فولکس+واگن

فولکس واگن: تامین باتری خودروهای برقی یک چالش بزرگ خواهد بود

فولکس واگن: تامین باتری خودروهای برقی یک چالش بزرگ خواهد بود

اعضای اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرحی هستند که به موجب آن فروش خودروهای درون‌سوز از سال 2035 ممنوع می‌شود. ناگفته پیداست که این طرح موجب مرگ اتومبیل‌های بنزینی و دیزلی شده و دردسرهای زیادی را برای خودروسازان ایجاد خواهد کرد. در این راستا، آرنو آنتیلتز (Arno Antlitz) مدیر مالی گروه فولکس واگن گفته تامین باتری به اندازه کافی، فوق‌العاده چالش‌برانگیز بوده و خواب را از چشمان خودروسازان ربوده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|هر چند طرح به صفر رساندن دی‌اکسید کربن تا سال 2035 هنوز به یک قانون تبدیل نشده، اما احتمال آن زیاد است. در این بین پنج کشور اروپایی، شامل ایتالیا و اسلواکی خواهان آن بودند که مهلت زمانی تعیین شده تا 5 سال به تعویق بیفتد. این امر البته به خاطر موافقت سایر کشورها با طرح اصلی، رد شد. چند خودروساز هم مخالف این طرح بودند، اما شرکت‌های بزرگی مثل فولکس واگن، مرسدس بنز، فورد و ولوو به حمایت از آن پرداختند.
حتما می‌دانید لیتیوم یکی از عناصر اصلی در ساخت باتری خودروهای برقی است. قیمت این ماده معدنی ارزشمند رو به افزایش گذاشته و احتمالا در آینده باز هم بالا خواهد رفت. از دید آقای آنتیلتز چالش برانگیزترین موضوع آماده‌سازی کارخانه‌ها نیست، چرا که وی زنجیره تامین باتری را چالش‌برانگیزترین می‌داند.
زنجیره تامین باتری بطور مستقیم به لیتیوم، نیکل، منگنز و کبالت وابسته است. در ماه‌های اخیر به دلیل عدم همخوانی عرضه و تقاضا، قیمت هر یک از آنها به میزان قابل ملاحظه‌ای رشد کرده است. همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، با گرایش هر چه بیشتر خودروسازان به سمت خودروهای برقی، به احتمال قوی در آینده قیمت این فلزات بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
نکته تامل‌برانگیز اینکه مدیرعامل گروه استلانتیس یعنی کارلوس تاوارس پیش‌بینی کرده صنعت خودرو در سال 2024 یا 2025 با کمبود باتری دست به گریبان خواهد شد! ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم چین روی منابع لیتیوم جهان خیمه زده است!

World of Words

منبع:carscoops

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *