اپل -اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

رکوردشکنی تاریخی اپل در فصل تعطیلات با درآمد ۱۲۳٫۹ میلیارد دلاری

رکوردشکنی تاریخی اپل در فصل تعطیلات با درآمد ۱۲۳٫۹ میلیارد دلاری

گزارش مالی اپل در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲، نشان می‌دهد که برای نخستین بار درآمد کوپرتینویی‌ها در یک فصل مالی از مرز ۱۲۳ میلیارد دلار فراتر رفته و بهترین پیش‌بینی‌ها را نیز پشت سر گذاشته است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|شب گذشته، اپل نخستین گزارش مالی‌اش را در سال جاری میلادی منتشر کرد که در حقیقت، درآمد شرکت را تا بازه زمانی منتهی به دسامبر ۲۰۲۰ (آذر – دی ۱۳۹۹) شامل می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که غول فناوری واقع در کوپرتینو بار دیگر موفق به شکستن رکوردهای درآمدی خود شده و در مجموع، بخش سخت‌افزار و خدمات آن، ۱۲۳٫۹ میلیارد دلار را در این بازه به شرکت تزریق کرده است. این عملکرد درخشان نه‌تنها رکورد درآمدی سه‌ماهه اپل را جا به جا می‌کند، بلکه از بهترین پیش‌بینی‌های اجماع وال استریت نیز فراتر می‌رود.

رشد

در این میان، سود ناخالص از ۴۴٫۳ میلیارد دلار به ۵۴٫۲ میلیارد دلار افزایش یافته و هزینه‌های عملیاتی از ۱۰٫۸ میلیارد دلار به ۱۲٫۷ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که برآورد می‌شود سود خالص ۳۴٫۶ میلیارد دلار در مقایسه با ۳۳٫۵ میلیارد دلار سال گذشته، رشد قابل قبولی را تجربه کند. رکورد درآمدی در حالی گزارش می‌شود که پیش‌تر غول دنیای فناوری در سه ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۱ رکورد درآمدی ۸۳٫۴ میلیارد دلار و سود خالص را ۲۰٫۶ میلیارد دلار را گزارش کرد که در مقیاس سالانه، ۲۹ درصد رشد داشت.

نمودار سود خالص سه ماهه اپل
گفتنی است اجماع وال استریت برای سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود که اپل درآمد ۱۱۸٫۳ میلیارد دلاری را گزارش خواهد کرد. تیم کوک، مدیرعامل اپل دراین‌باره می‌گوید:
نتایج رکورد این سه‌ماهه به واسطه نوآورانه‌ترین مجموعه محصولات و خدمات ما ممکن شد. ما از دیدن پاسخ مشتریان در سراسر جهان خوشحالیم و این در زمانی است که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا استفاده از فناوری برای ارتباط مردم به این اندازه مهم نبوده است. ما تمام تلاش خود را برای کمک به ساختن جهانی بهتر و پیشرفت به سمت هدف خود برای خنثی شدن کربن در سراسر زنجیره تأمین تا سال ۲۰۳۰ انجام می‌دهیم. همچنین مشارکت در کارهای فوری برای ساختن آینده‌ای عادلانه‌تر را دنبال می‌کنیم.

بازه مالی

بازه مالی یادشده عرضه محصولات متعددی ازجمله، اپل واچ سری ۷، ایرپادهای نسل سوم، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و گزینه‌های رنگی جدید برای هوم پاد مینی را شامل می‌شود. افزون بر این، بخش عمده‌ای از فروش خانواده آیفون ۱۳، آیپد مینی و آیپد نسل ۹ نیز به سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ باز می‌گردد.
چندی پیش، اپل خانواده آیفون ۱۳ را با حفظ مؤلفه‌های طراحی و سخت‌افزاری به روز شده رونمایی و روانه بازار کرد. شواهد نشان می‌دهد که این خانواده از گوشی‌های هوشمند اپل با استقبال بی‌سابقه خریداران مواجه شده‌اند و حتی از آن‌ها به‌عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار چین یاد می‌شود؛ به طوری که این درآمد بالا تا حدی به فروش فصلی آیفون ۱۳ بازمی‌گردد و درآمد اپل در این بخش از ۶۵٫۶ میلیارد دلار در سال گذشته به ۷۱٫۶ میلیارد دلار رسیده است!

با گذر از آیفون

با گذر از آیفون، درآمد کامپیوترهای مک نیز از ۸٫۶ میلیارد دلار به ۱۰٫۸ میلیارد افزایش یافته؛ درحالی‌که درآمد آیپد به ۷٫۲ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، کاهش ۱٫۲ میلیارد دلاری درآمد را نشان می‌دهد. درآمد پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی و لوازم جانبی از ۱۲٫۹۷ میلیارد دلار به ۱۴٫۷ میلیارد دلار در نیمه نخست ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
خدمات، یکی دیگر از ارکان درآمدی مهم کوپرتینویی‌ها محسوب می‌شود و از قرار معلوم، اپل در این بخش ۱۹٫۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. در مقام مقایسه، این شرکت طی سه‌ماهه نسخت ۲۰۲۱ از بخش خدمات، ۱۵٫۷ میلیارد دلار درآمد داشت. به طور کلی، اپل به دلایلی نامشخص از ارائه پیش‌بینی فصل‌های مالی آینده خودداری می‌کند و طبیعتاً گزارش جدید هم از این قاعده مستثنا نیست؛ بنابراین معلوم نیست آیا نتایج اپل، پیش‌بینی شرکت را برآورده می‌کند یا خیر.

World of Words

منبع: appleinsider


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *