Epicenter-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

استارتاپ سوئدی گواهی واکسن را با ریزتراشه زیر پوست قرار می‌دهد

استارتاپ سوئدی گواهی واکسن را با ریزتراشه زیر پوست قرار می‌دهد

استارتاپ سوئدی «Epicenter» ریزتراشه‌ای به اندازه یک دانه برنج ساخته که می‌تواند زیر پوست قرار بگیرد و گواهی واکسن افراد را ذخیره کند. سپس هر دستگاهی با فناوری NFC می‌تواند اطلاعات آن را بخواند و از شرایط سلامت فرد آگاه شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|«هانس شوبلاد»، مدیر ارشد پخش استارتاپ Epicenter با انتشار ویدیویی اعلام کرد که این ریزتراشه در زیر پوست بدن چگونه کار می‌کند. شوبلاد گفت: «ایمپلنت‌ها فناوری بسیار پرکاربردی هستند و می‌توانند در حوزه‌های مختلفی استفاده شوند. در دوره‌ای که ما زندگی می‌کنیم همراه داشتن پاسپورت کووید در یک ایمپلنت کار شما را راحت می‌کند».

اپیسنتر

مدیر استارتاپ «اپیسنتر» گفت در صورتی که شارژ موبایل شما تمام شود، ایمپلنت همیشه در دسترس خواهد بود. این ریزتراشه زیر پوست بدن قرار می‌گیرد و با هر موبایلی که NFC داشته باشد قابل خواندن است. شوبلاد اذعان داشت که ریزتراشه آن‌ها شبیه یک QR کد است اما مزیتش این است که برگشت‌پذیری دارد و می‌توانید آن را از پوست خود خارج کنید.

کاشت گواهی واکسن با ریزتراشه زیر پوست

مدیر پخش اپیسنتر می‌گوید ریزتراشه دیگری را روی سینه خود قرار داده که اطلاعات شخصی‌تری مثل دمای بدن او را اعلام می‌کند که در صورت تب داشتن می‌تواند مفید باشد. دسترسی به اطلاعات این تراشه کمی سخت‌تر است و باید از طریق یک اپلیکیشن خاص انجام شود. البته شوبلاد می‌گوید شرایط نمایش اطلاعات در هر دو تراشه می‌تواند تنظیم شود و تغییر کند.
در حال حاضر بسیاری از مکان‌های عمومی از جمله رستوران‌ها، سینماها و موزه‌ها تنها به کسانی اجازه ورود می‌دهند که گواهی واکسیناسیون داشته باشند. اپیسنتر که از سال ۲۰۱۵ در این حوزه کار می‌کند، از همین فرصت برای ارائه محصول جدید خود استفاده کرده تا کار شهروندان را راحت‌تر کند.

تراشه زیر پوستی-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

ریزتراشه

این استارتاپ در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ کارمند خود را به ایمپلنتی مجهز کرده که اجازه عبور از درها، استفاده از چاپگرها یا خرید نوشیدنی را فراهم می‌کند. ریزتراشه‌های این شرکت از طریق تزریق با یک سرنگ مخصوص وارد پوست افراد می‌شود.
همچنین «کریستیانو آمون»، مدیرعامل کوالکام در شرایطی که جهان با بحران کمبود تراشه روبروست، اظهاراتی را مطرح کرده که می‌تواند بارقه‌ای از امید باشد. او می‌گوید شرایط امسال نسبت به پارسال بهتر بود و سال بعد می‌تواند به طرز چشمگیری بهتر از ۲۰۲۰ باشد.

کمبود تراشه در جهان

به گزارش خبرگزاری کره‌ای TheElec، مدیرعامل کوالکام اعلام کرده که کمبود جهانی تراشه در حال بهتر شدن است و انتظار می‌رود که سال آینده اوضاع مساعدتری داشته باشیم. کریستانو آمون در بیانیه‌ای گفت: «وضعیت تأمین تراشه امسال بهتر از ۲۰۲۰ بود و انتظار می‌رود که شرایط در سال ۲۰۲۲ حتی از این هم بهتر شود، به‌ویژه در مقایسه با سال ۲۰۲۰».
اظهارات مدیرعامل کوالکام در نقطه مقابل گفته‌های «پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل قرار می‌گیرد. او گفته بود انتظار دارد کمبود تراشه حداقل تا سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا کند. گفتنی است، «سایمون سگرز» مدیرعامل آرم نیز هشدار داده بود که اوضاع می‌تواند نسبت به الان بدتر شود.
گوشی‌های هوشمند به خاطر کمبود تراشه با محدودیت عرضه مواجه بودند و رونمایی بسیاری از محصولات در دو سال اخیر دچار تأخیر شده است. با این حال، برخی تولیدکنندگان تراشه مثل مدیاتک به لطف شکافی که بین عرضه و تقاضا به وجود آمد، توانستند سهم بازار خود را افزایش دهند.

World of Words

منبع: dailymail


 

دیدگاه ها بسته شده اند.