107050931-1650906864506-107050931-1650888438139-gettyimages-1239926796-RAFAPRESS_11042022-0143

اتحادیه اروپا برای توییترِ ایلان ماسک خط‌و‌نشان کشید: «پرنده با قوانین ما پرواز خواهد کرد»

اتحادیه اروپا برای توییترِ ایلان ماسک خط‌و‌نشان کشید: «پرنده با قوانین ما پرواز خواهد کرد»

کمیسر اتحادیه‌ی اروپا در پیامی به ایلان ماسک گفت که با وجود تأکید او بر آزادی بیان، توییتر در اروپا باید از یک‌سری قوانین مشخص تبعیت کند.


اقیانوس آبی خبر ـ اخبار برندها|تیری برتون، کمیسر اتحادیه‌ی اروپا در امور بازار داخلی و صنعت و کارآفرینی، ساعاتی پس از اعلام خبر تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، به مالک جدید شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور صراحتاً هشدار داد. ماسک پس از تصاحب توییتر گفت «پرنده آزاد شد» و برتون در واکنش به این توییت نوشت: «پرنده در اروپا طبق قوانین ما پرواز خواهد کرد.» منظور از پرنده، لوگوی توییتر است که به شکل پرنده‌ای آبی‌ دیده می‌شود.
براساس گزارش بلومبرگ، برتون اوایل سال جاری میلادی به مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس یادآوری کرده بود که قوانین کنترل محتوا در اتحادیه‌ی اروپا محدودیت‌هایی برای آزادی بیان توییتر در نظر می‌گیرد. برتون بهار امسال به تگزاس سفر کرد و در آن زمان گفته شد او و ایلان ماسک بر سر سیاست‌های مدیریت محتوا، هیچ اختلاف‌نظری با هم ندارند.
ایلان ماسک روز گذشته در پیامی خطاب به شرکت‌های تبلیغاتی گفت توییتر فضایی برای خوش‌آمدگویی به کاربران جدید خواهد بود، اما قرار نیست به «جهنم‌دره‌ای» تبدیل شود که هر کسی بتواند هر حرفی را بدون عواقب در آن مطرح کند.
قانون خدمات دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا قدرت بیشتری به دولت‌ها برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی می‌دهد. اگر ایلان ماسک با قوانین اتحادیه‌ی اروپا موافقت نکند، احتمالاً توییتر در اروپا مسدود می‌شود. اروپا همچنین ممکن است جریمه‌ای معادل ۶ درصد از درآمد سالانه‌ی توییتر برای این شبکه‌ی اجتماعی در نظر بگیرد.
رویترز در گزارشی می‌گوید که هند نیز خواستار تبعیت توییتر از قوانین محلی این کشور شده است.
ایلان ماسک بامداد امروز روند تصاحب توییتر را به اتمام رساند و لحظاتی پس از تبدیل شدن به مالک این شرکت، مدیرعامل و مدیر ارشد مالی و چند مقام عالی‌رتبه‌ی دیگر را اخراج کرد. گفته می‌شود ایلان ماسک قصد دارد به‌طور موقت مدیرعامل توییتر شود و حساب‌هایی نظیر دونالد ترامپ را که به‌طور دائمی مسدود شده‌اند به پلتفرم برگرداند.
از طرف دیگر ایلان ماسک در حال همکاری با بزرگ‌ترین صرافی رمزارز دنیا است تا توییتر را به پلتفرم بهتری تبدیل کند. توییتر و حوزه‌ی کریپتو چگونه به‌هم مرتبط می‌شوند؟
پس از ماه‌ها تنش، ایلان ماسک سرانجام به مالک توییتر تبدیل شده است. قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری بین ایلان ماسک و توییتر با واکنش‌های متنوعی مواجه شده است: عده‌ای نگران آینده‌ی توییترند و عده‌ای به رهبری ماسک خوش‌بین‌اند و دراین‌بین تعداد زیادی از کارکنان توییتر نمی‌دانند چه روزهایی در انتظار آن‌ها است.
ایلان ماسک ایده‌های متنوعی برای توییتر مطرح کرده است؛ از تمرکز ویژه بر سرویس اشتراکی تا دریافت پول در ازای اعطای تیک آبی و تمرکز بر حوزه‌ی کریپتو. براساس اعلام رسمی، صرافی بایننس که در حوزه‌ی رمزارز فعالیت می‌کند، یکی از سرمایه‌گذاران اصلی توییتر ایلان ماسک است و احتمالاً در تیم هیئت‌مدیره نماینده‌ای خواهد داشت. مدیرعامل بایننس گفته است که این شرکت در حال تشکیل تیم جدیدی است تا ازطریق کریپتو و فناوری بلاک‌‌چین به توییتر برای مقابله با بات‌ها کمک کند.
مدت‌ها است که علاقه‌مندان به دارایی‌های دیجیتالی فعالیت زیادی در توییتر می‌کنند. شماری از کاربران برای نشان‌دادن حمایت از کریپتو تصویری با چشمان لیزری روی حساب کاربری خود می‌گذارند و میم‌های مختلف درباره‌ی رمزارزهای نوظهور پست می‌کنند و سراغ ری‌توییت دیدگاه صاحب‌نظران این حوزه می‌روند.

World of Words

منبع: bloomberg

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *