اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-موشک کروز

برند ریتیان توسعه موشک کروز مجهز به کلاهک هسته‌ای را آغاز می‌کند

دولت ایالات متحده با اعطای بودجه ۲ میلیارد دلاری شرکت دفاعی و هوافضای با برند ریتیان را مأمور توسعه و ساخت یک موشک کروز جدید مجهز به کلاهک هسته‌ای کرد.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|به نقل از اسپوتنیک، دولت ایالات متحده با اعطای ۲ میلیارد دلار به شرکت فناوری ریتیان (Raytheon)، فعال در حوزه دفاعی و هوافضا، این شرکت را به توسعه و ساخت یک موشک کروز جدید مجهز به کلاهک هسته‌ای مأمور کرد.

 وزارت دفاع ایالات متحده در یک اطلاعیه خبری مورخ دوم ژوئیه اعلام کرد: به شرکت دفاعی و موشک‌سازی ریتیان توسکان، آریزونا یک قرارداد حدوداً دو میلیارد دلاری برای طراحی و تولید مرحله توسعه سامانه تسلیحاتی دوربرد اعطا شده است.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-موشک کروز

تحت قرارداد نیروی هوایی ایالات متحده، این شرکت یک موشک کروز جدید مسلح به کلاهک هسته‌ای دور برد را که پیش‌بینی می‌شود دارای بُردی با حدود ۱۵۰۰ مایل باشد، تولید خواهد کرد.

طبق اطلاعات به دست آمده توسط بلومبرگ، نیروی هوایی ایالات متحده درصدد خرید یک هزار فروند از این تسلیحات برای جایگزین کردن آن با موشک کروز هوا پایه‌ای است که نخستین بار در سال ۱۹۸۲ به میدان آمده است.

گفته می‌شود که این موشک قرار است توسط هواپیماهای مختلفی از جمله بمب‌افکن‌های «بی -۵۲» و «بی -۲۱» حمل شود.

وزارت دفاع ایالات متحده پیش از این اعلام کرده بود که برنامه ساخت این‌گونه موشک‌های بالستیک درصدد توسعه سلاحی است که از قابلیت نفوذ و نجات یافتن از سامانه‌های پدافند هوایی یکپارچه و همچنین تعقیب اهداف استراتژیکی برخوردار باشد.

World of Words

منبع: مشرق


برچسب‌ها:‌ بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.