apple-vs-xiaomi-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

مدیرعامل شیائومی: با اپل و آیفون وارد جنگ مرگ و زندگی می‌شویم

مدیرعامل شیائومی: با اپل و آیفون وارد جنگ مرگ و زندگی می‌شویم

مدیرعامل شرکت شیائومی از عزم تمام عیار این شرکت برای رقابت همه جانبه با اپل و آیفون خبر داد. او گفت شیائومی وارد نبردی بر سر مرگ و زندگی با آیفون می‌شود تا جایگاه پرچمدار اپل را به عنوان بزرگ‌ترین برند موبایل دنیا تصاحب کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به گزارش خبرگزاری SCMP، «لی جون»، موسس و مدیرعامل شیائومی در شبکه اجتماعی چینی ویبو اعلام کرد که این شرکت به‌طور خاص تمرکز خود را روی بخش گوشی‌های رده بالای بازار خواهد گذاشت تا به شکل مستقیم با اپل وارد رقابت شود. این غول چینی می‌خواهد جای خالی هواوی را پر کند. مدیرعامل شیائومی گفت هدف آن‌ها این است که ظرف مدت سه سال به بزرگ‌ترین برند بازار موبایل تبدیل شوند.
لی جون نوشت: «[می‌خواهیم] با تمام توان از لحاظ کیفیت محصول و تجربه مقابل اپل قرار بگیریم و طی سه سال آینده به بزرگ‌ترین برند گوشی‌های بالارده چین تبدیل شویم.» او توضیح داد که رقابت با اپل در بازار گوشی‌های بالارده مانند نبردی برای مرگ و زندگی است که شیائومی باید بر آن غلبه کند.

شیائومی سرمایه‌گذاری‌های خود را بیشتر می‌کند

اپل در فصل چهارم 2021 با پشت سر گذاشتن ویوو برای اولین بار در شش سال اخیر به برترین برند موبایل بازار چین تبدیل شد. این شرکت با تصاحب سهم بازار هواوی که از زمان آغاز تحریم‌ها شرایط خوشایندی نداشته، توانست به این موفقیت دست پیدا کند.
شیائومی هم مثل خیلی از شرکت‌ها در طول دو سال اخیر با مشکلات زنجیره تامین روبرو بوده و همین مسئله جلوی رشد و توسعه آن را گرفته است. با این حال، این غول چینی در فصل دوم 2021 برای یک بازه زمانی کوتاه توانست برای اولین بار بیشتر از اپل گوشی بفروشد.

شرکت شیائومی-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر
شیائومی ظاهرا می‌خواهد با ایجاد تمایز هرچه بیشتر میان خود و سایر برندهای چینی جایگاه اپل را به چالش بکشد. این شرکت قصد دارد در سه سال آینده 20 هزار خرده‌فروشی جدید در چین افتتاح کند. آن‌ها همچنین ظرف پنج سال آینده حدود 16 میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
برخی شرکت‌ها برای اینکه فعالیت‌هایشان را در بازار کشورهای خاص افزایش دهند، تصمیم به تولید بومی در آن‌ها می‌گیرند. حالا شیائومی چنین برنامه‌ای را برای آرژانتین در سر دارد و می‌خواهد به‌زودی شروع به تولید گوشی‌های هوشمندش در این کشور کند تا حضور گسترده‌تری در آن داشته باشد.
شیائومی می‌خواهد جایگاهش در بازار آرژانتین را بهبود دهد. در حال حاضر این کمپانی چینی در بیش از 100 کشور و منطقه جهان فعالیت دارد و اخیرا شروع به بازاریابی سه گوشی ردمی در آرژانتین کرده که جوانان را هدف قرار می‌دهد.
شیائومی با تولید گوشی‌های هوشمند می‌تواند بخش بزرگی از بازار آرژانتین را در اختیارش بگیرد، مخصوصا اینکه شرکت‌هایی مانند هواوی در بازار این کشور حضور ندارند و ال جی هم از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شده است.

شریک شیائومی در آرژانتین

چینی‌ها برای تولید گوشی‌های هوشمندشان در آرژانتین با «Etercor» همکاری می‌کنند؛ شرکتی که وظیفه توزیع گوشی‌های این کمپانی را در این کشور بر عهده دارد. به گفته یکی از مقامات رسمی این کمپانی، Etercor چندین سال با شیائومی همکاری داشته و آن را متقاعد کرده که حضور گسترده‌تری در بازار این کشور داشته باشد:
«چندین سال است که با یکدیگر کار می‌کنیم تا مصرف‌کنندگان آرژانتینی را با برند شیائومی آشنا کنیم. در همین حال، شیائومی را درباره ارتباط آرژانتین با بازار آمریکای لاتین و یک فرصت عظیم متقاعد کنیم. مانند تمام کارهای خوب که با صبر و اتحاد انجام می‌شوند، این دو هدف هم در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند.»
به گفته این کمپانی، شیائومی فرصت و پتانسیل عظیمی در بازار آرژانتین و آمریکای جنوبی دارد. گوشی‌های این کمپانی در کارخانه گروه Etercor در «تیرا دل فوئگو» تولید خواهند شد و وی آن‌ها «Made in Tierra del Fuego» حک می‌شود. انتظار نمی‌رود این محصولات خارج از بازار آرژانتین یا آمریکای لاتین به فروش برسند و کاربران در کشورهای مختلف به آن‌ها دسترسی پیدا نخواهند کرد.

World of Words

منبع: scmp


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *