Samsung-Exynos-2200

تراشه اگزینوس سامسونگ بخش بزرگی از سهم بازار گوشی‌های پریمیوم را از دست داده است

تراشه اگزینوس سامسونگ بخش بزرگی از سهم بازار گوشی‌های پریمیوم را از دست داده است

سهم تراشه‌های اگزینوس سامسونگ در بخش گوشی‌های پریمیوم از ۳۴ درصد در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ به ۲۳ درصد در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ کاهش یافته است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|سامسونگ از تراشه‌های اگزینوس خود در دستگاه‌های گلکسی پریمیوم و ارزان‌قیمت استفاده می‌کند. افزون‌براین، تراشه نام‌برده‌شده را دراختیار چند تولیدکننده شخص ثالث قرار می‌دهد. باوجوداین، غول فناوری کره جنوبی اکنون بیش‌ازپیش از تراشه‌های مدیاتک و کوالکام برای برخی از گوشی‌های اندرویدی ارزان خود استفاده می‌کند.
این اقدام باعث شده تا سهم بازار تراشه‌های اگزینوس کاهش چشمگیری پیدا کند. اتکای رو به افزایش سامسونگ به تراشه پرچم‌دار کوالکام برای گوشی‌های بالارده خود نیز سهم بازار را از اگزینوس در بازار پریمیوم گرفته است.

Exynos 1280 برای کمک به بهبودی سهم از دست رفته بازار

به گزارش Sammobile، جدیدترین داده‌های شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research نشان می‌دهد که سری تراشه‌های بالارده Snapdragon 700 کوالکام و Snapdragon 800 تقریباً ۶۸ درصد از کل محموله‌ها در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ را تشکیل داده‌اند. تراشه پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام در ۷۵ درصد از تمام گوشی‌های گلکسی S22 سامسونگ استفاده شده است.
سامسونگ تراشه Exynos 2200 را به نشانه پاسخی به Snapdragon 8 Gen 1 تولید کرده است. باوجوداین، مشکلات بازدهی شاید این شرکت را مجبور کرده باشد که سهم تراشه‌های Snapdragon را برای جدیدترین سری پرچم‌داران خود افزایش دهد. این گزارش خاطرنشان می‌کند که سهم تراشه‌های اگزینوس سامسونگ در بخش گوشی‌های هوشمند برتر از ۳۴ درصد در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ به ۲۳ درصد در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ کاهش پیدا کرده است.
از سوی دیگر، در بخش گوشی‌های هوشمند متوسط به پایین با قیمت بین ۱۰۰ تا ۲۹۹ دلار، سهم تراشه‌های اگزینوس از ۱۰ درصد در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ به ۷ درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۲ کاهش پیدا کرده که تا حد زیادی به دلیل انتخاب سامسونگ برای برون سپاری ODM (استفاده از محصول تولیدی یک کمپانی با طراحی و برند کمپانی دیگر) برای ساخت مدل‌های پایین رده گلکسی A و F و M است. این دستگاه‌ها بیش‌ازپیش از تراشه‌های کوالکام و مدیاتک استفاده می‌کنند.
باوجوداین هنوز شانس موفقیت برای Exynos وجود دارد. گوشی‌های میان رده انبوه سامسونگ، گلکسی A33 و گلکسی A53، هر دو با تراشه جدید Exynos 1280 عرضه می‌شوند. این گوشی‌ها به دلیل فروش بسیار خوب در تمام دنیا، محرک ظرفیت هستند. پیش‌بینی می‌شود که Exynos 1280 سامسونگ بتواند سهم بازار از دست رفته را در بقیه سال به دست آورد.

World of Words

منبع: sammobile


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *