اقیانوس آبی خبر-اینفینیتی-اخبار برندها-aircar

خودرو پرنده برند کلین ویژن با اولین پرواز بین‌شهری تاریخ‌ساز شد

اولین پرواز وسیله نقلیه‌ای که علاوه‌بر رانندگی در جاده، قابلیت پرواز هم دارد، با موفقیت انجام شد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|استفان کلین، مؤسس و مدیر برند کلین ویژن (Klein Vision)، با پرنده تجاری‌اش به‌ نام «ایرکار (AirCar)» تا فرودگاه بین‌المللی نیترا در اسلواکی رانندگی کرد و سپس با همان وسیله در باند فرودگاه از سطح زمین بلند شد. او مسیری ۳۵ دقیقه‌ای را به مقصد براتیسلاوا پرواز کرد و پس از فرود در فرودگاه این شهر، با این خودرو پرنده دو‌سرنشین به‌مدت سه دقیقه تا مرکز شهر رانندگی کرد. ویدئو زیر قسمت‌هایی از این سفر باورنکردنی را نشان می‌دهد.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-aircar

بنا بر گزارش

به‌گزارش دیجیتال‌ترندز، کلاین در بیست سال گذشته مشغول کار روی خودرویی پرنده بوده است. خودرو او بیش از ۱۴۰ پرواز آزمایشی انجام داده است؛ اما پرواز اخیر جاه‌طلبانه‌ترین تلاش تیم او تاکنون بوده است. با فشار ساده یک دکمه، این خودرو دو‌حالته تنها در ۱۳۵ ثانیه با باز و بسته کردن بال‌ها و دم خود می‌تواند در آسمان پرواز یا در جاده رانندگی کند.

موتور به‌کار‌رفته در ایرکار بنزینی ساخت برند BMW است و از ملخی ثابت استفاده می‌کند. حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر‌برساعت (۱۱۹ مایل‌بر‌ساعت) است و تا ارتفاع ۲،۵۰۰ متر (۸،۲۰۰ فوت) از سطح دریا پرواز می‌کند. از نسخه بعدی این وسیله انتظار می‌رود سرعتش حداکثر ۳۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت (۱۸۶ مایل‌بر‌ساعت و ۱۶۲ گره) باشد و مسافتی برابر با هزار کیلومتر را با یک باک پُر طی کند.

با اینکه بیشتر خودروهای پرنده تنها می‌توانند پرواز کنند و نمی‌توان با آن‌ها رانندگی کرد، در سال‌های اخیر علاقه به این وسایل نقلیه افزایش فزاینده‌ای پیدا کرده است. بیشتر خودروهای پرنده‌ برخلاف ایرکار قابلیت برخاست و فرود عمودی دارند؛ به‌همین‌دلیل، برای استفاده در مناطق شهری مناسب هستند. همچنین، این خودروها برقی هستند؛ درحالی‌که ایرکار در‌حال‌حاضر به بنزین نیاز دارد.

رویای کلین

با‌این‌همه، تمرکز کلین همچنان بر ساخت وسیله‌ای است که شایسته نام خودرو پرنده باشد. مخترع ایرکار درباره این پرواز این‌گونه توضیح داد: «این پرواز سرآغاز دوره جدیدی در صنعت خودروهایی با قابلیت حمل‌و‌نقل دوگانه است و با معرفی شکل جدیدی از جابه‌جایی، آزادی‌ای را به فرد باز می‌گرداند که زمانی به خودروها نسبت داده شده بود.»

کلاین برای تبدیل این اختراع منحصر‌به‌فرد خود به خودرویی متداول در بازار، ابتدا باید نهادهای نظارتی را درباره ایمنی و دوام آن متقاعد کند. علاوه‌بر‌این، داشتن هر دو گواهینامه خلبانی و رانندگی برای استفاده‌‌ همه‌جانبه مالکان ایرکار لازم خواهد بود.

روی‌هم‌رفته باید بگوییم مشاهده خودرو پرنده کلین چه در جاده و چه در آسمان ممکن است به‌زودی امکان‌پذیر نباشد؛ اما می‌توانیم با اطمینان بگوییم این محصول خودرویی جذاب و زیبا و دستاوردی مهم است.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.