ساترا

دست همکاری نماوا و ساترا؛ فیلیمو همچنان منتقد ماند

دست همکاری نماوا و ساترا؛ فیلیمو همچنان منتقد ماند

چند روز پس از نگرانی کاربران پلتفرم‌های نمایش خانگی بابت لغو مجوز و محدودیت فعالیتشان، مدیران نماوا و ساترا خبر از استقبال حاکمیت از فعالیت‌های رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر دادند، درصورتی‌که این رسانه‌ها از قوانین ساترا تمکین کنند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|سعید مقیسه، رئیس سازمان صوت‌و‌تصویر فراگیر (ساترا)، ۲۸ تیر گفته بود درحال‌حاضر مجوز هیچ‌کدام از رسانه‌های صوت‌و‌تصویر فراگیر لغو یا تعلیق نشده است و اگر آن‌ها قانون را رعایت کنند، از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
۳۱ تیر سرپرست معاونت کاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا و نماوا در برنامه‌ی «فرحزاد» رادیو تهران درباره‌ی تعلیق مجوز فیلیمو و نماوا، دو پلتفرم پرمخاطب نمایش خانگی، گفت‌وگو کردند. پیوست خبر داده است که مدیرعامل نماوا از ارتباط دوطرفه و مناسب این شبکه نمایش خانگی و ساترا گفته است. همچنین، او تنظیمگری درباره‌ی رسانه‌های صورت‌وتصویر فراگیر را لازم و تعامل با ساترا را وظیفه‌ی نماوا دانسته است:
هرکس مایل باشد در زیست‌بومی فعالیت کند، باید ذیل قواعد و چهارچوب‌های تعیین‌شده باشد. اینکه بخواهیم قانون‌گریزی کنیم، به تضییع حقوق همه، حتی پلتفرم‌ها به‌عنوان بازیگران بازار منجر می‌شود و امکان پیگیری قانونی تخلفات را از آن‌ها می‌گیرد.
نماوا به‌دنبال تعامل با ساتراست و در‌عین‌حال از همه‌ی کسانی که در این بازار فعالیت می‌کنند، درخواست کرده از قوانین تبعیت کنند. او در ابتدای این گفت‌وگو اعلام کرده است که لغو مجوز نماوا شایعه‌ی شبکه‌های اجتماعی است.
اکنون شرایط برای فیلیمو پیچیده‌تر شده است. سرپرست معاونت کاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا در همین گفت‌وگو اعلام کرده است امروز هیچ لغو مجوز یا تعلیقی درخصوص فیلیمو انجام نشده است؛ اما فرصتی داده شده تا این شبکه رویه‌ی موجود خود را اصلاح کند. ساترا پیش‌تر اعلام کرده بود که در اجرای قوانین تعارف ندارد.
نماوا در حالی با ساترا به‌توافق رسیده است که رقیب اصلی‌اش، فیلیمو، در یادداشتی از ساترا انتقاد کرده است. محمدجواد شکوری‌مقدم در بخشی از نامه‌‌ای که روز گذشته منتشر شد، نوشته است: «ما هرچه از ساترا به‌دلیل نفس و ذات صداوسیمایی‌اش دیدیم (به‌خصوص در دوران اخیر که اتمسفر معاونت فضای مجازی صداوسیما، ساترا را مدیریت می‌کند)، ناجوانمردی و ناصوابی و کارشکنی بود.»
نکته‌ی اصلی فیلیمو در این یادداشت بر مسئله‌ای است که بسیاری از منتقدان هم گفته بودند: رگولاتور یا تنظیمگر ما نباید رقیب و ذی‌نفع باشد: «حرف دیگر پلتفرم‌های VOD هم تا یک ماه قبل همین بود و چندین نامه به ریاست قوای مختلف با همکاری هم نوشتیم؛ ولی امروز شاید تصمیشان چیز دیگری باشد.»

World of Words

منبع: اقیانوس آبی خبر

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *