رنگ سال 2022-اخبار برندها-اقیانو س آبی خبر

انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲ و تفاوت‌های آن با رنگ مد سال

انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲ و تفاوت‌های آن با رنگ مد سال

همه ساله با شروع سال جدید، یک یا چند رنگ به عنوان رنگ سال انتخاب می‌شوند. این انتخاب حاصل بررسی، اصول و عقاید خاصی است. کمپانی پنتون، در آخر هر سال وظیفه انتخاب و معرفی رنگ سال را بر عهده دارد. این شرکت با حضور چندین نماینده از کشورهای مختلف، جلسه‌ای را برای این انتخاب ترتیب می‌دهد. جلسه برگزار شده، دارای یک سری اصول و قوانین خاص است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به عنوان مثال جلسه باید در اتاقی کاملاً سفید و بی‌رنگ برگزار شود. در این حالت، رنگ خاصی بر ایده و نظرات افراد شرکت کننده تأثیر نخواهد گذاشت. رنگ سال، رنگی کلی با ایده‌های خاص است که برای حوزه‌های مختلفی مانند فشن، دکوراسیون و دیگر حوزه‌ها انتخاب می‌شود. عنوان دیگری به نام رنگ مد لباس نیز وجود دارد که تفاوت‌هایی با رنگ سال دارد. در این مطلب به معرفی رنگ سال ۲۰۲۲، رنگ مد لباس و تفاوت‌های آن‌ها خواهیم پرداخت. همراهمان باشید.

رنگ سال و کمپانی پنتون

همان طور که اشاره کردیم، هر سال یک یا چند رنگ به عنوان رنگ سال، توسط کمپانی پنتون انتخاب می‌شود. کمپانی پنتون، کمپانی معروف و با سابقه در زمینه‌ی رنگ شناسی، واقع در شهر کارلستات نیوجرسی است. پن به معنای همه، تون به معنای رنگ و واژه‌ی پنتون به معنای همه‌ی رنگ‌ها است. لارنس هربرت بنیان‌گذار پنتون، سیستمی برای رنگ‌ها در نظر گرفته و برای هر رنگ کدی خاص اختصاص داده است. به این صورت هر رنگ با واژه و کدی خاص شناسایی می‌شود. این کمپانی هر سال با یک سری قوانین و اصول، رنگی خاص را به عنوان رنگ سال معرفی و کدگذاری می‌کند.

رنگ سال ۲۰۲۲

امسال کمپانی پنتون، رنگ آبی مایل به ارغوانی یا very peri را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ انتخاب کرده است. پیش از این نیز از رنگ‌هایی برای بهار و تابستان آینده رونمایی شده بود. در نهایت رنگ very peri به عنوان رنگ اصلی سال، از میان این رنگ‌ها انتخاب شد. در سال ۲۰۲۱ و با شیوع کرونا، رنگ‌های طوسی و زرد به عنوان رنگ‌های سال انتخاب شدند. هدف و دلیل انتخاب این دو رنگ گسترش امید در دوران پاندمی بود. امسال نیز کمپانی پنتون رنگ very peri را برای قدم گذاشتن به زندگی عادی پس از کرونا و با هدف ایجاد آرامش و خلاقیت انتخاب کرده است. جالب است بدانید که، این اولین بار است که پنتون اقدام به ساخت رنگی جدید می‌کند. البته ممکن است تصور کنید که قبلاً مشابه این رنگ را دیده‌اید؛ اما باید بگوییم که very peri رنگی جدید و خاص به حساب می‌آید. Very peri ترکیبی از رنگ‌های بنفش تیره، آبی و قرمز است.

2022rang-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

• طیف رنگی زرد و سفید با very peri

ترکیب رنگ very peri با رنگ زرد و سفید، استایلی به روز و جذاب به ارمغان می‌آورد. برای تکمیل این استایل همچنین می‌توان اکسسوری را را چاشنی کار کرد. استفاده از اکسسوری‌های مینیمال و خاص می‌تواند انتخاب مناسبی برای تکمیل این استایل باشد.

• رنگ نارنجی و very peri

نارنجی، از جمله رنگ‌هایی‌ست که با very peri کنتراست دارد. این کنتراست می‌تواند جلوه‌ی جالبی به استایل هر شخص بدهد و هیجان و سرزندگی را به نمایش بگذارد.

• طیف رنگی طوسی و very peri

طوسی، از جمله رنگ‌های خنثی است که خود جزو رنگ‌های پیشنهادی امسال است. انواع طیف طوسی و very peri هارمونی جذابی با یکدیگر دارند و استایل را زیبا می‌کنند.

تفاوت رنگ سال و رنگ مد لباس

همان طور که گفتیم، رنگ سال نه تنها در دنیای فشن، بلکه در دنیای طراحی، دکوراسیون، فناوری و … نیز کاربرد دارد. این در حالی است که رنگ مد سال فقط در دنیای فشن کاربرد داشته و دارای تفاوت‌هایی با رنگ سال است. رنگ مد سال به رنگی گفته می‌شود که در دنیای فشن و در میان برندها محبوب می‌شود. این رنگ می‌تواند همان رنگ سال یا رنگ‌هایی دیگر باشد. عوامل زیادی در انتخاب رنگ مد سال دخیل هستند. به عنوان مثال ممکن است برندی از رنگی خاص در کالکشن خود استفاده کند. توجه و استقبال از لباس‌های طراحی شده از این رنگ، ممکن است طراحان دیگر برندها را نیز به استفاده از آن رنگ تشویق کند. این گونه ممکن است برندهای مختلف از رنگی خاص استفاده کنند و آن رنگ‌ترند آن سال شود.

رنگ‌های ترندی پاییز و زمستان ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲

پیش‌بینی می‌شود از میان رنگ‌های پیشنهادی کمپانی پنتون، تعداد زیادی از آن‌ها برای کالکشن‌های پاییز و زمستان امسال استفاده شوند. آبی سونیک، صورتی پاستلی، صورتی آدامسی، قهوه‌ای سودانی، قهوه‌ای کوارتز و چند رنگ دیگر از جمله این رنگ‌های جذاب هستند. طیف رنگ‌های خنثی نیز امسال طرفدارهای خاص خودش را دارد. حال باید ببینیم امسال چه برندهایی، از چه رنگ‌هایی برای طراحی‌های خود استفاده خواهند کرد.
رنگ‌هایی که هر سال به عنوان رنگ سال انتخاب می‌شوند، دارای مفاهیم و اهدافی خاص هستند. Very peri، رنگ سال ۲۰۲۲ نیز دارای مفهوم خوش‌بینی و بیانگر حرکت رو به جلو است.

World of Words

منبع: bornosmode


 

دیدگاه ها بسته شده اند.