به گزارش اقیانوس آبی خبر به تاریخ 23 اردیبهشت 1404به نقل از وبسایت خبری فووداینستیتوت به تاریخ 8 می2025 –بستهبندی پایدار، دیگر تنها یک انتخاب زیباشناختی نیست، بلکه به نیرویی قدرتمند در جهت رشد برندها و جلب اعتماد مصرفکنندگان بدل شده است. با رشد آگاهی عمومی نسبت به بحرانهای زیستمحیطی، تقاضا برای بستهبندیهای دوستدار طبیعت در بین برندهای صنایع غذایی و نوشیدنی به شکل چشمگیری افزایش یافته است. بر اساس تحقیقات جدید شرکت تحقیقاتی مووردر اینتِلیجِنس، پیشبینی میشود ارزش بازار جهانی بستهبندیهای پایدار از حدود ۲۹۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ به ۴۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۹ برسد. این رشد، عمدتاً ناشی از فشارهای قانونی و افزایش مسئولیتپذیری مصرفکنندگان در قبال محیط زیست است. مطالعهی اخیر برند بستهبندی شوُر نشان میدهد که ۹۰ درصد مصرفکنندگان ترجیح میدهند از برندهایی خرید کنند که از بستهبندیهای پایدار استفاده میکنند. همچنین ۵۴ درصد از شرکتکنندگان در این نظرسنجی، طی ماههای اخیر آگاهانه برندهایی را انتخاب کردهاند که با معیارهای زیستمحیطی همسو هستند.
برند فرووگلپک؛ آیندهنگری در قالب یک بطری
یکی از نمونههای موفق در این حوزه، برند نوآور فرووگلپک (Froggel Pack) است. بطریهای تولیدی این شرکت با استفاده از ۹۴ درصد مقوای بازیافتی ساخته شدهاند و در مقایسه با بطریهای شیشهای رایج، ۸۴ درصد کربن کمتر تولید میکنند. این بطریها تنها ۸۳ گرم وزن دارند؛ رقمی معادل یک پنجم وزن بطری شیشهای سنتی. ویژگی منحصربهفرد دیگر بطریهای برند فرووگل، استفاده از کیسههای پلیاتیلن قابل جداسازی است که علاوه بر بهبود امکان بازیافت، تازگی محصول را تا یک سال حفظ میکنند. این برند نوآور بسته بندی پیشبینی میکند تنها با عرضه محدود این بطریها، حدود ۱۰۰ تن از انتشار گاز CO₂ جلوگیری کند. همچنین، فرووگلپک در نظر دارد پس از موفقیتهای اولیه، تعداد فروشگاههای عرضهکننده را به بیش از ۵۰۰ شعبه سون-اِلون گسترش دهد.
مهربانتر با محیط زیست
در بخش تنقلات نیز برند کایند اِسنَکز(Kind Snacks) با همکاری شرکت پرینت پک (Printpack)، پروژهای آزمایشی برای بستهبندی کاغذی قابل بازیافت راهاندازی کرده است. این بستهبندی جدید با سیستمHow2Recycle، یکی از شناختهشدهترین استانداردهای بازیافت جهانی همراستا است. برند کایند قصد دارد تا سال۲۰۳۰، تمام محصولات خود را با بستهبندی ۱۰۰ درصد قابل بازیافت عرضه کند. اوشر هوبرمن، مدیر ارشد بازاریابی برند کایند در اینباره گفت: “آنچه از مشتریان میشنویم روشن است: آنها محصولاتی میخواهند که نهتنها کیفیت بالا، بلکه همسویی با ارزشهای زیستمحیطی داشته باشند. این بستهبندی جدید پاسخی است به همین خواست مردم و ما به تلاش خود برای نوآوریهای جسورانه ادامه میدهیم.” درحالیکه مقررات سختگیرانهتری در بسیاری از کشورها در حال اجراست و مصرفکنندگان نیز خواستار محصولات مسئولانهتری هستند، برندهایی که در زمینه بستهبندی پایدار سرمایهگذاری میکنند، نهتنها در مسیر کاهش ردپای کربن حرکت میکنند بلکه اعتماد و وفاداری مشتریان خود را نیز بیشازپیش جلب میکنند.
World of Words
منبع: وب سایت خبری فووداینستیتوت
دیدگاه خود را در میان بگذارید