فایرز - مدرنا - واکسن کرونا - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها

درآمد چندین میلیارد دلاری واکسن کرونا فایزر و مدرنا از دوز سوم خود

انتظار می‌رود که دو شرکت سازنده واکسن کرونا با برندهای فایزر و مدرنا از فروش دوز سوم یا تقویتی خود به اندازه فروش واکسن‌های آنفلوآنزا سود ببرند. این رقم چیزی در حدود ۶ میلیارد دلار خواهد بود.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها |  تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که درآمد برند فایزر و برند مدرنا از فروش دوز تقویتی واکسن کرونا تا سال ۲۰۲۳ به‌ترتیب به ۶.۶ میلیارد و ۷.۶ میلیارد دلار برسد. در نهایت، رقم فروش آن‌ها احتمالا به ۵ میلیارد دلار خواهد رسید چون بازیگران بیشتری وارد این بازار می‌شوند.

مدرنا - واکسن کرونا - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها

صحبت درباره دوز تقویتی واکسن کرونا برای افزایش ایمنی بدن و مقابله با گونه‌های جدید چند وقتی است که به گوش می‌رسد. حالا کشورهای بیشتری از جمله شیلی و آلمان خواستار استفاده از این دوز تقویتی برای شهروندان مسن و کسانی هستند که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند.

برند فایزر و برند مدرنا در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ فروش بیش از ۶۰ میلیارد دلار واکسن را برای خود تضمین کرده‌اند. این قراردادها شامل تامین دو دوز اولیه و در صورت نیاز ارائه دوز تقویتی است. تولیدکنندگان واکسن می‌گویند سطح ایمنی بدن افراد شش ماه پس از تزریق واکسن شروع به پایین آمدن می‌کند و چون نمونه‌هایی از عفونت رخنه با گونه دلتا در شهروندان برخی کشورها دیده شده، نیاز به واکسن تقویتی احساس می‌شود.

در حال حاضر مشخص نیست که چند نفر به واکسن کرونا از نوع تقویتی نیاز دارند و این دوز باید در چه بازه‌های زمانی تزریق شود. عده‌ای از کارشناسان نیاز به واکسن تقویتی به‌خصوص برای افراد جوان و سالم را زیر سوال برده‌اند. سازمان بهداشت جهانی هم از شرکت‌ها خواسته تا فعلا از تزریق دوز تقویتی دست نگه دارند تا افراد بیشتری دوزهای اولیه را دریافت کنند.

فایرز - واکسن کرونا - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها

 «استفن هوج»، رئیس شرکت زیست فناوری مدرنا هفته پیش در مصاحبه‌ای گفت: «نمی‌دانیم نیروهای پیشران بازار چه خواهند بود. این بازار هم بالاخره یک روز به یک بازار متداول‌تر تبدیل می‌شود. باید ببینیم چه جمعیتی در معرض ریسک قرار دارند، ارزش‌افزایی ما به چه نحو است و چه محصولاتی این ارزش‌افزایی را انجام می‌دهند. این عوامل در نهایت روی قیمت تاثیر می‌گذارند.»

برند فایزر قبلا در جلسه گزارش درآمدهای سه‌ماهه دوم خود گفته بود که انتظار دارد نیاز به تزریق دوز سوم واکسن کرونا در بازه زمانی ۶ تا ۸ ماه پس از دوز دوم به وجود آید.

World of Words

منبع: دیجیاتو

دیدگاه ها بسته شده اند.