السالوادور

السالوادور با وجود ضرر ده‌ها میلیون دلاری، باز هم بیت‌کوین خرید

السالوادور با وجود ضرر ده‌ها میلیون دلاری، باز هم بیت‌کوین خرید

«نجیب بوکیله»، رئیس‌جمهور السالوادور یا به آینده بیت‌کوین بسیار امیدوار است یا اینکه از ضرر مالی ترسی ندارد چرا که اعلام شده با وجود ریزشی بودن بازار و ضرر 60 میلیون دلاری، این کشور دوباره با صرف هزینه 1.5 میلیون دلاری، 80 بیت کوین 19 هزار دلاری خریده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها| این سیاستمدار آمریکای جنوبی پس از انجام خرید تازه خود در توییتی اعلام کرد: «بیت‌کوین آینده است، بابت ارزان فروشی ممنونم.»
این امر در حالی است که پیش از خرید اخیر، بوکیله حدود 104 میلیون دلار برای خرید 2031 بیت‌کوین با میانگین قیمتی 45,171 دلار هزینه کرده بود. بدین ترتیب با سقوط قیمت این رمزارز به سطح 19,000 دلار، ذخیره رمزارز السالوادور با زیانی 60.2 میلیون دلاری رو‌به‌رو شد.
سرمایه‌گذاری السالوادور در بیت کوین
با تازه‌ترین خرید، بوکیله در پی آن است که میانگین سرمایه‌گذاری انجام شده به ازای هر بیت‌کوین را از 45,171 دلار به 44,219 دلار ;hia nin. این امر بدان معناست که این رمزارز باید تا قیمت 44,219 دلار (بیش از 100 درصد) رشد کند تا بوکیله بتواند زیان مذکور را بدون هیچ سودی بازیابی کند و به عبارت دیگر به نقطه آغازین بازگردد.
گفتنی است که با این وجود، اکنون استراتژی انباشتن رمزارز پس از افت‌ قیمت عظیم چند ماه اخیر، میان سایر سرمایه‌گذاران بلند‌مدت و خوش‌بین نیز محبوبیت پیدا کرده است.
«مایکل سیلور» (Michael Saylor)، مدیر عامل MicroStrategy که در حوزه رمزارز چهره مطرحی به شمار می‌رود، اخیرا از خرید 10 میلیون دلاری بیت‌کوین خبر داد؛ خریدی که ذخیره شرکت وی را به میزان 129,699 بیت‌کوین با میانگین قیمتی 30,664 دلار رسانده است.
البته خرید مذکور سیلور با توجه با وضعیت دنیای رمزارزها ضرر 1.3 میلیون دلاری هم به همراه داشته، اما به نظر می‌رسد که مایکل سیلور هم مانند رئیس‌جمهور السالوادور چندان نگران نوسانات کوتاه مدت این بازار نیست.

World of Words

منبع:twitter

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *