خودرو اپل

قیمت خودرو اپل احتمالاً بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود

قیمت خودرو اپل احتمالاً بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود

شایعه جدیدی می‌گوید Apple Car خودرویی لوکس با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود که در بدنه آن از فلزهایی نظیر تیتانیوم استفاده خواهد شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|با اینکه شایعه‌های اخیر می‌گویند تیم تولید خودروی برقی اپل موسوم به Apple Car کوچک‌تر از قبل شده و اپل وظایف متفاوتی را برای شماری از آن‌ها در نظر گرفته، افشاگری که سابقه خوبی دارد می‌گوید فرایند تولید اپل کار با تمام قوا در حال پیگیری است.
بر اساس آنچه NotebookCheck می‌نویسد، اپل در تلاش است با بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنعت خودرو، از تویوتا و لکسوس گرفته تا هیوندای و کیا، وارد همکاری تجاری شود؛‌ بااین‌حال به ادعای LeaksApplePro، احتمالاً اهالی کوپرتینو در نهایت وظیفه تولید خودروی برقی خود را به فاکسکان خواهند سپرد. اپل و فاکسکان سال‌ها است همکاری نزدیکی با هم دارند و کارخانه‌های فاکسکان آیفون‌های اپل را مونتاژ می‌کنند.
اپل احتمالاً خودروی برقی خود را در سال ۲۰۲۵ یا شاید اواخر ۲۰۲۴ رونمایی می‌کند. LeaksApplePro می‌گوید که آغاز تولید و عرضه خودروی اپل هم‌زمان با تاریخ رونمایی آن نخواهد بود.
احتمالاً خودروی برقی اپل برای بازار انبوه ارائه نمی‌شود. اپل تلاش خواهد کرد اپل کار را خودرویی لوکس جلوه دهد. گفته می‌شود قیمت خودروی اپل قرار است ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر باشد. بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود بازه قیمتی اپل کار بیشتر نزدیک به تسلا مدل S باشد تا تسلا مدل ۳.
گفته می‌شود اپل در خودروی برقی‌اش قصد دارد به‌صورت گسترده از مواد فلزی پریمیومی نظیر تیتانیوم بهره بگیرد و کاربر را قادر سازد که درِ خودرو را از طریق آیفون باز کند. قابلیت Car Key اپل هم‌اکنون با شماری از خودروهای BMW، جنسیس، کیا و… کار می‌کند.
گزارش تأیید نشده جدیدی ادعا می‌کند خودروی برقی اپل موسوم به Apple Car همچون خودروهای برقی تسلا مجهز به سیستم‌عامل یکپارچه مرکزی خواهد بود و حسگرهای سیستم خودران آن در کشور کره جنوبی تولید خواهند شد. به نظر می‌رسد هرچه به تاریخ رونمایی اپل کار نزدیک‌تر می‌شویم، شایعه‌های مرتبط به این خودروی مورد انتظار بیشتر می‌شود.
iMore به نقل از DigiTimes می‌نویسد: «اپل کار، خودروی برقی اپل، دارای سیستم‌عامل یکپارچه مرکزی مثل تسلا خواهد بود» و کارخانه‌ای در کره جنوبی قرار است «به تولید بخش حسگر خودران واحد کنترل دامنه (DCU) کمک کند.»
اپل در تمامی محصولاتش تأکید ویژه‌ای روی ایجاد سازگاری بین سخت‌افزار و نرم‌افزار دارد و سیستم‌عامل محصولاتش را به‌صورت اختصاصی طراحی می‌کند. چنین موضوعی را قطعاً برای خودرو اپل نیز شاهد خواهیم بود. احتمالاً سیستم‌عامل اختصاصی اپل کار، سازگاری بین این خودرو و محصولات دیگر اپل نظیر آیفون و اپل واچ را ممکن خواهد کرد.
تسلا در خودروهای برقی خود از نسخه سفارشی لینوکس و پردازنده Intel Atom استفاده می‌کند. واحد کنترل مرکزی در خودروهای تسلا فرایند مسیریابی، دوربین‌ها و سرگرمی را مدیریت می‌کند. از آنجا که اپل کار قرار است از بسیاری جنبه‌ها رقیب مستقیم خودروهای تسلا باشد، پیش‌بینی می‌کنیم از سیستم‌عاملی مشابه بهره بگیرد.
گفته می‌شود اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید خودروی برقی‌اش را به مرحله انبوه برساند.

World of Words

منبع: notebookcheck


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *