اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند تسلا

ارزش بازار تسلا به ۱ تریلیون دلار رسید؛ ثروت ایلان ماسک در یک قدمی ۲۹۰ میلیارد دلار

مدت‌هاست تسلا به عنوان باارزش‌ترین خودروساز دنیا شناخته می‌شود، اما حالا این کمپانی ارزشی فراتر از تصورات قبلی پیدا کرده و در جمع شرکت‌های تریلیون دلاری مانند اپل، آمازون و مایکروسافت قرار گرفته. ارزش بازار تسلا از یک تریلیون دلار فراتر رفته و ثروت مدیرعاملش، ایلان ماسک هم به ۲۸۹ میلیارد دلار رسیده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|ثروت ایلان ماسک با سرعت در حال افزایش است و در یک هفته، رشد ۱۶ میلیارد دلاری را تجربه کرده که علتش رکوردشکنی ارزش سهام تسلا است. حالا ایلان ماسک ۲۵۲ میلیارد دلار سرمایه دارد و اختلافش با جف بزوس، دومین فرد ثروتمند جهان به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

هفته پیش بود که ثروت ایلان ماسک به ۲۳۶ میلیارد دلار رسید، یعنی بیش از مجموع ثروت آن زمان بیل گیتس و وارن بافت. حالا طبق شاخص بلومبرگ، ایلان ماسک سرمایه‌ای برابر ۲۵۲ میلیارد دلار دارد و در رتبه دوم، جف بزوس با ثروت ۱۹۳ میلیارد دلار به چشم می‌خورد. طبق این شاخص، ثروت بزوس اخیرا کاهش ۵.۰۹ میلیارد دلاری را تجربه کرده، در حالی که ثروت ماسک رشد ۳.۶۸ میلیارد دلاری داشته است.

علت رشد چشمگیر ثروت ایلان ماسک مربوط به افزایش ارزش سهام تسلا می‌شود. در پی انتشار گزارش مالی تسلا برای فصل سوم ۲۰۲۱ که از رکوردشکنی درآمد و سود این کمپانی خبر می‌دهد، ارزش سهام تسلا به ۹۰۹.۶۸ دلار رسید که یک رکورد به حساب می‌آید. سهام تسلا مدت کوتاهی پس از بازگشایی بازار به بالاتر از ۹۰۰ دلار رسید.

چند روز پیش بود که سهام تسلا رکوردشکنی کرد و به ۹۰۹.۶۸ دلار رسید. در آن زمان ارزش بازار این خودروساز به ۸۶۰ میلیارد دلار رسید؛ اما حالا ارزش سهام این کمپانی به ۱۰۲۴ دلار رسیده که ارزش بازار آن را به بالاتر از ۱ تریلیون دلار رسانده است.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند تسلا

یکی از دلایل رشد بالای ارزش سهام این خودروساز، دریافت ۱۰۰ هزار سفارش از کمپانی اجاره خودروی «Hertz» است. افراد در ایالات‌متحده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از اوایل ماه آینده میلادی می‌توانند سدان تسلا مدل ۳ را اجاره کنند.

قرارداد Hertz با تسلا بزرگ‌ترین سفارش برای خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود و ۴.۲ میلیارد دلار درآمد به حساب تسلا واریز می‌کند. همین خبر باعث شد ارزش سهام تسلا رشد ۴.۳ درصدی را تجربه کند، اما این تمام ماجرا نبود و تسلا مدل ۳ در ماه سپتامبر به پرفروش‌ترین خودرو در اروپا تبدیل شد. در کنار تمام این موارد، باید گزارش مالی رکوردشکن تسلا در فصل سوم ۲۰۲۱ را هم مدنظر قرار دهیم.

افزایش ارزش سهام تسلا بیش از همه به نفع مدیرعاملش یعنی ایلان ماسک تمام شده است. ماسک که با رکوردشکنی قبلی سهام این کمپانی ارزش ثروتش به ۲۵۲ میلیارد دلار رسیده بود، حالا طبق شاخص بلومبرگ ۲۸۹ میلیارد دلار ثروت دارد و اختلافش با نفر دوم یعنی جف بزوس تقریبا به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

ثروت ماسک رشد چشمگیری را تجربه کرده و ۳۶.۲ میلیارد دلار افزایش داشته است. در مقام دوم لیست ثروتمندترین افراد جهان جف بزوس با ثروت ۱۹۳ میلیارد دلار قرار گرفته و در رتبه سوم هم «به رنار آرنو» با ثروت ۱۶۳ میلیارد دلار به چشم می‌خورد. در تصویر بالا می‌توانید نام ثروتمندترین افراد جهان را ببینید.

World of Words

منبع: cnbc


دیدگاه ها بسته شده اند.