آلفو

اعتراض مدیران آلفارومئو به عرضه داج هورنت با قیمت ارزان

اعتراض مدیران آلفارومئو به عرضه داج هورنت با قیمت ارزان

چند هفته قبل بود که شرکت داج از نسل جدید هورنت در قالب یک کراس‌اوور کامپکت رونمایی کرد. این کراس‌اوور اشتراکات زیادی با مدل آلفارومئو توناله دارد، طوری که می توان این دو خودرو را مدلی واحد با لوگوهای متفاوت دانست. اما با وجود اشتراکات فنی و ظاهری فراوان، داج هورنت و آلفارومئو توناله از نظر قیمت اختلاف قابل توجهی با هم دارند. حالا این موضوع اسباب ناراحتی شرکت ایتالیایی را فراهم کرده است!


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|شاید بدانید داج و آلفارومئو هر دو عضو گروه استلانتیس هستند. به همین جهت توناله و هورنت از بدنه، پیشرانه، سیستم تعلیق و اجزای داخلی مشترک بهره می‌برند. تقریبا صفر تا صد این پروژه را شرکت آلفارومئو طی کرده و داج فاقد هر گونه نقشی در فرایندهای توسعه آن است. پس از اتمام پروژه با تصمیم استلانتیس پلتفرم توناله در اختیار داج‌ قرار گرفته و این کمپانی آمریکایی مدل هورنت را بر اساس آن و با قیمتی به مراتب کمتر از توناله معرفی کرده است.
یک منبع ناشناس از داخل گروه استلانتیس می‌گوید داج پروژه آماده‌ای را در اختیار دارد، مثل ماجرای استون مارتین سیگنت. از دید این منبع سیاست‌های داخلی استلانتیس و نیاز شرکت داج به افزایش طرفداران هورنت جدید را متولد کرده است.
اختلاف قیمت تقریبا 10 هزار دلاری داج هورنت و آلفارومئو توناله
همانطور که در بالا نیز گفتیم، آلفارومئو توناله و داج هورنت با وجود شباهت‌های بسیار تفاوت قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار دارند. طبیعتا این امر بازار توناله را بشدت تحت تاثیر قرار می دهد؛ به خصوص در ایالات متحده که برند داج پرطرفدارتر است. نکته تامل برانگیز اینکه دو مدل جولیا و استلویو از نظر فروش وضعیت مناسبی در آمریکا ندارند. به همین جهت آلفارومئو امیدوار بود که توناله جایگاه این برند را در بازار آمریکا ارتقا دهد، امیدی که با ارزان فروشی دوج عملا نقش بر آب شد.
بد نیست اشاره کنیم استقبال از داج هورنت خیلی بالاست، طوری که در عرض تنها ۲۴ ساعت پس از معرفی ۱۴۰۰۰ پیش فروش برای آن ثبت شد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که هورنت منتقدانی هم در آمریکا دارد. آنها معتقدند داج تلاش خاصی برای همگام سازی هورنت با سلیقه مشتریان آمریکایی انجام نداده است. در هر حال داج محصول جدید خود را با عبارت پرشتا‌ب‌ترین، پرسرعت‌ترین و قدرتمندترین کراس‌اوور زیر ۳۰ هزار دلار توصیف می‌کند. این امر مسلما برای توناله تقریبا 38 هزار دلاری دردسرساز خواهد شد.

World of Words

منبع:motor1

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *