jaguar-and-land-rover logo

جگوار لندرور با همکاری انویدیا خودرو خودران تولید می‌کند

جگوار لندرور با همکاری انویدیا خودرو خودران تولید می‌کند

انویدیا و جگوار لندرور در پروژه‌ای مشترک قصد دارند خودروهایی بر ‌پایه‌ی پلتفرم نرم‌افزاری Nvidia Drive تولید کنند. به گفته‌ی جگوار لندرور، این همکاری به تولید خودروهایی ایمن منتهی می‌شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|جگوار لندرور (Jaguar Land Rover)، از خودروسازان شناخته‌شده، اخیراً از همکاری با انویدیا (Nvidia) خبر داده است. به موجب همکاری بین دو شرکت،‌ از سال ۲۰۲۵ به بعد، خودروهای کاملاً جدید جگوار و لندرور بر ‌پایه‌ی پلتفرم نرم‌افزار محور Drive تولید خواهند شد.
بر‌ اساس آنچه Zdnet می‌نویسد،‌ دنی شپیرو، قائم‌مقام واحد خودرو در انویدیا، می‌گوید در خودروهای مورد اشاره‌ی جگوار و لندرور راهکاری همه‌جانبه‌ بر‌ اساس Drive Hyperion انویدیا ارائه می‌شود. Drive Hyperion در‌‌ واقع معماری ویژه‌ی انویدیا برای پردازش در خودروهای خودران است که از یک کامپیوتر متمرکز AV بر پایه‌ی Drive Orin می‌شود.
به گفته‌ی دنی شپیرو، کامپیوتر یادشده قدرتی معادل ۲۵۴ تاپس (تریلیون عملیات بر ثانیه) ارائه می‌دهد و شامل مجموعه‌ی متنوعی از حسگرهای پرتعداد است که در اطراف خودرو قرار می‌گیرند و دستیابی به سیستم خودران را ممکن می‌کنند. قائم‌مقام واحد خودرو در انویدیا می‌گوید خودروهای آینده‌ی سال ۲۰۲۵ جگوار لندرور از سیستم‌عامل اختصاصی به همراه بسته‌های نرم‌افزاری Nvidia AV و Drive IX استفاده می‌کنند.
جگوار لندرور همچنین قرار است برای آموزش دادن مدل هوش مصنوعی سراغ استفاده از دیتاسنترهای تولیدشده با Nvidia DGX برود و به‌منظور دستیابی به سیستم شبیه‌سازی بسیار دقیق به استفاده از Drive Sim روی Omniverse روی بیاورد. جگوار لندرور پیش‌تر اعلام کرده که با تغییر استراتژی‌هایش قصد دارد به کسب‌و‌کاری برتر در حوزه‌ی تجهیزات الکتریکی تبدیل شود. همکاری با انویدیا یکی از اقدامات جگوار لندرور در راستای رسیدن به این هدف است.

 jaguar-and-land-rover
یکی از مدیران جگوار لندرور می‌گوید خودروهای نسل بعد ایمنی بالایی خواهند داشت و به سیستم خودران و پارک خودکار در کنار سیستم کمک‌راننده مجهز خواهند بود. به گفته‌ی او همکاری با انویدیا به تولید سیستمی می‌انجامد که قابلیت‌هایی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی (نظیر نظارت روی راننده و سرنشینان) دارد.
همچنین جگوار لندرور در حال کار روی توسعه نسخه پیل سوختی هیدروژنی شاسی‌بلند لندرور دیفندر است. به گزارش Carscoops، خودروساز انگلیسی در قالب پروژه زئوس (Project Zeus) طی سال جاری آزمایش این خودروی هیدروژنی را آغاز می‌کند و برای تحقق آن، از مرکز پیشرفته پیشرانه دولت انگلیس بودجه‌‌ای دریافت کرده است. جگوار لندرور در پروژه زئوس با شرکا و قطعه سازانی از جمله دلتا موتوراسپرت، AVL، مارلی اتوموتیو سیستمز و مرکز صنعتی سازی باتری انگلیس همکاری خواهد کرد.
جگوار لندرور به‌طور خاص از این وسیله نقلیه به‌عنوان خودروی مفهومی یاد می‌کند و هیچ پیشنهادی درباره‌ی ساخت نسخه‌ی تولیدی از خودروی هیدروژنی دیفندر ارائه نداده است. البته این خودروساز پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۳۰، حدود ۱۰ میلیون وسیله نقلیه هیدروژنی در جاده‌ها حضور خواهند داشت و بیش از ۱۰ هزار ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن برای چنین محصولاتی احداث خواهد شد.
آزمایش مدل هیدروژنی لندرور دیفندر در انگلیس انجام می‌شود تا قابلیت‌های آفرود و مصرف سوخت آن را تأیید کند. رالف کلاگ، مدیر بخش خودروهای هیدروژنی و پیل‌ سوختی جگوار لندرور، در این زمینه گفت:
ما می‌دانیم هیدروژن در ترکیب پیشرانه‌های آینده در کل صنعت حمل‌ونقل نقش اساسی دارد و در کنار خودروهای الکتریکی، راه‌ حل دیگری در جهت کاهش آلایندگی برای توانایی‌ها و نیازهای خاص خط تولید کلاس جهانی جگوار لندرور ارائه می‌دهد. کارهایی که در کنار شرکای ما در پروژه زئوس انجام شده است به ما کمک می‌کند در سال ۲۰۳۹ به شرکتی تجاری کاملا پاک (بدون تولید کربن) تبدیل شویم؛ زیرا ما برای نسل بعدی خودروهای بدون آلایندگی آماده می‌شویم.

World of Words

منبع: zdnet


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *