تسلا-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

فراخوان 817 هزار تسلا به خاطر فعال نشدن هشدار مربوط به نبستن کمربند ایمنی

فراخوان 817 هزار تسلا به خاطر فعال نشدن هشدار مربوط به نبستن کمربند ایمنی

کمپانی تسلا اخیرا مجبور به صدور فراخوان برای ۸۱۷,۱۴۳ دستگاه از محصولات خود شده است. این فراخوان در یک مشکل نرم‌افزاری مرتبط با کمربند ایمنی ریشه دارد. آن طور که اعلام شده، هر چهار مدل تولیدی کمپانی یعنی مدل S، مدل X، مدل ۳ و مدل Y مشمول این فراخوان هستند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|ماجرا از این قرار است که محصولات تسلا نیز به مانند بسیاری از مدل‌های روز پس از سوار شدن راننده، بستن کمربند ایمنی را با پخش صدایی به او یادآوری می‌کنند. حالا در مدل‌های مشمول فراخوان، این صدا در مواقعی پخش نمی‌شود. البته در صورت حرکت و عبور سرعت خودرو از ۲۲ کیلومتر در ساعت صدای مذکور برای راننده بدون هیچ مشکلی پخش می‌گردد.
نقص نرم‌افزاری تسلا تنها در شرایطی خاص بروز می‌کند. این نقص در مدل‌های تولیدی سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ مشاهده شده است. نکته جالب توجه اینکه این نقص برای اولین بار در ششم ژانویه ۲۰۲۲ توسط انستیتوی تحقیق و تست خودروی کره جنوبی کشف شده و به اطلاع تسلا رسیده است. این کمپانی پس از انجام تحقیقات بیشتر در ۲۵ ژانویه نتیجه گرفته که باید فراخوانی در این رابطه صادر شود.

خودروهی تسلا-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

ایرادات

این فراخوان البته به صورت آپدیت نرم‌افزاری اجرا شده و ایرادات موجود اکنون برطرف شده‌اند. به گفته تسلا، آپدیت نرم‌افزاری برای مدل‌های مشمول در تاریخ 27 و 28 ژانویه ارسال شده است. از این رو افرادی که خودروی خود را آپدیت نموده‌اند، نیازی نیست که کار خاصی را انجام دهند.
ناگفته نماند تسلا اوایل این هفته برای خودروهای مجهز به FSD Beta نیز فراخوان صادر کرد. این فراخوان هم به خاطر وجود یک نقص نرم‌افزاری صادر شده بود. به موجب این نقص خودروهای مجهز به FSD Beta در تشخیص تابلوهای توقف دچار مشکل شده و خود به خود از آن عبور می‌کردند. این فراخوان هم 54 هزار مدل مختلف از محصولات کمپانی تسلا را در بر می‌گرفت.

World of Words

منبع: carscoops


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *