google pixel 6

نام گوگل برای اولین بار در بین پنج برند پرفروش موبایل بریتانیا قرار گرفت

نام گوگل برای اولین بار در بین پنج برند پرفروش موبایل بریتانیا قرار گرفت

بر اساس گزارش «IDC»، گوگل با رشد فروش 380 درصدی و در واقع فروش یک میلیون و شش صد هزار گوشی پیکسل در آغاز سال 2022 برای اولین بار در بین پنجم برند بزرگ موبایل در بازار بریتانیا قرار گرفت.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|گوگل حدود 3.3 درصدی سهم بازار بریتانیا را از آن خود کرده است و همان‌طور که گفته شد رشد 380 درصدی فروش را با پیکسل 6 از آن خود کرده است.
پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در 19 اکتبر 2021 در رویداد «Pixel Fall Launch» معرفی شدند. این گوشی‌های هوشمند اندرویدی توسط گوگل به عنوان بخشی از خط تولید «گوگل پیکسل» طراحی و وارد بازار شدند. تراشه گوگل تنسور نصب شده روی این گوشی‌ها، نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کرد. این گوشی‌ها با اندروید 12، با تقاضای غیرمنتظره‌ای روبرو شدند.
IDC در گزارش خود افزود: «اپل با 48.4 درصد سهم و عرضه 2.4 میلیون گوشی هوشمند پیشتاز بازار است. سامسونگ با فروش 1.58 میلیون دستگاه در رتبه دوم قرار دارد و «HMD Global» یا همان «نوکیا» و «OPPO» به ترتیب با فروش دویست و ده هزار و دویست و پنج هزار گوشی هوشمند در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.
از سوی دیگر، در ایالات متحده اپل با فروش 19.9 میلیون گوشی «آیفون 13» موفق به کسب 51 درصد از سهام بازار شد. این میزان نسبت به سه ماهه اول سال پیش، با 45 درصد افزایش روبرو بوده است. «آیفون SE» همچنین به این شرکت کمک کرد تا در بازار میان رده‌ها نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.
سامسونگ با یک درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته، سهام 28 درصد بازار را در اختیار گرفت. اما رتبه‌های دیگر متعلق به گوگل و «موتورلا» است که پیشرفت چشمگیری در بازار داشته‌اند.
موتورلا رتبه سوم را در میان گوشی‌های بادوام و با قیمت ارزان حفظ کرده است. این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد 56 درصد داشته است و علیرغم حضور غول‌های چینی، موفق به ارتقای رتبه خود شده است.
کمپانی «TCL» نیز با فروش 1.4 میلیون گوشی در ایالات متحده در رتبه چهارم ایستاد. انتظار می‌رود گوگل با معرفی «Pixel 7» تا پایان سال به رتبه چهارم ارتقا یابد.

World of Words

منبع: gizmochina


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *