kfc اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

مشهور ترین برند های رستوران زنجیره ای

با افزایش سرعت زندگی در جوامع امروزی، فست‌فودها به محبوبیت بالایی دست یافته‌اند. ازاین‌رو، رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود نیز هر روزه با استقبال بیشتری در سراسر جهان روبه‌رو می‌شوند. مشتریان از خوردن غذاهای فست‌فودی به دلایل مختلف لذت می‌برند؛ اول اینکه، آن‌ها عاشق غذایی قابل پیش‌بینی همراه با قیمتی ارزان در مراکز زنجیره‌ای هستند. دوم، مشتریان می‌دانند که هرکجا بروند، طعم این غذاها یکسان است.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | درنهایت اینکه، دنیای امروز با سرعت هرچه‌تمام‌تر به‌پیش می‌رود و والدین تا دیروقت کار می‌کنند، درنتیجه فست‌فود می‌تواند غذایی آسان و به‌صرفه باشد. در این مقاله با معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای دنیا که برند فست‌فود نیز محسوب می شوند، آشنا خواهید شد.

برند مک دونالد اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند مک دونالد اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند مک دونالد

اگر حدس زده‌اید که مک‌دونالد در صدر فهرست برترین رستوران‌های زنجیره‌ای دنیا قرار دارد، حق با شماست. مک‌دونالد بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای فست‌فود دنیا محسوب می‌شود.

این امپراطوری فست‌فودی که در سال ۱۹۴۰ در کالیفرنیا متولد شد، به‌سرعت در سراسر جهان به شهرت رسید. با وجود بیش از ۳۶,۰۰۰ رستوران در بیش از ۱۰۰ کشور جهان، یافتن چیزبرگر مک‌دونالد همراه با سیب‌زمینی سرخ‌کرده در هنگام سفر به هرکجای این دنیا اصلاً دشوار نیست.

امروزه مک‌دونالد بیش از ۱.۷ میلیون کارمند دارد. این رستوران زنجیره‌ای در سطح جهانی، همچنین با شماری از شرکت‌های فعال در صنعت سرگرمی نیز همکاری داشته و حالا بزرگ‌ترین توزیع‌کننده‌ی اسباب‌بازی در جهان است. روزانه تقریباً ۶۸ میلیون مشتری به رستوران‌های مک‌دونالد در سراسر جهان مراجعه می‌کنند. این رقم بیشتر از جمعیت کل بریتانیا است.

همبرگر نماد رستوران‌های مک‌دونالد است. این شرکت هر ثانیه ۷۵ همبرگر می‌فروشد. ساندویچ‌های مرغ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، انواع دسر و نوشیدنی‌های غیرالکلی از دیگر تولیدات مک‌دونالد هستند. ۶۰ درصد از فروش مک‌دونالد متعلق به خارج از آمریکا است.

ساب وی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

ساب وی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند ساب وی

ساب‌وِی (Subway) با داشتن بیش از ۳۶,۰۰۰ شعبه در سراسر جهان، به لطف گزینه‌های فست‌فودی سالم‌تر خود محبوبیت فراوانی دارد. ساب وِی زمانی پا به بازار تولید غذاهای فست فودی گذاشت که همه‌چیز در قبضه‌ی رستوران‌های زنجیره‌ای فروش همبرگر بود اما توانست جایگاه خود را بیابد و مدعی این بازار شود.

بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای ساندویچ‌های سالم همراه با سالاد و گوشت سرد، در سال ۱۹۶۵ متولد شد. ساب‌وی به‌سرعت با گزینه‌های سالم و تازه‌ی خود در قالب ساندویچ‌های دراز، جای فست‌فودها را گرفت.

خدمات فست‌فودی ساب‌وی در ۱۰۷ کشور جهان و ۴۲,۱۷۴ رستوران ارائه می‌شود. ساندویچ‌های سالم این برند همراه با سالاد از مهم‌ترین محصولات ساب‌وی هستند. مشتریان می‌توانند از میان ۳۸ میلیون ساندویچ مختلف ساب‌وی، یک گزینه را انتخاب کنند.

این برند روزانه ۷.۶ میلیون ساندویچ سرو می‌کند. درواقع، ساب‌وی در طول سال به‌قدری ساندویچ تولید می‌کند که می‌توان با همه‌ی آن‌ها ۱۴ بار کره زمین را پوشاند.

اختلافاتی در مورد اینکه ساب‌وی توانسته مک‌دونالد را به‌عنوان بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای دنیا پشت سر بگذارد، وجود دارد. به نظر می‌رسد که برخی می‌گویند ساب‌وی دارای فروشگاه‌های بیشتری است اما مک‌دونالد در طول سال درآمد بیشتری دارد.

kfc اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

kfc اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند مرغ سوخاری کنتاکی (KFC)

مرغ سوخاری کنتاکی یا کی اف سی (KFC) کار خود را با رهبری کلنل سندرز در سال ۱۹۳۰ و در دوران رکود بزرگ اقتصادی آغاز کرد اما اولین شعبه‌ی این برند در سال ۱۹۵۲ تأسیس شد. برند کی اف سی نیز از نظر فروش در سطح مک‌دونالد قرار دارد.

در سال ۱۹۸۷، برند یام! (Yum!)، مالک کی اف سی، به اولین رستوران زنجیره‌ای فست‌فودی تبدیل شد که پا به کشور چین گذاشت. اندکی پس از آن، مک‌دونالد نیز در سال ۱۹۹۰ این رویه را دنبال کرد. یک‌سوم از فروش کی اف سی متعلق به کشور چین است. امروزه کی اف سی بیش از ۱۹,۰۰۰ هزار شعبه در ۱۱۸ کشور جهان دارد.

دستور تهیه‌ی مرغ‌های سوخاری کی اف سی (KFC) همچنان مخفی است. این دستور مخفی در لوئیزویل در ایالت کنتاکی نگهداری می‌شود. کی اف سی به‌منظور اطمینان از تازه بودن محصولات خود، مرغ‌هایی که در مدت ۹۰ دقیقه پس از تولید به فروش نرفته باشند را کنار می‌گذارد.

اصلی‌ترین محصولات موجود در منوی کی اف سی شامل مرغ سوخاری، پاپ‌کورن چیکن و انواع غذاهای انگشتی می‌شود. علاقه‌مندان به محصولات کی اف سی معتقدند که وجود ۱۱ نوع سبزی و ادویه که از آن‌ها برای طعم دار کردن مرغ‌ها استفاده می‌شود، راز موفقیت این رستوران زنجیره‌ای است.

استار باکس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

استار باکس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند استارباکس

هیچ فهرستی بدون اشاره به این غول بزرگ در صنعت قهوه کامل نمی‌شود. کافه‌های زنجیره‌ای استارباکس، این برند آمریکایی، در نوع خود در سراسر دنیا بزرگ‌ترین است.

استارباکس تقریباً در سال ۱۹۷۱ در سیاتل با سه شریک که به دنبال خلق یک کافه‌ی بسیار باکیفیت بودند متولد شد. امروزه آن‌ها قهوه‌های خود را در سراسر جهان به فروش می‌رسانند. استارباکس هم‌اکنون بیش از ۲۱۰۰۰ شعبه در ۶۵ کشور جهان دارد و درآمد سالانه‌ی آن به بیش از ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد. استارباکس همچنان در حال گسترش شعبه‌های خود در سراسر جهان است.

برگر کینگ اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برگر کینگ اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند برگر کینگ

میامی در ایالت فلوریدا محل تولد برگر کینگ است. این برند در سال ۱۹۵۴ به دست دو فارغ‌التحصیل رشته‌ی هتلداری تأسیس می‌شود. آن‌ها موفقیت مک‌دونالد را می‌بینند و تصمیم می‌گیرند تا با آن به رقابت بپردازند. پس از چندین سال تلاش و مشقت، خوراکی مخصوص خود را تولید می‌کنند؛ همبرگرهای غول‌آسای برگر کینگ.

این همبرگر حالا «ساندویچ محبوب آمریکا» نام دارد و مردم سراسر دنیا نیز با این نام موافق هستند. برگر کینگ با داشتن تقریباً ۱۴,۰۰۰ شعبه در ۹۵ کشور جهان، رقیب اصلی مک‌دونالد به‌حساب می‌آید.

پیتزا هات اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

پیتزا هات اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند پیتزا هات

هرساله ۵ میلیون قطعه پیتزا در سراسر جهان به فروش می‌رسد و پیتزا هات (Pizza Hut) بازیگر اصلی در این بازار جهانی است. درواقع، پیتزا هات بزرگ‌ترین برند زنجیره‌ای تولید و عرضه‌ی پیتزا در جهان است.

دن و فرانک کارنی کار خود را در سال ۱۹۵۸ در شهر ویچیتا در ایالت کانزاس آغاز کردند و برند پیتزا هات متولد شد. پیتزاهای این برند مترادف با «لحظات خوب و دوستان خوب» هستند.

بیش از ۶,۰۰۰ شعبه پیتزا هات در آمریکا و حدود ۵,۲۰۰ شعبه در ۹۴ کشور دنیا فعالیت می‌کنند. پیتزا هات یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای خوراکی‌های فست‌فودی در جهان است.

پیتزا هات در سال ۲۰۰۱ تبدیل به اولین شرکتی شد که با کمک فضاپیمای سایوز، محموله‌ی پیتزای خود را به ایستگاه بین‌المللی فضایی تحویل داد. پیتزا هات هرساله صدها میلیون کیلوگرم پنیر تولیدشده از ۳۶۰ میلیون گالن شیر مصرف می‌کند.

پیتزا دومینوز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

پیتزا دومینوز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند دومینوز

دیگر برند محبوب پیتزا دارای ۱۱,۰۰۰ شعبه در ۷۰ کشور جهان است. دومینوز (Domino’s) نیز به‌مانند پیتزا هات، نامی شناخته‌شده در بازار غذاهای فست فودی محسوب می‌شود. آن‌ها معتقدند که «لذت پیتزا» را به سراسر دنیا هدیه داده‌اند.

بازارهای خارجی همچنان در حال کمک به رشد برند دومینوز هستند. آن‌ها پیتزاهایی مشابه با همان تضمین و کیفیت را عرضه می‌کنند. تنها تفاوت موجود، ممکن است تنوع بیشتر پیتزاها و مواد به‌کاررفته در تولید آن‌ها در سراسر جهان باشد.

پیتزا دومینوز دومین برند عرضه‌ی پیتزا در آمریکا است. پاستا، ساندویچ‌های پخته‌شده در فر و برِد بول (نان‌هایی به شکل کاسه که در داخل آن‌ها سوپ ریخته می‌شود) از دیگر محصولات مهم در منوی غذایی دومینوز هستند.

دومینوز در بخش نوشیدنی نیز اقدام به فروش محصولات کوکاکولا می‌کند. اگرچه هزاران شعبه‌ی پیتزافروشی در خاک آمریکا وجود دارد، اما رانندگان شرکت دومینوز هر هفته میلیون‌ها کیلومتر در خاک این کشور برای تحویل پیتزا سفر می‌کنند.

دانکین دونات اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

دانکین دونات اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند دانکین دوناتس

محبوب‌ترین شرکت تولید دونات در آمریکا به برند دانکین دوناتس (Dunkin’ Donuts) تعلق دارد. این برند در سال ۱۹۵۰ به دست ویلیام روزنبرگ در ایالت ماساچوست تأسیس شد. آن‌ها که در عرضه‌ی دونات، قهوه و صبحانه مهارت دارند، مهم‌ترین رقیب استارباکس محسوب می‌شوند.

امروزه دانکین دوناتس ۳,۱۰۰ شعبه در خارج از آمریکا در ۳۰ کشور مختلف دارد. دانکین دوناتس نامی جهانی برای بیش از ۴۰ سال محسوب می‌شود.

تاکوبل اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

تاکوبل اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند تاکو بل

تاکو بِل (Taco Bell) کار خود را توسط گلِن بل در کالیفرنیا آغاز کرد و تبدیل به محبوب‌ترین و موفق‌ترین برند فروش غذاهای مکزیکی شد. این برند که در ابتدا تاکو تیا نام داشت، در قالب یک دکه‌ی غذافروشی اقدام به فروش تاکو می‌کرد. گلن بل در سال ۱۹۶۲ اولین رستوران خود را افتتاح کرد و نام تاکو بل را بر آن نهاد.

امروزه بیش از ۶,۵۰۰ رستوران تاکو بل در سراسر دنیا فعال است و سالانه ۲ میلیارد مشتری به آن‌ها مراجعه می‌کند. قطعاً آن‌ها در کار خود موفق هستند که این تعداد مشتری دارند.

وندیز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

وندیز اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند وندیز

برند وِندیز (Wendy’s) در سال ۱۹۶۹ توسط دِیو توماس تأسیس شد و حالا بیش از ۶,۵۰۰ شعبه در سراسر دنیا دارد. درآمد سالانه‌ی آن‌ها از فروش همبرگر حدود ۲.۵ میلیارد دلار است. درحالی‌که همه وندیز را در آمریکا به خاطر چیزبرگرها و ساندویچ‌های مرغ آن می‌شناسند، شعبه‌های بین‌المللی این رستوران به سراغ سرو انواع غذاهای محلی هر منطقه رفته است.

برای مثال، آن‌ها در جاماییکا مرغ کبابی سرو می‌کنند و در آمریکای مرکزی لوبیا پخته می‌فروشند.

دانکین دوناتس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

دانکین دوناتس اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند دیری کوئین

این فهرست را با یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین برندها، دیری کوئین (Dairy Queen)، به پایان می‌رسانیم. این برند متخصص در تولید بستنی و غذاهای فست‌فود در سال ۱۹۴۰ در ایلینویز متولد شد.

جان مک‌کالو (John McCullough)، مؤسس این برند، پیشگام تولید بستنی‌های قیفی خامه‌ای بود و خیلی زود توانست از این راه به درآمد هنگفتی دست یابد. دیری کوئین در تقریباً ۳۰ کشور جهان دارای ۵,۷۰۰ شعبه است و همچنان به گسترش خود ادامه می‌دهد.

World of Word

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *