اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-ایستگاه فضایی

برند به لو اوریجین می‌خواهد ایستگاه فضایی بسازد

با اعلام جزئیات بیشتر از تصمیم «Sierra Space» برای ساخت ایستگاه فضایی «Orbital Reef»، حالا به لو اوریجین و بوئینگ هم اعلام کرده‌اند که به این پروژه ملحق می‌شوند تا این ایستگاه فضایی را در نیمه دوم دهه جاری به مدار بفرستند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|در گذشته دوره‌ای پر از تردیدهای سیاسی، کشمکش‌های فرهنگی و تغییرات اجتماعی به وقوع پیوست. افراد متمول با استثمار پیشرفت‌های فناوری و منابع طبیعی، ثروت‌های افسانه‌ای به دست می‌آوردند و جوامع محلی و طبیعت را ویران می‌کردند. شهرهای فقیر و پرجمعیت کارگری، سرمایه‌داران را به به‌کارگیری سیاست‌های نظارت و خفقان ترغیب می‌کرد. مناطق روستایی متروک، ساختمان‌ها ویران و کلیساها خالی بودند. همه آنچه برای سرودن یک مرثیه اخلاقی لازم است مهیا بود.

همه‌گیری‌ها می‌تاختند؛ بندرها را وادار به قرنطینه می‌کردند و خیابان‌ها را به تعطیلی می‌کشاندند. آمار مرگ‌ومیر سرخط اخبار و گزارش‌ها بود.

بسته به زاویه‌ای که از آن به موضوع می‌نگریم، جنبش‌ها عوامل یا عواقب آشفتگی‌ها هستند. جنبش‌های خودجوش در برهمکنش با بی‌ثباتی سیاسی، انحطاط اخلاقی و فروپاشی اجتماعی شکل می‌گرفتند؛ اما یک جنبش سازمان‌یافته، وعده رفع تمامی این مشکلات را می‌داد: جنبش استعمارگری.

اروپا و امپراتوری‌هایش از قرن هفدهم تاکنون تغییرات بسیاری به خود دیده‌اند؛ اما باقی ماندن ایده استعمارگری به‌عنوان اکسیری شفابخش نشان می‌دهد هنوز آن‌قدر که فکر می‌کنیم از آن دوره فاصله نگرفته‌ایم.

استعمارگری و وعده رشد نامحدود

ایده‌های پشتیبان استعمارگری در قرن هفدهم، شامل کشاورزی گسترده در حاشیه اقیانوس اطلس و انگیزه‌های دیگری بود که اکنون کهنه به نظر می‌رسند.

حامیان این توسعه از جمله ریچارد هَکلوت، نویسنده انگلیسی، منافع امپراتوری از استعمارگری را برای ملکه الیزابت یکم این‌طور تشریح می‌کردند: استعمار «دنیای جدید» مانع استیلای کلیسای کاتولیک اسپانیایی می‌شود و فرصتی برای گرایش بومیان به پروتستانتیسم فراهم می‌کند.

اما وعده اصلی، بازسازی اقتصادی و اجتماعی کشور مادر به وسیله کالا، مبادلات و قلمرو جدید بود. مهم‌تر از همه، جنبشِ طراحی‌شده مشکلات ناشی از ازدیاد جمعیت را درمان می‌کرد. فرستادن فقرا به خارج از کشور برای قطع الوار، استخراج طلا یا کاشت نیشکر، به گفته هکلوت، «انبوه علاف‌ها و ولگردهای بیکار که به خیابان‌های انگلستان هجوم آورده‌اند و زندان‌هایش را به گند کشیده‌اند» به کارگران کوشایی که مواد خام تهیه می‌کنند، تبدیل می‌کرد و به آن‌ها دلیلی برای زندگی می‌داد. استعمارگری، محرک رشد نامحدود به نظر می‌رسید.

به لو اوریجین با همکاری سیرا اسپیس و بوئینگ به ساخت ایستگاهی به نام Orbital Reef مشغول خواهد شد که برخی تجهیزات فنی و خدمات آن توسط شرکت Redwire Space،Genesis Engineering و دانشگاه آریزونا تأمین می‌شوند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-ایستگاه فضایی

Orbital Reef سومین ایستگاه فضایی تجاری است که توسط شرکت‌های خصوصی ساخته می‌شود. پیش‌تر Voyager Space، لاکهید مارتین و Nanoracks اعلام کرده بودند که می‌خواهند در سال ۲۰۲۷ ایستگاهی به مدار بفرستد. شرکت Axiom Space هم قصد ساخت یک ایستگاه فضایی مستقل را دارد.

سیرا اسپیس اولین بار در ماه آوریل امسال از پروژه ساخت ایستگاه فضایی خبر داد. حالا «برنت شروود»، مدیر ارشد توسعه پیشرفته به لو اوریجین می‌گوید «اوربیتال ریف» یک پارک تجاری چندمنظوره خواهد بود. این ایستگاه فضایی کاربردهای تجاری بسیاری از جمله در زمینه تحقیقات علمی، ساخت و تولید، رسانه، سرگرمی و گردشگری خواهد داشت. این ایستگاه می‌تواند میزبان ۱۰ نفر باشد.

به لو اوریجین ارائه‌دهنده ماژول‌های اصلی و سیستم‌های کاربردی اوربیتال ریف خواهد بود و سامانه پرتابی سنگین «نیو گلن» را در اختیار سیرا اسپیس می‌گذارد. بوئینگ مسئولیت انجام عملیات‌های ایستگاه و ساخت ماژول‌های علمی را بر عهده گرفته و قرار است کپسول استارلاینر را برای ارسال و دریافت انسان‌ها در اختیار این پروژه قرار دهد.

از آن سو، شرکت Redwire فناوری تحقیقاتی ریزگرانش، ساخت و ساز در فضا و ساختمان‌های قابل استقرار در مدار را ارائه می‌کند. Genesis Engineering به توسعه فضاپیماهای تک سرنشین برای انجام ماموریت‌های روتین و امور گردشگری می‌پردازد و دانشگاه آریزونا هم رهبر کنسرسیومی برای ارائه مشاوره‌های تحقیقاتی خواهد بود.

در حال حاضر مشخص نیست که ساخت این ایستگاه فضایی در مدار چقدر هزینه خواهد داشت. شرکت‌های درگیر از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند.

World of Words

منبع: techcrunch


 

برچسب‌ها:‌ بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.