photo1665490042

اپل احتمالا در 2024 با استفاده از فناوری OLED هیبریدی، آیپدهای باریک‌تری معرفی می‌کند

اپل احتمالا در 2024 با استفاده از فناوری OLED هیبریدی، آیپدهای باریک‌تری معرفی می‌کند

اپل ظاهرا قصد دارد با بهره‌مندی از فناوری OLED هیبریدی، تا سال 2024 آیپدهای باریک‌تری با مصرف انرژی کمتر و هزینه تولید پایین‌تر را در دسترس کاربران قرار دهد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|اپل ظاهرا قصد دارد با بهره‌مندی از فناوری OLED هیبریدی، تا سال 2024 آیپدهای باریک‌تری با مصرف انرژی کمتر و هزینه تولید پایین‌تر را در دسترس کاربران قرار دهد.
فناوری اولد هیبریدی و آیپدهای باریک‌تر
در ماه آگوست برای اولین بار رسانه‌ای کره‌ای The Elec، در گزارشی به فناوری OLED هیبریدی اشاره کرد. حالا گفته می‌شود اپل ظاهرا تا سال 2024 این فناوری را به پنل‌های اولد انعطاف‌پذیری که در آیفون به کار برده می‌شود، ترجیح خواهد داد. یکی از دلایل چینن تغییری آن است که پنل‌های انعطاف‌پذیر به ویژه در نمایشگرهای با اندازه‌های بزرگ‌تر، احتمال مچاله شدن دارند.
به نظر می‌رسد اپل برای تولید این پنل‌ها، باید شرکت دیگری را وارد زنجیره تامین خود کرده و احتمالا از این فناوری در تولید آیپد پرو جدید 12.9 اینچی و مک بوک پرو استفاده خواهد کرد.
گزارش منتشر شده از سوی منبع آگاه بازار ادعا می‌کند که اپل از لحاظ مالی به تلاش‌های SMT تایوان برای توسعه ظرفیت تولید خود در این زمینه کمک کرده است.
در حال حاضر تنها دستگاه‌های اپل که از mini LED استفاده می‌کنند، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی هستند. انتظار می‌رود هر سه دستگاه تا قبل از پایان سال با تراشه M2 بروز شوند.
طبق این گزارش، انتظار می‌رود اپل تا زمانی که فناوری OLED هیبریدی به بلوغ نرسد و آماده تجاری‌سازی شود، به استفاده از فناوری نور پس‌زمینه mini-LED ادامه می‌دهد. در نتیجه بعید است تا قبل از سال 2024 چنین تغییری اتفاق بیفتد.
و همینطور «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارش جدیدی می‌‌گوید اپل احتمالا نسخه جدید iPadOS 16.1 را در کنار دو آیپد جدید در ماه اکتبر ( قبل از 8 آبان‌ ماه) در دسترس کاربران قرار می‌دهد.
نسخه iPadOS 16.1 اولین نسخه آپدیت iPadOS 16 خواهد بود که به گفته خبرنگار بلومبرگ احتمال دارد در هفته آخر اکتبر یعنی اوایل آبان‌ماه منتشر شود. این منبع خبری همچنین اضافه می‌کند که احتمالا اپل، دو آیپد جدید را نیز همزمان با آپدیت سیستم عامل iPadOS 16 معرفی خواهد کرد.
اپل ظاهرا قصد دارد با انتشار iPadOS 16.1، باگ‌های مربوط به نسخه قبلی را برطرف کند و پاسخگوی انتقادهایی باشد که به آن نسخه وارد شده است.
مارک گورمن پیشتر در گزارش‌های دیگری نیز به این موضوع اشاره کرده بود که همزمان با آپدیت جدید سیستم عامل، این شرکت قصد دارد محصولات جدیدی را معرفی کند و حالا در گزارش جدید تاریخ احتمالی معرفی آن‌ها را نیز اشاره کرده است.
از سوی دیگر اپل پیش از این برنامه‌ریزی کرده بود تا گزارش درآمد فصل چهارم 2022 را در تاریخ 27 اکتبر یعنی 5 آبان‌ ماه تهیه کند. حالا ظاهرا در همان هفته، محصولات جدید معرفی و نسخه جدید سیستم عامل نیز منتشر می‌شود.
در سال 2021، اپل روال مشابهی را در پیش گرفت. برای مثال مک بوک پرو 2021 در تاریخ 18 اکتبر معرفی شد و یک هفته بعد در تاریخ 26 اکتبر نیز به بازار عرضه شد. گزارش درآمد فصل چهارم سال مالی 2021 نیز در تاریخ 28 اکتبر 2021 منتشر شد. یک سال قبل در سال 2020 نیز اپل، آیفون 12 را در تاریخ 13 اکتبر معرفی کرد و در تاریخ 23 ماه اکتبر محصول جدید خود را به بازار عرضه کرد.
اکنون نیز به گزارش بلومبرگ، ظاهرا اپل در هفته آخر اکتبر برنامه‌هایی را برای معرفی دو آیپد جدید و نسخه جدید iPadOS 16 دنبال می‌کند.

World of Words

منبع:macrumors

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *