اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند شناسا-برند ویترین نت

«شناسا» و صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران روی استارتاپ «ویترین‌نت» سرمایه‌گذاری کردند

استارتاپ ویترین‌نت که به عنوان مرجع اینترنتی خرید و فروش تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی شناخته می‌شود موفق به جذب سرمایه از شرکت‌های شناسا و صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|خرید دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی همواره نیازمند تخصص لازم و صرف زمان به منظور خریدی درست و مناسب است. امروزه خریداران تجهیزات صنعتی به دلیل عدم اطلاع از قیمت به‌روز تجهیزات، عدم وجود محتوای مناسب و کاربردی به منظور خرید مطمئن و کارآمد و عدم امکان مقایسه تجهیزات موجود در بازار و دریافت مشاوره تخصصی مناسب، همواره دچار سردرگمی و نگرانی در ارتباط با خرید درست و مطمئن هستند. از طرف دیگر تامین‌کنندگان این تجهیزات به دلیل ضعف در بازاریابی، نداشتن تیم فروش قوی و عدم اطلاع و استفاده از امکاناتی نظیر CRM، توانایی تحلیل مشتریان خود را ندارند و میزان فروش و درآمدشان فاصله زیادی با توانایی‌هایشان دارد.

ویترین نت این‌گونه خود را معرفی می‌کند

ایده اولیه ویترین‌نت در سال 1395 شکل گرفت و اولین نسخه از وبسایت ویترین‌نت دی 1395 آماده شد. وبسایتی که سعی می‌کرد با استفاده از تبلیغات، ارتباط بین تولیدکننده و خریدار را به صورت مستقیم برقرار کند.

در اردیبهشت 1396 ویترین‌نت به عنوان یکی از استارتاپ‌های شتاب‌دهنده دیموند پذیرفته و در محل این شتاب‌دهنده مستقر شد. ویترین‌نت در آن زمان با استفاده از ویدیو و ابزارهای دیگر سعی می‌کرد یک وبسایت تبلیغاتی برای همه تأمین کنندگان خرد و عمده باشد؛ و به عنوان یک سایت تبلیغاتی یا آگهی شناخته می‌شد.

مذاکراتی که در زمستان 1396 با سرمایه‌گذاران مختلف صورت گرفت، منجر به جذب اولین راند سرمایه از شرکت اسمارت آپ ونچرز در اسفند 1396 شد. در آن زمان تیمی 8 نفره بودیم و با تحقیقات دقیق بازار در تلاش برای پیدا کردن جایگاه خود و همچنین ایجاد یک ارزش واقعی برای یک بازار خاص بودیم. با نتایج حاصله، یک چرخش در مدل کسب و کار خود انجام دادیم. همه بازار را کنار گذاشتیم و تمرکز خودمان را فقط به بازار ماشین آلات و تجهیزات صنعتی معطوف کردیم. محصولات و تأمین کنندگان در ویترین‌نت معرفی می‌شدند و کاربران می‌توانستند با تولیدکنندگان در ارتباط باشند. مدل درآمدی ما «دریافت حق اشتراک» از تأمین کنندگان بود.

خریداران و تأمین کنندگان زیادی جذب شده بودند و ویترین‌نت در مسیر رشد حرکت می‌کرد. در بهمن 1397 در حالی که یک تیم 12 نفره بودیم با ورود گروه صنعتی مشفق به عنوان سرمایه گذار جدید، رشد ویترین‌نت سرعت بیشتری گرفت.

تجربه یک سال گذشته به ما نشان داد که تأمین کنندگان و خریداران ماشین آلات و تجهیزات علاوه بر نیاز ارتباط مستقیم با یکدیگر نیازهای اساسی دیگری دارند، مانند قیمت به روز، مشاوره تخصصی، مقایسه بین محصولات و تأمین کنندگان و همچنین محتوای با کیفیت مانند عکس و مشخصات فنی دقیق و ارسال به موقع، همه این نیازها باعث شد ویترین‌نت بزرگ‌ترین چرخش خود را انجام داده و از یک پلتفرم تبلیغاتی به یک مارکتپلیس B2B با تمرکز بر روی فروش ماشین آلات و تجهیزات صنعتی تبدیل شود.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند شناسا-برند ویترین نت

مدل درآمدی از «حق اشتراک» به «کمیسیون» تغییر پیدا کرد. حالا دیگر بحث معرفی محصولات مطرح نبود؛ بلکه به عنوان یک بازوی فروش، کار بازاریابی و فروش برای تأمین کنندگان را انجام می‌دادیم واین یعنی خدمات گسترده و باکیفیت‌تر، هم برای تأمین کنندگان و هم برای خریداران.

امروز به تیمی 30 نفره تبدیل شده‌ایم و با کمک این تیم رشد چشم گیری را در تمامی شاخص‌های کسب و کار تجربه کرده‌ایم.

چشم انداز

ویترین‌نت: بازار اینترنتی خرید و فروش تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی، با ارائه خدماتی همچون مشاوره تخصصی و رایگان، خرید مستقیم از تولیدکنندگان، ارسال سریع بار، تنوع بالا و قیمت به روز محصولات، توانسته است جایگاه اول خرید و فروش ماشین آلات و تجهیزات صنعتی به صورت آنلاین را به خودش اختصاص دهد.

در ادامه برآنیم تا با ورود به دیگر بخش‌های این صنعت به مرجع قیمت تجهیزات و ماشین آلات صنعتی تبدیل شویم، محتوایی منحصر به فرد از محصولات ارائه دهیم، تجربه‌ای دلنشین از خرید صنعتی به جا بگذاریم و در نهایت تحولی در خرید و فروش تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی ایجاد کنیم.

مرجع اینترنتی خرید و فروش

استارتاپ ویترین‌نت به عنوان مرجع اینترنتی خرید و فروش تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی، به حل چالش‌های مذکور پرداخته و به صورت پلتفرم واسط بین تولیدکنندگان و فروشندگان تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی و مشتریان این تجهیزات شامل کسب‌وکارهای خانگی، اصناف و مغازه‌ها و کارگاه‌ها و تولیدی‌های متوسط عمل می‌کند.

این استارتاپ با ایجاد امکان ارتباط بین تامین‌کنندگان، تولیدکنندگان و خریداران به صورت آنلاین، ارائه محتوای تخصصی در حوزه محصولات B2B، ارائه جامع‌ترین اطلاعات از محصولات، ارائه مشاوره تخصصی به خریداران، بالا بردن ارزش و اعتبار برند فروشندگان و کاهش هزینه‌های بازاریابی برای تامین‌کنندگان، برای مشتریان خود ارزش ایجاد می‌کند.

عملکرد مناسب

با توجه به رصد و ارزیابی‌های صورت گرفته، حضور تیم متخصص و توانمند ویترین‌نت، عملکرد مناسب این تیم تاکنون، خلق ارزش متمایز نسبت به رقبا و جایگاه مناسب این طرح در زنجیره ارزش شرکت شناسا در حوزه تجارت الکترونیک، طی مراسمی، قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک شرکت شناسا و صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران بر روی استارتاپ ویترین‌نت در مهرماه ۱۴۰۰ منعقد شد. شناسا پیش‌تر روی تیم‌هایی چون جاروب و لینکپ و به پوش و… نیز سرمایه‌گذاری کرده بود.

World of Words

منبع: vitrinnet


 

دیدگاه ها بسته شده اند.