کانسپت پولستار O2

معرفی کانسپت پولستار O2، کانورتیبلی برقی با طراحی جذاب

معرفی کانسپت پولستار O2، کانورتیبلی برقی با طراحی جذاب

پولستار از کانسپت بسیار جذابی با نام O2 پرده‌برداری کرده است. این یک کوپه الکتریکی اسپرت با طرح صندلی‌های ۲+۲ و سقف فلزی جمع شونده است. بااین‌حال، متأسفانه O2 (که مثل مولکول اکسیژن تلفظ می‌شود) فقط یک کانسپت است و حداقل فعلاً پولستار برنامه‌ای برای تولید آن ندارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|درهرحال، این کانسپت دقیقاً همان خودرویی است که پولستار برای متمایز کردن خود از ولوو به آن نیاز دارد تا جهان را متقاعد کند که این واقعاً یک برند الکتریکی پرفورمنس است؛ بنابراین، حتی اگر O2 هیچ‌گاه روی خط تولید نرود اما زبان طراحی آن ظاهر محصولات آینده پولستار را شکل خواهد داد.
البته بسیاری از ویژگی‌های طراحی این کانورتیبل جذاب را قبلاً در کانسپت Precept دیده‌ایم و در اینجا هم همان چراغ‌هایی به شکل دو چوب هاکی در بالا و پایین دماغه به چشم می‌خورند. بااین‌حال، حالا یک اسپلیتر تهاجمی در لبه پایینی سپر تعبیه شده که نمای تهاجمی‌تری به خودرو بخشیده و رینگ‌های بزرگی با طراحی صلیبی هم دهانه گلگیرهای برآمده خودرو را پر کرده‌اند. بازهم مثل کانسپت Precept، در پایین درها قسمت مشکی‌رنگ تورفته‌ای طراحی شده و زاویه انتهای خط سقف هم به کانسپت مذکور شباهت زیادی دارد.
O2 روی همان پلت‌فرم Precept ساخته شده اما فاصله محوری آن با ۳۰۷ میلی‌متر کاهش به ۲, ۷۹۲ میلی‌متر رسیده و بجای چهار در، فقط دو در دارد. در این کانسپت جدید همچنین سقف شیشه‌ای چشمگیری هم طراحی شده که می‌تواند زیر درب صندوق جمع شود. روی این درب هم طراحان برآمدگی‌های جالبی را طراحی کرده‌اند که مشابه آن را در خودروهایی مثل فراری F8 اسپایدر دیده بودیم. البته این برآمدگی‌ها نمای پروفیل جانبی خودرو را کمی عجیب کرده و باعث شده‌اند O2 از نمای بالا بسیار بهتر به نظر برسد.
در داخل کانسپت نیز یک نمایشگر عمودی ۱۵ اینچی روی کنسول میانی به همراه یک نمایشگر افقی کوچک‌تر در بالای ستون فرمان به‌عنوان صفحه آمپر دیده می‌شود. طراحی داخلی Q2 بسیار ساده است اما همچنان لوکس به نظر می‌رسد.
پولستار در این کانسپت حتی یک پهپاد هم تعبیه کرده که می‌تواند در هنگام حرکت خودرو از پشت صندلی‌های عقب بیرون بیاید. به گفته پولستار، این پهپاد می‌تواند خودرو را با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت دنبال کرده و از اطراف آن فیلم‌برداری کند. این برند سوئدی اما هیچ حرفی در مورد مشخصات فنی و پرفورمنس کانسپت جدید خود نزده است.

World of Words

منبع: پدال


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *