نیسان pathfinder (1) اقیانوس آبی خبر اخبار برندها-min

رونمایی جدید برند نیسان با نام پت فایندر ۲۰۲۲ رونمایی شد

برند نیسان کراس‌اور پت‌فایندر ۲۰۲۲ را با جعبه‌دنده خودکار نه‌سرعته و طیف وسیعی از فناوری‌های ایمنی و به‌روزرسانی طراحی داخلی و بیرونی رونمایی و تا تابستان سال جاری راهی بازار خواهد شد.

 اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها | شاسی‌بلند پت‌فایندر (Pathfinder)، یکی از خودروهای پرفروش‌ برند نیسان، برای این برند بسیار مهم است. بااین‌حال، پت‌فایندر یکی از مدل‌های قدیمی موجود در خط‌تولید خودروساز ژاپنی به‌شمار می‌رود که حداقل در مدت چند سال به بازنگری اساسی نیاز دارد. به‌گزارش موتوروان، بالاخره انتظارها به‌پایان رسید و نیسان پت‌فایندر ۲۰۲۲ رونمایی شد. این مدل پس از نسخه بازطراحی‌شده نیسان روگ (Rogue) و مدل فیس‌لیفت‌شده آرمادا، در بخش کراس‌اور متوسط ​​و سه‌‌ردیفه معرفی شده است.

Nissan-Pathfinder اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

Nissan-Pathfinder اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

تجهیزات خاص

اگر سبک و سیاق طراحی خودرو را کنار بگذاریم، پت‌فایندر نیز فهرستی طولانی از تجهیزات ایمنی و امکانات اتصال را با بسته‌بندی داخلی خانوادگی و عملکرد مناسب برای شروع حرکت به جمع امکانات پیشین خود اضافه می‌‌کند. با‌توجه‌به اینکه برند نیسان جعبه‌دنده خودکار نه‌سرعته متداول را جایگزین جعبه‌دنده CVT در مدل قدیمی می‌کند، رانندگی با مدل ۲۰۲۲ این شاسی‌بلند نیز باید لذت بیشتری داشته باشد. اگرچه پت‌فایندر جدید هنوز کراس‌اور مجهز به سیستم محرک جلو یا چهار چرخ محرک است، هفت حالت مختلف رانندگی در شرایط دشوار و ظرفیت یدک‌کشی حداکثر ۲،۷۲۰ کیلوگرم (۶،۰۰۰ پوند) را نیز ارائه می‌دهد.

طراحی بیرونی

نیسان پت‌فایندر جدید که قرار است به‌زودی راهی بازار شود، به‌اندازه کافی شیک و خوش‌منظر است؛ اما شخصیت ذاتی طراحی ندارد. هیچ فردی نمی‌تواند پت‌فایندر جدید را به‌دلیل چراغ‌های جلو با چراغ‌های راهنمای شبیه ابرو در بالا، جلوپنجره قبلی که بنا‌به دلایلی در این شرکت هنوز «V-motion» نامیده می‌شود و کاپوت تخت که درمقایسه‌با نسل کنونی پت‌فایندر شباهت کمتری به مینی‌ون دارد، محصول جدید و مستقلی قلمداد کند. ستون‌های A و B و D سیاه‌رنگ در برخی مدل‌ها به ستون C همرنگ بدنه می‌پیوندند و جلوه‌ای از سقف شناور را به خودرو شاسی‌بلند می‌بخشد که جالب‌تر از سایر نسخه‌های قبلی است.

در قسمت عقب، چراغ‌های عقب LED باریک کراس‌اور نیسان پت‌فایندر ۲۰۲۲ را عریض‌تر نشان می‌دهد و گفته می‌شود که نشان نقره‌ای‌رنگ PATHFINDER نسل اول این شاسی‌بلند را به‌یاد می‌آورد. درمقایسه‌با گذشته ارتباط کاملا محسوسی در طراحی عقب خودرو دیده نمی‌شود؛ اما سه شکاف در بالای جلوپنجره و زیر کاپوت به‌خوبی پت‌فایندرهای دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ را تداعی می‌کند. تغاری‌های گِل‌گیر برجسته مدل ۲۰۲۲ کاملا رادیکال هستند. نیسان پت‌فایندر به‌لطف این تغاری‌های گِل‌گیر برجسته، بسیار عضلانی و پرهیبت شده است.

Nissan-Pathfinder اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

Nissan-Pathfinder اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

کابین خودرو

عمر بیشتر کراس‌اورهای سه‌ردیفه مستقیما به فضای داخلی آن‌ها بستگی دارد. به‌نظر می‌رسد که به‌لطف مجموعه‌فناوری اصلاح‌شده شامل صفحه‌نمایش لمسی ۹ اینچی مرکزی و داشبورد دیجیتال ۱۲/۳ اینچی و صفحه‌نمایش ۱۰/۸ اینچی، پت‌فایندر ۲۰۲۲ از این نظر موفق شده است. صفحه‌نمایش ۸ اینچی مانند قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو جزو گزینه‌های استاندارد است. انتظار داریم که شیوه استفاده از این امکانات در انواع تیپ‌ها شبیه مدل نیسان روگ باشد؛ یعنی نمایشگر کوچک‌تر در تیپ‌های S و SV و SL و نمایشگر ۹ اینچی در تیپ SL و نمایشگر استاندارد در تیپ پلاتینیوم استفاده شود.

در داخل به‌لطف سبک طراحی جسورانه، کابین به‌روررسانی‌شده‌ای می‌بینیم که سیستم سرگرمی و اطلاعاتی و کنترل آب‌وهوا و پنل ابزار راننده‌محور را شامل می‌شود. خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع (HVAC) با قطعات تزیینی به رنگ متالیک آراسته شده‌اند که ازطریق اتصال داخلی به داشبورد متصل و باعث پیشرفت ظاهر فناوری پت‌فایندر ۲۰۲۲ می‌شود. نیسان روکش‌های پارچه‌ای یا چرمی یا چرم تزیینی دولایه نیمه‌آنیلین را در پت‌فایندر عرضه خواهد کرد که به‌احتمال زیاد دومی مختص تیپ پلاتینیوم باشد.

برطرف شدن ایرادهای نخسه قبل

برخلاف مدل قبلی هفت سرنشین خود، پت‌فایندر ۲۰۲۲ نیمکت عقب سه قسمتی به‌دست می‌آورد که ظرفیت استاندارد نشستن را به هشت صندلی می‌رساند. برای خانواده‌هایی که با هزینه‌کردن یک جا برای نشستن کمی راحتی بیشتری می‌خواهند، صندلی‌های خلبانی ردیف دوم اختیاری با کنسول مرکزی وجود دارد که به‌راحتی قابل جابه‌جایی و برداشتن است. نیمکت استاندارد در ردیف دوم هنوزهم از عملکرد تاشو مدل فعلی این شاسی‌بلند بهره می‌برد. اگرچه دسترسی به‌سمت سرنشین و راننده بیشتر و بهتر شده است، حتی هنگام نصب صندلی کودک نیز حرکت به‌سمت ردیف سوم را آسان‌تر می‌کند.

برند نیسان هنوز همه اطلاعات مربوط به ابعاد داخل کابین را اعلام نکرده است؛ اما پت‌فایندر جدید حجم ۴۷۰ لیتر محفظه بار را در پشت ردیف سوم ارائه می‌دهد که بهبود ۱۱ لیتری درمقایسه‌با گذشته دارد. در‌صورتی‌که صندلی‌های عقب همگی خم شده باشند، این شاسی‌بلند می‌تواند بارهای تا حجم ۲،۲۸۰ لیتر را در فضای اتاق (۲۸ لیتر بیشتر از حجم مدل ۲۰۲۱) جای دهد. به‌طور‌کلی، طراحی داخل کابین نیسان پت‌فایندر جدید جذاب‌تر و به‌روزتر شده است. استفاده از اهرم تعویض دنده الکترونیکی شبیه مدل روگ، باعث خالی‌شدن فضای زیر کنسول و امکان بهره‌گیری از آن‌ها برای قرار‌گرفتن قرص و دارو و کیف‌ کوچک یا ماسک‌ صورت می‌شود.

Nissan-Pathfinder اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

Nissan-Pathfinder اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

افزایش ایمنی

حتی تیپ پایه S پت‌فایندر نیز به مجموعه ایمنی نیسان (Nissan Safety Shield ۳۶۰) شامل سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم نظارت بر نقاط کور دید راننده، هشدار خروج از خط حرکت، نور بالای خودکار و ترمز عقب خودکار مجهز خواهد شد. مدل‌های سطح متوسط ​​SV و SL هم ProPilot Assist را به‌عنوان آپشن دریافت می‌کنند و کروزکنترل تطبیقی ​​و سیستم حرکت در مرکز خطوط را در میان فهرست امکانات استاندارد خود جای می‌دهند. در بالاترین تیپ، یعنی پلاتینیوم، سیستم ProPilot Assist با Navi-Link عرضه خواهد شد که از داده‌های ناوبری سیستم داخلی، برای پیش‌بینی آهسته‌کردن سرعت در پیچ‌های جاده، خروجی آزادراه‌ها و تقاطع‌ها بهره می‌برد و سرعت خودرو را در چنین موقعیت‌هایی کاهش می‌دهد.

اگر همه این امکانات به همان خوبی که در نیسان روگ جواب داده‌اند، این‌جا هم کار کنند، پت‌فایندر باید مکانی مناسب برای دورشدن از استرس سفرهای طولانی جاده‌ای باشد. شیشه درهای جلوی آکوستیک و شیشه درهای عقب ضخیم‌تر و جداسازی درها و کف خودرو به این حس آرامش در پت‌فایندر افزوده است. شنیدن چنین خبری خوشحال‌کننده است؛ زیرا یکی از شکایت‌های مشتریان درباره نسل فعلی پت‌فایندر، سروصدای بسیار زیاد در داخل کابین هنگام سرعت‌گرفتن در آزادراه است.

نیسان pathfinder (2) اقیانوس آبی خبر اخبار برندها-min

نیسان pathfinder (2) اقیانوس آبی خبر اخبار برندها-min

عملکرد مناسب

درادامه تلاش برای کاهش بیشتر سروصدا و لرزش در نیسان پت‌فایندر ۲۰۲۲، تصمیم برای کنارگذاشتن جعبه‌دنده قدیمی CVT گرفته شد. اگرچه مدل ۲۰۲۲ پت‌فایندر همچنان پیشرانه ۳/۵ لیتری V6 قبلی خود را با ۲۸۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۱ نیوتن‌متر گشتاور حفظ کرده است، این پیشرانه هم‌اکنون با جعبه‌دنده نه‌سرعته خودکار جفت می‌شود. حداکثر ظرفیت یدک‌کشی در حدود ۲،۷۲۰ کیلوگرم باقی مانده است؛ اما دیگر جایی برای نگرانی از حمل تریلرهای سنگین در پشت خودرویی مجهز به جعبه‌دنده CVT وجود ندارد. همان‌طورکه می‌دانید، جعبه‌دنده‌های خودکار در این وقعیت بسیار مطمئن‌تر هستند.

نیسان ادعا می‌کند که بهترین ظرفیت بکسل در کلاس خودروهای شاسی‌بلند به پت‌فایندر تعلق دارد؛ اما این ادعا وقتی درست خواهد بود که دوج دورانگو (Dodge Durango) در کلاس دیگری جا داده شود. اگر دوج دورانگو V۶ به‌خوبی تجهیز شود، می‌تواند محموله‌ای تا وزن ۲،۸۱۲ کیلوگرم (۶،۲۰۰ پوند) را یدک بکشد. این در حالی است ‌که مدل‌های خاصی از آن با پیشرانه V8 می‌توانند تریلی با وزن ۳،۹۵۰ کیلوگرم (۸،۷۰۰ پوند) را نیز به‌دنبال خود بکشند. صرف‌نظر از این‌ها، پت‌فایندر می‌تواند بهتر از فورد اکسپلورر (۵،۶۰۰ پوند ظرفیت یدک‌کشی) و تویوتا هایلندر، کیا تلوراید و هوندا پایلوت (۵،۰۰۰ پوند) عمل کند.

Nissan-Pathfinder اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (10)

Nissan-Pathfinder اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (10)

قیمت و زمان عرضه

هنوز دقیقا نمی‌دانیم که قیمت نیسان پت‌فایندر ۲۰۲۲ هنگام ورود به بازار چقدر خواهد بود. این مدل احتمالا خیلی گران‌تر از کراس‌اور فعلی نیست که قیمتش از ۳۱،۹۸۰ دلار برای تیپ محرک جلوی S یا ۴۴،۹۱۰ دلار برای تیپ چهار چرخ محرک پلاتینیوم شروع می‌شود. تمام‌ تیپ‌های پت‌فایندر شامل S و SV و SL و پلاتینیوم در پیکربندی پیشرانه جلو یا چهار چرخ محرک در‌دسترس خواهند بود.

هنگامی‌که پت‌فایندر ۲۰۲۲ تابستان امسال برای فروش عرضه شود، تنها یکی از چند مدل جدید یا به‌روزرسانی‌شده‌ در خط‌تولید این شرکت است. در‌حقیقت با‌توجه‌به بهره‌گیری از خودروهایی مانند کیکس، روگ، پت‌فایندر و آرمادا، نیسان ممکن است جامع‌ترین و مدرن‌ترین سبد محصولات را در صنعت خودروسازی جهانی داشته باشد. در‌این‌میان، فقط مدل روگ اسپرت تأکید بیشتری روی طراحی قدیمی می‌کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این امکانات و فناوری‌های جدید چه کمکی به نیسان و پت‌فایندر برای دستیابی به فروش زیاد خواهد کرد.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.