google

گوگل به‌دلیل ردیابی غیرقانونی گوشی‌های اندروید ۸۵ میلیون‌دلار جریمه پرداخت می‌کند

گوگل به‌دلیل ردیابی غیرقانونی گوشی‌های اندروید ۸۵ میلیون‌دلار جریمه پرداخت می‌کند

گوگل به‌دلیل شکایت ایالت آریزونا مبنی‌بر این‌که این شرکت به‌منظور ارائه‌ی تبلیغات هدفمند، کاربران اندروید را به‌طور غیرقانونی ردیابی کرده است، به پرداخت جریمه‌ی ۸۵ میلیون‌دلاری محکوم شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|براساس گزارشی از بلومبرگ، مارک برنوویچ، دادستان کل در ماه می ۲۰۲۰ شکایتی علیه گوگل تنظیم کرد و مدعی شد این شرکت با جمع‌آوری داده‌های موقعیت‌مکانی از کاربران اندروید، حتی پس‌از خاموش کردن این گزینه، قانون حفاظت از حریم‌خصوصی مصرف‌کنندگان را نقض کرده است.
به‌نوشته‌ی Digitaltrends، گوگل در ماه ژانویه از دادگاه ایالتی آریزونا درخواست کرد که پرونده‌ی مربوط به ادعای جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های موقعیت‌مکانی کاربران اندروید را رد کند؛ زیرا طبق قانون این ایالت، کلاهبرداری مورداشاره باید به یک تبلیغ یا فروش مرتبط باشد که البته قاضی پرونده با درخواست غول جستجوی اینترنت موافقت نکرد. دفتر برنوویچ روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تسویه‌ی ۸۵ میلیون‌دلاری، بزرگ‌ترین مبلغی است که گوگل در ازای چنین تخلفاتی ملزم به پرداخت آن شده است. سخن‌گوی گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شکایت ایالت آریزونا به سیاست‌های قدیمی‌تر محصولات این شرکت ارتباط دارد که طی سال‌های اخیر تغییر کرده‌اند. وی می‌گوید:
ما کنترل‌های ساده و گزینه‌های حذف خودکار داده‌های مکانی کاربران را ارائه می‌دهیم و تلاش ما این است تا همیشه داده‌های جمع‌آوری‌شده را به‌حداقل ممکن کاهش دهیم. ما از رفع این مشکل خوشحالیم و همچنان روی ارائه‌ی محصولات مفید تمرکز خواهیم کرد.
درهمین‌حال، گوگل درمورد ردیابی داده‌ها با شکایت‌های دیگری از سوی دادستان‌های کل در ایندیانا، تگزاس و واشنگتن‌ دی‌سی مواجه است. این پرونده‌ها مثل شکایت آریزونا از گزارش اسوشیتدپرس درسال ۲۰۱۸ سرچشمه می‌گیرد که در آن اشاره شد گوگل بدون اجازه‌ی کاربران، داده‌های آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند.
گوگل قصد دارد دیدگاه شما را درباره‌ی جست‌وجو به‌طورکلی تغییر دهد. اینکه بگوییم در دنیایی زندگی می‌کنیم که تیک‌تاک و اینستاگرام در حال تغییر روش کار با اینترنت هستند، کمی اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد. بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی جهان اکنون در حالی به فعالیتش ادامه می‌دهد که جنبه‌های بصری و تعاملی اینترنت روز‌به‌روز در حال گسترش است و کاربران تمایل دارند بدون طی‌کردن مراحل مختلف و در یک گام، به پاسخ پرسش‌های مدنظر خود دست یابند.
حال موتور جست‌وجو در چنین دنیایی به چه معنا است؟ شاید در آینده‌ای نزدیک، گوگل تفاوت چندانی با نسخه‌ی کنونی آن نداشته باشد؛ اما تغییرات روی این موتور جست‌وجو از قبل آغاز شده است.
گوگل در رویداد اخیرش موسوم به Search On 22 مجموعه‌ای از راهکارهای جدید را برای کاربران اینترنت به‌نمایش گذاشت. اکثر این روش‌ها روند چند سال اخیر این شرکت، یعنی تلاش به‌منظور یافتن راه‌های طبیعی‌تر و بصری‌تر برای افراد برای واردکردن عبارت‌های جست‌وجو و دریافت نتایج مرتبط با آن‌ها را ادامه می‌دهند.

World of Words

منبع:digitaltrends

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *