برند یوتیوب شورتس (3)

برند یوتیوب قابلیت Shorts را برای رقابت با تیک تاک منتشر کرد

برند یوتیوب با شورتس، پلتفرمی برای به‌اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه ایجاد کرده است. یوتیوب تلاش می‌کند جامعه‌ی کاربران تیک تاک را هدف قرار دهد. برند یوتیوب شورتس به‌تازگی دردسترس کاربران آمریکایی قرار گرفته است.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | سرویس شورتس اپلیکیشن‌های موبایل برای تمامی پلتفرم‌ها خواهد داشت و کاربر خواهد توانست ویدئوهایی کوتاه تولید و آن‌ها را در فید اصلی یوتیوب شورتس منتشر کند. تیک‌تاک نیز بستری مشابه برای کاربران فراهم کرده است. براساس گزارش رسانه‌ی The Information، سرویس شورتس از موسیقی‌هایی نیز بهره‌مند خواهد بود که یوتیوب مجوز پخششان را دارد تا امکان استفاده از آن‌ها در محتوای ویدئویی خلق‌شده‌ی کاربران فراهم شود.

برند یوتیوب شورتس (1)

برند یوتیوب شورتس (1)

رقابت

در‌حال‌حاضر، تیک‌تاک به کاربرانش امکان می‌دهد به مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی و موسیقی‌ها دسترسی داشته باشند و از آن‌ها در ویدئوهایشان استفاده کنند. دیلان بایرز، از رسانه‌ی MSNBC، مدتی کوتاه پس از انتشار مقاله‌ی رسانه‌ی The Information، توییتی منتشر و ادعاهای مطرح‌شده درباره‌ی سرویس شورتس را تأیید کرد.

App Annie

اگر اخبار را پیگیری کرده باشید، قطعا می‌دانید یوتیوب چرا به‌فکر راه‌اندازی سرویسی نظیر شورتش افتاده است. آمار منتشرشده‌ی App Annie در ژانویه نشان می‌دهد در دو سال اخیر، شمار کاربران تیک‌تاک بیش از ۱۲۵ درصد رشد کرده است. این موضوع نشان می‌دهد معمولا کاربران به‌ مشاهده‌ی محتوای ویدئویی کوتاه و نوآورانه برای سرگرم‌شدن علاقه‌ی زیادی دارند. تیک‌تاک امروزه صدها میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد و می‌توان از آن به‌عنوان نیرویی فرهنگی هم یاد کرد. رسانه‌ی The Information در مقاله‌ی خود مدعی شده است در ۱۲ ماه اخیر، کاربران جدید اپلیکیشن تیک‌تاک را تقریبا ۸۴۲ میلیون بار از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی دانلود کرده‌اند. با نگاهی به آمار متوجه می‌شویم شمار افرادی که نخستین‌بار تیک‌تاک را دانلود کرده‌اند، در یک سال اخیر ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

از مرحله آزمایشی تا مرحله عملیاتی

در گزارشی؛ یوتیوب فرایند انتشار قابلیت جدیدی با عنوان شورتس (YouTube Shorts) را آغاز کرده است. یوتیوب شورتس پلتفرمی است که می‌توان ویدئوهای کوتاهی را در آن منتشر کرد که به‌صورت عمودی ضبط می‌شوند؛ به‌همین‌دلیل، می‌توانیم یوتیوب شورتس را رقیبی مستقیم برای تیک تاک (TikTok) محسوب کنیم.

برند یوتیوب شورتس (2)

برند یوتیوب شورتس (2)

در یک سال اخیر، تیک تاک کاربران بسیار زیادی را به‌سمت خود کشانده و همین موضوع باعث شده است شبکه‌های اجتماعی دیگر به ‌فکر راه‌اندازی پلتفرمی شبیه به نحوه‌ی کارکرد تیک تاک بیافتند. افراد حاضر در ایالات متحده‌ی آمریکا به قابلیت یوتیوب شورتس دسترسی پیدا کرده‌اند و انتظار می‌رود این قابلیت به‌زودی دردسترس کاربران دیگر مناطق دنیا هم قرار بگیرد. در‌حال‌حاضر، قابلیت شورتس مرحله‌ی آزمایشی را می‌گذارند؛ ازاین‌رو، تمامی کاربران آمریکایی پس از به‌روزرسانی اپلیکیشن، قابلیت شورتس را دریافت نمی‌کنند.

از قرار معلوم، یوتیوب مشغول انجام آزمایش A/B است. بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد یوتیوب در یک سال اخیر روی شورتس کار کرده است؛ به‌همین‌دلیل، شکی نداریم که نسخه‌ی پایدار این قابلیت قرار است به‌زودی از راه برسد.

یوتیوب شورتس

طبق آمار رسمی، ویدئوهای کوتاه بخش یوتیوب شورتس در مرحله‌ی بتا‌ی اولیه بیش از ۳٫۵ میلیارد بازدید کسب کرده‌اند. در مقام مقایسه، تیک تاک به‌زودی به یک‌میلیارد کاربر فعال ماهانه می‌رسد. احتمالا تیک تاک می‌تواند به نخستین پلتفرمی تبدیل شود که در چنین مدت‌زمانی کوتاهی به این دستاورد بزرگ دست پیدا می‌کند.

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *