طرح صیانت-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

وزیر ارتباطات: مخالف رسانه‌ای شدن طرح صیانت نیستم اما به چگونگی آن انتقاد دارم

وزیر ارتباطات: مخالف رسانه‌ای شدن طرح صیانت نیستم اما به چگونگی آن انتقاد دارم

وزیر ارتباطات با انتشار پستی در اینستاگرام تاکید کرد که هیچگاه مخالف رسانه‌ای شدن طرح صیانت نبوده است. او اعتقاد دارد رسانه‌ای شدن نسخه اولیه طرح که نقایص زیادی داشت، موجب بی‌اعتمادی افکار عمومی شده و بر تلاش‌های اصلاحی اثر منفی می‌گذارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات در حاشیه رونمایی از پروژه‌های شرکت مخابرات در جمع خبرنگاران گفت بیان طرح صیانت در سطح جامعه و رسانه‌ای شدن آن از اول اشتباه بوده و طرح بایستی در فضای نخبگانی بررسی می‌شد. او عدم انتشار رسمی نسخه پیشنهادی وزارت ارتباطات را نیز به همین علت عنوان کرد.
اما ساعاتی پیش زارع‌پور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، گفته‌های خود را تصحیح کرد. او با تاکید برای این که هیچ‌گاه مخالف رسانه‌ای شدن طرح موسوم به «صیانت» نبوده اظهار داشت به چگونگی آن انتقاد داشته و دارد.

حمایت از حقوق کاربران

او آنچه این روزها تحت عنوان «نظر وزیر ارتباطات درباره نادرست بودن رسانه‌ای شدن طرح حمایت از حقوق کاربران» در برخی رسانه‌ها منتشر شده را برداشتی غیردقیق و ناصحیح از سخنان خود دانسته و تصریح کرد:
«نسخه اولیه «طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه» زمانی رسانه‌ای شد که دارای مشکلات، کاستی‌ها و نقایص زیادی بود و خاطر عموم کاربران، فعالان زیست‌بوم فضای مجازی و صاحبان کسب‌و‌کارهای اینترنتی را مکدر کرده بود. وزارت ارتباطات در جلسات متعددی نظرات کارشناسی نمایندگان کسب‌و‌کارها، فعالان فضای مجازی و دستگاه‌های مرتبط با این حوزه را اخذ و جمع‌بندی کرد و با معرفی نماینده‌ای به کمیسیون ویژه بررسی این طرح در مجلس شورای اسلامی، تلاش کرد تا نقایص و کاستی‌های این طرح برطرف شود. این روند هنوز هم ادامه دارد و طرح مذکور هنوز نهایی نشده است.»

وزیر ارتباطات-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر
به اعتقاد وزیر ارتباطات زمانی که طرحی در مرحله اولیه بررسی کارشناسی است و تلاش همه‌جانبه برای ترمیم و اصلاح آن جریان دارد، اطلاع‌رسانی زودهنگام و گاه ناقص یا متناقض درباره مفاد آن موجب بی‌اعتمادی افکار عمومی می‌شود و بر روند تلاش‌های اصلاحی اثر منفی می‌گذارد:
«قاعدتا اطلاع‌رسانی باید بر بحث‌های کارشناسی و نخبگانی برای ترمیم کاستی‌ها و نقایص متمرکز شود تا فضای اصلاحی توام با دقت، طمانینه و سعه‌صدر پیش برود وگرنه انتشار نسخه نهایی هر طرحی حتی قبل از تصویب و تایید یکی از وظایف رسانه‌هاست.»
زارع‌پور در پایان نوشت: «به اعتقاد من رسانه‌ها نمایندگان افکار‌ عمومی هستند و تلاش‌شان برای آگاهی از جزئیات همه رویدادهای کشور و نقد منصفانه، بخشی از رسالت آن‌ها و مایه رشد و ارتقا جامعه است.»

World of Words

منبع: اقیانوس آبی خبر


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *