Words

منبع:hyundai

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *