اپل

اپل از تصاحب استودیو بازی Electronic Arts صرف‌‌نظر کرد

اپل از تصاحب استودیو بازی Electronic Arts صرف‌‌نظر کرد

ظاهراً اپل پس از مذاکرات اوایل ماه می برای خرید احتمالی Electronic Arts از این معامله صرف‌نظر کرده و در عوض آمازون آماده ارائه‌ی پیشنهاد برای خرید این استودیو است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|استودیو بازی الکترونیک آرتز طی چند ماه گذشته با شرکت‌های مختلفی مثل اپل، آمازون و دیزنی که به خرید این شرکت علاقه‌ دارند، مذاکره کرده است. غول فناوری مستقر در کوپرتینو از زمان راه‌اندازی آرکید، دوباره به بازار بازی علاقه نشان داده است. Apple Arcade سرویس بازی اشتراکی اپل محسوب می‌شود که امکان دسترسی به عناوین انحصاری را بدون نیاز به خرید و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و همچنین بدون تبلیغات دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
به گزارش MacRumors، اپل با تصاحب الکترونیک آرتز می‌تواند به فرانچایزهای بازی‌های موفقی ازجمله Apex، Battelfield، The Sims، DragonAge، SimCity، Legends و غیره دسترسی داشته باشد.
اپل و EA هیچ‌کدام درباره‌ی معامله‌ی احتمالی اظهارنظر نکرده‌اند و شایعات حاکی از آن است که EA می‌خواهد کسب‌وکار خود را فروشد یا حداقل با شرکت دیگری ادغام شود. این اتفاق پس‌از‌آن رخ می‌دهد که مایکروسافت اوایل سال جاری اکتیویژن بلیزارد را با قراردادی به‌‌ارزش ۶۸ میلیارد دلار و سونی نیز شرکت بانجی را با قراردادی به‌‌ارزش ۳٫۶ میلیارد دلار خریده‌اند. البته خرید EA نیز احتمالاً میلیاردها دلار ارزش خواهد داشت.
EA تاکنون برخی از محبوب‌ترین فرانچایزهای بازی جهان ازجمله The Sims ،SimCity ،‌Need for Speed ،Burnout ،‌EA Sports FC و Plants vs. Zombies را ساخته است. این شرکت روی بازی کاملاً جدیدی موسوم به فوتبال کالج NCAA نیز کار کرده است.
ازآن‌‌‌‌جاکه رایانه‌های شخصی ویندوزی به محبوبیت زیادی دست یافتند و کنسول‌های بازی نیز وجود داشتند، مک هرگز به‌عنوان سیستم مخصوص بازی در نظر گرفته نشد. باوجوداین، برخی از بازی‌های EA ازجمله The Sims همیشه برای مک دردسترس بوده‌اند. EA در سال ۲۰۰۷ عناوین بیشتری مثل Need for Speed: Carbon و Spore را برای کاربران macOS X منتشر کرد.
افزون‌براین، اپل همیشه با EA برای تبلیغ بازی‌ها در دستگاه‌های iOS همکاری تنگاتنگی کرده است. عناوینی مثل Plants vs. Zombies و حتی نسخه‌های موبایلی بازی‌هایی مثل Need for Speed چندین‌بار در رویدادهای اپل به‌نمایش درآمده‌اند. با درنظرگرفتن همه‌ی این‌ها، می‌توان فرض کرد که این دو شرکت رابطه‌ی مناسبی باهم دارند.
تصاحب EA که ارزش بازار آن ۳۴ میلیارد دلار برآورد شده است، بزرگ‌ترین خرید اپل در تاریخ خواهد بود. تا این‌ لحظه بزرگ‌ترین خرید این شرکت، برند بیتز (Beats) بوده که سال ۲۰۱۴ با پرداخت مبلغ سه میلیارد دلار انجام شد. تیم کوک، مدیرعامل اپل در جریان کنفرانس ماه ژوئیه گفت که اپل هرگز خرید غیرمنطقی انجام نخواهد داد اما همچنان اعلام کرد که هیچ موردی را هم رد نمی‌کند و درواقع شرکت متبوعش همیشه بازار را زیرنظر دارد.
اکنون باید دید آیا آمازون می‌تواند پیشنهاد جذابی برای تصاحب استودیوی بازی‌سازی الکترونیک آرتز ارائه دهد یا خیر.

World of Words

منبع:macrumors

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *