اقیانوس آبی خبر- اخبار برندها-برند گلوبال فاندرز-برند اینتل

برنامه‌های برند اینتل برای تصاحب گلوبال فاندریز

گزارش‌ها حاکی از این هستند که اینتل بزرگ‌ترین تصاحب تاریخ خود را در پیش رو دارد و می‌خواهد با پیشنهادی ۳۰ میلیارد دلاری، برند گلوبال فاندریز را در اختیار بگیرد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|برند اینتل از سال میلادی گذشته ظرفیت کارخانه‌‌های تولید تراشه را که به ریخته‌گری (foundry) مشهورند، محدود کرده است و اگر شایعات منتشرشده قابل‌استناد باشد، شرکت مذکور در نظر دارد فرآیند تولید برخی‌از پردازنده‌های پایین‌رده‌اش را به کارخانه‌ی ریخته‌گری تراشه‌های نیمه‌رسانای گلوبال‌فاندریز (Global Foundries) منتقل کند. باتوجه به اینکه چنین خبری بسیار مهم بوده و تنها از یک منبع نشات می‌گیرد و هیچ راهی برای اعتبارسنجی آن وجود ندارد، بهتر است در این مورد به‌جای خبر از کلمه‌ی مناسب‌تر شایعه استفاده شود. برای کاربران نیز عاقلانه‌تر این است به این خبر با دیده‌ی تردید نگاه کنند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند گلوبال فاندرز-برند اینتل

کمتر از حد انتظار

تقاضای کمتر از حد انتظار برای تراشه‌های ۱۴ نانومتری اینتل سخنی گزاف است. تیم آبی در سه‌ماهه‌ی اخیر در تولید تراشه رکورد زده است و هم‌اکنون نیز تلاش دارد ظرفیت تولید را ۲۵ درصد افزیش دهد. بااین‌حال باتوجه‌به رشد مورد انتظار برای صنعت کامپیوتر در سال ۲۰۲۰ میلادی، شاید افزایش ۲۵ درصدی نیز پاسخ‌گوی تقاضاها نباشد. از آن‌جایی‌که کارت‌های گرافیک اینتل امسال وارد خط تولید خواهند شد، شرایط بسیار سخت‌تر می‌شود و نیاز است این برند خطوط تولید خود را با دقت بیشتری مدیریت کند تا توانایی پاسخگویی به حجم بالای تقاضا را داشته باشد و بیش‌از این سهمش از بازار و محبوبیتش را به AMD واگذار نکند. اینجا است که احتمال شایعه‌بودن چنین خبری پررنگ‌تر می‌شود.

طبق گزارشات

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اینتل در حال انجام مذاکراتی برای تصاحب گلوبال فاندریز با مبلغی در حدود ۳۰ میلیارد دلار است. برند گلوبال فاندریز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه نیمه‌هادی در جهان به شمار می‌رود و برای شرکت‌هایی همچون AMD، کوالکام و انویدیا تراشه تولید می‌کند.

از زمانی که پت گلسینگر بر جایگاه ریاست  برند اینتل تکیه زده است، روند تغییرات در استراتژی تولیدات تراشه این شرکت آغاز شده و با سرعت زیادی پیگیری می‌شود. مدیر عامل جدید اینتل اعلام کرده است که دو خط جدید تولید تراشه با هزینه‌ای به مبلع ۲۰ میلیارد دلار در آریزونای آمریکا ساخته خواهد شد که بخشی از استراتژی جدید تولیدات ادوات مجتمع اینتل (IDM 2.0) است.

اما وال استریت ژورنال می‌گوید احتمال به سرانجام نرسیدن این معامله وجود دارد و ممکن است گلوبال فاندریز برنامه‌هایی برای عرضه عمومی سهام داشته باشد. این شرکت در حال حاضر تحت مالکیت «شرکت سرمایه‌گذاری مبادله» قرار دارد که بازوی سرمایه‌گذاری دولت ابوظبی به شمار می‌رود.

اخیرا برند گلوبال فاندریز به دلیل بالا بودن هزینه‌ی انتقال به فرایند‌های ساخت پیشرفته‌تر، خط تولید تراشه ۷ نانومتری خود را به حالت تعلیق درآورده است؛ البته این شرکت اعلام کرده که احتمال از سرگیری تولید تراشه با فرایند ساخت ۷ نانومتری در آینده وجود دارد.

World of Words

منبع: زومیت


 

دیدگاه ها بسته شده اند.