گوشی شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو

مقایسه مشخصات گوشی شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو با رقبا

مقایسه مشخصات گوشی شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو با رقبا

بالاخره گوشی شیائومی ۱۳ بعداز تعویق رونمایی شد و اکنون فرصت آن فراهم شده است تا با سایر رقبا ازجمله آیفون ۱۴، گلکسی اس ۲۲ پلاس و پیکسل 7 مقایسه شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|سرانجام بعداز تعویق چند روزه در برگزاری رویداد شیائومی برای معرفی گوشی‌های پرچم‌دار سری جدید این شرکت چینی، شاهد رونمایی از گوشی شیائومی ۱۳ بودیم. شیائومی مانند همیشه دست‌پر به میدان آمده است تا جانشین سری گوشی‌های شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو را معرفی کند. گوشی شیائومی ۱۳ مثل همیشه ابتدا در بازار چین عرضه خواهد شد و اندکی بعد عرضه‌ی جهانی آن انجام می‌شود.
پیش‌از رونمایی شیائومی ۱۳، اخبار رسمی و غیررسمی زیادی درباره‌ی ویژگی‌های این گوشی منتشر شد که درنهایت با تمام غوغای زیاد و وعده‌های شیائومی بالاخره با سری جدید پرچم‌داران این شرکت روبه‌رو شدیم.
با‌این‌همه شیائومی توانسته است درطی چند سال تبدیل به یکی از برندهای پرفروش گوشی‌های هوشمند شود و رقبای خود را در یک بازی ناعادلانه به چالش بکشد. در ادامه قصد داریم ویژگی‌ها و امکانات گوشی‌های شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو را با آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو، سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس، گوگل پیکسل ۷ و ۷ پرو و هواوی میت ۵۰ مقایسه کنیم تا بتوانید در صورت نیاز براساس نیازهای خود بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

نمایشگر

صفحه‌نمایش مدل استاندارد پرچم‌دار جدید شیائومی ۱۳ پنل AMOLED و اندازه‌ای برابر با ۶٫۳۶ اینچ دارد. وضوح تصویر نمایشگر شیائومی ۱۳ نیز ۲٬۴۰۰ × ۱٬۰۸۰ پیکسل است. این در حالی است که مدل پرو نمایشگر بزرگ‌تر AMOLED E5 با اندازه‌ی ۶/۷۳ اینچی دارد و وضوح تصویر ۳٬۲۰۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل را به‌ارمغان می‌آورد که مناسب کاربرانی خواهد بود که می‌خواند با گوشی هوشمند به تماشای فیلم بنشینند یا بازی کنند.
حداکثر نرخ نوسازی پنل نمایشگر پرچم‌دارهای جدید شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو ۱۲۰ هرتز است و حداکثر روشنایی ارائه‌شده توسط نمایشگرهای آن‌ها در حالت عادی به‌ترتیب برای شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو، ۱٬۲۰۰ نیت و بازه‌ی ۱٬۰۰۰ تا ۱٬۵۰۰ نیتی اندازی‌گیری شده است؛ البته، این میزان در زمان پخش محتوای HDR می‌تواند تا ۱٬۹۰۰ نیت نیز برسد.
تفاوت نمایشگر شیائومی ۱۳ پرو با مدل استاندارد مانند نسل قبلی در قابلیت LTPO نهفته است که امکان تنظیم تطبیق‌پذیر نرخ نوسازی در بازه‌ی ۱ تا ۱۲۰ هرتز را فراهم می‌کند. همچنین دیگر تفاوت پنل‌های این دو گوشی در تراکم پیکسلی نمایان می‌شود که به‌ترتیب ۴۱۹ و ۵۲۱ پیکسل در اینچ برای مدل‌های شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو اندازه‌گیری شدند. دیگر قابلیت پنل نمایشگر شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو شامل پشتیبانی از استاندارد HDR10+ و مقاومت بالای آن به‌لطف یک لایه گوریلا گلس ویکتوس خواهد بود.
این‌درحالی است که گوشی آیفون ۱۴ پنل اولد با اندازه‌ی ۶/۱ اینچ و تراکم پیکسل ۴۶۰ دارد و وضوح تصویر ۲٬۵۳۲ × ۱٬۱۷۰ ارائه می‌کند؛ اما نرخ نوسازی پنل نمایشگر این گوشی همچنان از ۶۰ هرتز فراتر نمی‌رود. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر آیفون ۱۴ بین ۸۰۰ نیت تا ۱٬۲۰۰ نیت عنوان شده است؛ اما در بررسی زومیت درزمان پخش محتوای بصری HDR این رقم به ۱۲۷۵ نیت نیز رسیدیم. وظیفه‌ی حفاظت از پنل جلویی دربرابر ضربات را سرامیک شیلد به‌عهده دارد.
درمقایسه شیائومی ۱۳ پرو با آیفون ۱۴ پرو اولین چیزی که جلب توجه می‌کند اندازه‌ی پنل نمایشگر خواهد بود. آیفون ۱۴ پرو از نظر ابعاد با نسخه‌ی پایه آیفون ۱۴ تفاوتی ندارد؛ اما حداکثر میزان روشنایی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن در کفه‌ی ترازو سنگینی می‌کند. حداکثر روشنایی در آیفون ۱۴ پرو که بارها نامش در رویداد شیائومی ذکر شد، در زمان پخش محتوای ویدئویی HDR10 به رقم ۲۰۰۰ نیت می‌رسد.
از سویی دیگر، اندازه‌ی پنل نمایشگر گلکسی اس ۲۲ پلاس ۶/۶ اینچ است که وضوح ۲٬۳۴۰ × ۱٬۰۸۰ دارد و با تراکم پیکسل ۳۹۳ تراکم کم‌تری نسبت‌به شیائومی ۱۳ خواهد داشت. حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی اس ۲۲ پلاس به ۱٬۷۵۰ نیت می‌رسد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. این پنل با مقاومت خود را مدیون لایه محافظ گوریلا گسل Victus+ است.
دیگر رقیب شیائومی ۱۳، یعنی گوشی هواوی میت ۵۰ که تولیدکننده‌ی آن رقیب محلی شیائومی به‌حساب می‌آید پنلی با اندازه‌ی ۶/۷ اینچ از نوع اولد دارد که وضوح ۲٬۷۰۰ × ۱٬۲۲۴ را با تراکم پیکسل ۴۴۲ ارائه می‌کند؛ همچنین، نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی ۹۰ هرتز است.
از سوی دیگر، گوگل پیکسل ۷ با نمایشگری به‌اندازه‌ی ۶/۳ اینچ با تراکم پیکسل ۴۱۷ دردسترس است و محتوای بصری را با وضوح ۲٬۴۰۰ × ۱٬۰۸۰ پیکسل به‌نمایش درمی‌آورد. نرخ نوسازی این پنل ۹۰ هرتز است و روشنایی ۱٬۰۰۰ تا ۱٬۴۰۰ نیت را ارائه می‌کند. مانند شیائومی ۱۳، پیکسل ۷ نیز به‌وسیله‌ی لایه مقاوم گوریلا گلس Victus محافظت می‌شود.
پیکسل ۷ پرو اما نمایشگری با پنلی به اندازه‌ی ۶٫۷ اینچی LTPO و وضوح ۱٬۴۴۰p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد. حداکثر روشنایی این نمایشگر نسبت‌به نسل قبلی خود ۲ درصد بیشتر شده است و اکنون به عدد ۱٬۴۰۰ نیت می‌رسد؛ بنابراین در محیط‌های روباز راحت‌تر دیده شود و متون خواناتر باشند.

دوربین

گوشی شیائومی ۱۳ در قاب پشتی میزبان دوربین سه‌گانه است. دوربین اصلی آن حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دارد و دوربین دوم آن نیز به حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتوی لایکا مجهز شده است که امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری را فراهم می‌کند. دوربین فوق‌عریض این مجموعه نیز حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دارد که فاقد قابلیت فوکوس خودکار است.
دوربین شیائومی ۱۳ پرو نیز سه‌گانه است و حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دوربین اصلی آن سونی IM989 است که مانند مدل استاندارد قابلیت Hyper OIS برای لرزش‌گیری را ارائه می‌کند. همچنین شیائومی ۱۳ پرو دارای دوربین تله‌فوتویی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی است که از لنزی با المان شناور بهره می‌برد. علاوه‌براین، دوربین فوق عریض موجود روی این گوشی حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دارد که امکان عکاسی ماکرو را نیز فراهم می‌کند.
دوربین سلفی در دو مدل شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو مشابه است و از حسگر ۳۲ مگاپیکسلی با لنز عریض تشکیل می‌شود که امکان فیلم‌برداری ۱۰۸۰ را برای کاربر فراهم می‌کند.
درمقابل، آیفون ۱۴ در قاب پشتی دوربین دوگانه دارد و هر دوی دوربین‌ها دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی هستند که یکی از آن‌ها دارای لنز عریض و دیگری نیز لنز فوق‌عریض دارد. ازجمله قابلیت‌های مهم این دوربین حالت فیلم‌برداری سینمایی (Cinematic Mode) است که می‌تواند برای تولیدگنندگان محتوای ویدئویی جذاب باشد. دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۲ مگاپیکسلی عریض است که امکان تشخیص عمق و بیومتریک را فراهم می‌کند و قادر است ویدئوهایی با کیفیت 4K و نرخ فریم ۲۴، ۲۵، ۳۰ و ۶۰ فریم‌ریت‌برثانیه ضبط کند.

World of Words

منبع: xiaomi

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *