لوگو لامبورگینی-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

فروش برند لامبورگینی رکورد شکست؛ تحویل بیش از 8000 خودرو در چهارگوشه جهان

فروش برند لامبورگینی رکورد شکست؛ تحویل بیش از 8000 خودرو در چهارگوشه جهان

پس از برندهایی مثل بنتلی، پورشه و ب‌ام‌و، لامبورگینی هم آمار مربوط به فروش سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. بر این اساس سنت‌آگاتایی‌ها موفق شده‌اند در سال گذشته ۸۴۰۵ دستگاه از محصولات خود را به مشتریانی از سرتاسر جهان تحویل دهند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۳ درصد افزایش یافته است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|رشد قابل توجه فروش محصولات لامبورگینی ریشه در افزایش تقاضا برای مدل اوروس دارد. این کراس‌اوور جذاب ۵۹ درصد از آمار کلی را به خود اختصاص داده و ۵, ۰۲۱ مشتری را راهی نمایندگی‌های لامبورگینی کرده است. نکته جالب اینکه بنتلی بنتایگا هم – که از نظر فنی اشتراکات فراوانی با لامبورگینی اوروس دارد – ۴۰ درصد از آمار فروش کمپانی را تشکیل داده است.

پرفروش‌ترین

پس از اوروس، هوراکان دومین محصول پرفروش لامبورگینی در سال ۲۰۲۱ بوده است. این خودروی اسپرت ۱۰ سیلندر اسپرت، به تعداد ۲, ۵۸۶ دستگاه فروخته شده است. اونتادور هم که حالا از خطوط تولید خداحافظی کرده، رکورد فروش ۷۹۸ دستگاهی را ثبت کرده است.
نگاهی به آمار منطقه‌ای لامبورگینی نشان می‌دهد تقاضا برای محصولات این کمپانی در قاره آمریکا و آسیا و اقیانوسیه به میزان ۱۴ درصد رشد داشته است. در خاورمیانه، اروپا و آفریقا فروش محصولات این شرکت در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۲ درصد افزایش یافته، در ایالات‌متحده هم که بزرگ‌ترین بازار لامبورگینی محسوب می‌شود آمار فروش ۱۱ درصد رشد کرده و به 2,472 دستگاه رسیده است.

خودروهای لامبورگینی-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

بیشترین رشد

اما بیشترین رشد فروش مربوط به چین است، جایی که شهروندان این کشور ۹۳۵ دستگاه از محصولات لامبورگینی را خریداری کرده و رشد ۵۵ درصدی را رقم زده‌اند. در آلمان ۷۰۶ دستگاه لامبورگینی در سال ۲۰۲۱ فروخته شده که نشان از رشد ۱۶ درصدی دارد. در بریتانیا نیز این کمپانی ۵۶۴ خودرو به فروش رسانده که معادل ۹ درصد رشد است. در سرزمین مادری یعنی ایتالیا اهالی این کشور ۳۵۹ دستگاه از ساخته‌های لامبورگینی را خریداری کرده‌اند تا آمار فروش کمپانی ۳ درصد رشد پیدا کند.

پیش فروش

پیش‌بینی می‌شود سال 2022 برای لامبورگینی پربارتر باشد، چرا که سقف پیش‌فروش آن برای 12 ماه آتی کامل شده است. در کنار این لامبورگینی قصد دارد امسال چهار محصول جدید را معرفی کند که آن‌ها نیز حتماً در بهبود آمار نقشی مثبت خواهند داشت.
لامبورگینی در نیمه دوم این دهه اولین خودروی تمام الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد.
ناگفته نماند بر اساس استراتژی لامبورگینی، این شرکت کماکان سه مدل اصلی را روی خطوط تولید خود خواهد داشت. با سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد یورویی صورت گرفته، هر سه این مدل‌ها تا پایان سال ۲۰۲۴ هیبریدی خواهند شد.

World of Words

منبع: motor1


دیدگاه ها بسته شده اند.