اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها-برند پاناسونیک-برند تسلا

برند پاناسونیک تمام سهام خود در تسلا را به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار فروخت

برند پاناسونیک سهام ۳.۶ میلیارد دلاری خود از تسلا را به فروش رسانده و قصد دارد شرکت «Blue Yonder» را به ارزش ۷ میلیارد دلار خریداری کند. البته طبق گفته این برند ژاپنی، همکاری آن‌ها با تسلا تمام نخواهد شد و ممکن است سرمایه‌گذاری‌های تازه‌ای رخ دهد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|ابرشرکت پاناسونیک در سال ۱۹۱۸ توسط کونوسوکه ماتسوشیتا تحت نام ماتسوشیتا تأسیس شد و در طول سال‌های متمادی فعالیت در صنایع الکترونیک و مخابرات، امروزه در ردیف برند‌های بزرگ ژاپنی مانند سونی، هیتاچی، شارپ و توشیبا قرار دارد، که به‌عنوان غول‌های صنایع الکترونیکی جهان شناخته می‌شوند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند پاناسونیک-برند تسلا

تاریخچه پاناسونیک

این برند در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان چهارمین تولیدکننده برتر تلویزیون در جهان شناخته شد. سهام ابرشرکت پاناسونیک در بازارهای بورس توکیو، بورس اوساکا، بورس ناگویا و نیکی ۲۲۵ معامله می‌شود. اکنون برند پاناسونیک حدود ۲۶۰ هزار کارمند در سرتاسر جهان دارد.

خالی کردن پشت ایلان ماسک

برند پاناسونیک تمام سهام خود در تسلا را به مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار به فروش رسانده تا برای اعلام مالکیت جدیدی میزان نقدینگی خود را افزایش دهد. از طرفی دیگر، «یوکی کوسومی» مدیرعامل شرکت ژاپنی به بلومبرگ اعلام کرده است که این برند قصد دارد با شرط موفقیت نمونه اولیه، سرمایه‌گذاری عظیمی در تولید سلول باتری‌های جدید ۴۶۸۰ لیتیوم یون تسلا انجام دهد.
پاناسونیک تاکید کرد که فروش سهام جز برنامه‌های «راهبری شرکتی» آن‌ها بوده و هیچ ارتباطی به رابطه آن‌ها با تسلا ندارد. در بیانیه این شرکت آمده است:

«هدف ما این است که سهام استراتژیک خود را بر اساس رهنمودهای حاکمیت شرکتی بررسی کنیم و این موضوع بر مشارکت با تسلا تاثیری نمی‌گذارد و ما همچنان روابط خوبی با یکدیگر داریم.»

سرمایه‌گذاری انجام شده مطمئنا یک تصمیم تجاری بزرگ بوده است. برند پاناسونیک در سال ۲۰۱۰ حدود ۱.۴ میلیون از سهام تسلا با ارزش ۲۱.۱۵ دلار را به قیمت ۳۰ میلیون دلار خریداری کرد. سهام پاناسونیک در اواخر سال گذشته به ۷۳۱ میلیون دلار و در نهایت تا اواسط فروردین ماه سال جاری به ۳.۶ میلیارد دلار رسیده بود. در ادامه گفته می‌شود درآمد حاصل از فروش این سهام به پاناسونیک کمک می‌کند تا شرکت نرم‌افزاری مدیریت زنجیره تامین آمریکایی Blue Yonder را به ارزش ۷ میلیارد دلار خریداری کند.

در گذشته

پاناسونیک در گذشته تنها منبع تامین‌کننده باتری تسلا بود، اما تسلا اخیرا فرآیند توسعه باتری‌های خود را آغاز کرده و با سایر تامین‌کنندگان چینی از جمله LG Chem و CATL نیز همکاری می‌کند. پاناسونیک اخیرا اعلام کرده بود که اتکای خود را از تسلا کاهش می‌دهد و باتری‌های موردنیاز سایر خودروسازان جهانی را نیز تامین خواهد کرد.

با این وجود، برند پاناسونیک همچنان در نظر دارد تا بخش عمده‌ای از آینده تسلا باقی بماند. این شرکت در حال راه‌اندازی خط تولید نمونه اولیه برای سلول‌های لیتیوم یونی ۴۶۸۰ جدید تسلا است که اگر این خط تولید به خوبی کار کند، پاناسونیک سرمایه‌گذاری عظیم خود را در تولید آن‌ها انجام خواهد داد.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.