برند تراشه tsmc اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

مجوز برند های تولیدکننده‌ی تراشه در آمریکا تصویب شد

با تصویب لایحه‌ی سرمایه‌گذاری بروی تولید تراشه در ایالات متحده، بودجه ۵۲ میلیارد دلاری برای احداث کارخانه‌های تولید قطعات برند های تراشه های  نیمه‌رسانا در خاک آمریکا اختصاص خواهد یافت.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها |شیوع بیماری کرونا تأثیر بسیار بدی روی بازار برخی از محصولات مانند دوربین‌ عکاسی داشت. در واقع با خانه‌نشین شدن بسیاری از مردم در سراسر دنیا دیگر ضرورتی برای خرید چنین محصولاتی دیده نمی‌شد. همین امر به افت شدید فروش کالاهای مختلف منجر شد؛ تا جایی که برخی از برندهای مطرح از ضرر و زیان خود طی ماه‌های گذشته خبر دادند.

برند تراشه tsmc اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند تراشه tsmc اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

تجهیزات

در حقیقت بسیاری از کاربران برای فعالیت در خانه تجهیزات لازم را نداشتند و همین امر سفارش چنین کالاهایی را چند برابر کرد؛ اما گذر زمان نشان داد که ظرفیت تولید برخی از محصولات به مشکل خورده است. در واقع افزایش تقاضا و از طرفی کاهش ظرفیت تولید کارخانه‌ها باعث شده چرخه‌ی تولید کالاهای کامپیوتری به‌خصوص به دلیل نیاز به قطعات نیمه‌رسانا با مشکلات متعدد مواجه شود.

در این زمینه گزارش‌های مختلف هر دو مورد را تأیید می‌کنند. طی ماه‌های گذشته برخی از محصولات مانند کنسول‌های خانگی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس در بازارهای مختلف دنیا کمیاب شده‌اند و گزارشی منتشر شده که قیمت کالاهای نیازمند به قطعات نیمه‌رسانا از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون کمی افزایش داشته است.

برند تراشه tsmc اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

مجلس سنا

ایالات متحده به ریاست جمهوری بایدن، طرحی به مجلس سنا ارائه داد تا سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری برای تولید تراشه در خاک این کشور صورت گیرد و The Verge تأیید می‌کند که طرح سرمایه‌گذاری بایدن مورد تأیید مجلس سنا قرار گرفته است. جزئیات کامل این طرح هنوز منتشر نشده، اما می‌دانیم که دولت بایدن می‌خواهد به برندهای سامسونگ، اینتل، TSMC، کوالکام و شرکت‌های دیگر در تولید کارخانه‌های ساخت تراشه کمک مالی کند.

در این رابطه گزارش‌هایی وجود دارد که برند های سامسونگ و TSMC برنامه‌های بلندمدتی برای تولید تراشه در خاک ایالات متحده دارند و حتی گفته شده است که TSMC کارخانه‌هایی برای تولید تراشه‌ با لیتوگرافی ۳، ۴ و ۵ نانومتری احداث خواهد کرد. این کارخانه‌های قرار بود در اروپا احداث شوند؛ اما با طرح کمک ۵۰ میلیارد دلاری بایدن، سران TSMC تصمیم گرفتند به ایالات متحده بروند و کارخانه‌های جدیدشان را در خاک آمریکا احداث کنند.

برند تراشه tsmc اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

برند تراشه tsmc اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

توییت سناتور

چاک شومر، از سناتورهای ایالات متحده که حمایت خاصی از طرح بایدن داشته است، با ارسال توییتی توضیح می‌دهد که ابرقدرت اقتصادی آینده‌ی جهان کشوری است که پیشرفته‌ترین فناوری را در اختیار داشته باشد و فناوری کنونی در هوش مصنوعی، رایانش کوانتومی و قطعات نیمه‌رسانا خلاصه می‌شود. وی می‌گوید ایالات متحده باید در زمینه‌های دانش، تحقیق و توسعه، تولید و نوآوری سرمایه‌گذاری کلان کند.

شرکت‌ها

برند‌ های تولیدکننده‌ی تراشه و قطعات نیمه‌رسانا مانند TSMC و سامسونگ نه‌تنها از طرح بایدن استقبال کرده‌اند، بلکه بینشان رقابت شدیدی بر سر گرفتن بخشی از بودجه ۵۲ میلیارد دلاری به وجود آمده است. البته چین نسبت به طرح بایدن نارضایتی خود را اعلام کرده؛ زیرا چنین طرحی می‌تواند ضربه‌ی اقتصادی بدی به چینی‌ها وارد کند. روزنامه‌ای چینی Xinhua مقاله‌ای منتشر کرده که طبق آن، دولت چین از ایالات متحده خواسته است طرح اختصاص بودجه برای تولید تراشه در خاک آمریکا را متوقف کنند، زیرا می‌تواند باعث کاهش سهم چین از بازار قطعات نیمه‌رسانا شود.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.