نوکیا اوپو

شوک جدی به وانپلاس و اوپو؛ فعالیت این دو شرکت به دلیل نقض پتنت‌های نوکیا در آلمان ممنوع شد

شوک جدی به وانپلاس و اوپو؛ فعالیت این دو شرکت به دلیل نقض پتنت‌های نوکیا در آلمان ممنوع شد

یکی از پرونده‌های شکایت‌های مطرح‌شده ازطرف نوکیا و اوپو درمورد پتنت‌های مرتبط با فناوری 4G و 5G در آلمان به نفع نوکیا به‌پایان رسید و درنتیجه فعالیت اوپو و وان‌پلاس در این کشور ممنوع شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|یک دادگاه آلمانی در مانهایم، درمورد پرونده‌ی مربوط به گواهی حق‌اختراع مرتبط با 4G/5G به‌نفع شرکت نوکیا و علیه اوپو رأی داد. این شکایت به‌دلیل شکست مذاکرات میان این دو شرکت برسر پتنت‌های 4G و 5G بود. درحالی‌که در چهار کشور پرونده‌هایی برای حل این موضوع تشکیل شده، اوپو نیز متقابلاً در ۹ کشور علیه نوکیا شکایت کرده است. این شرکت چینی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که شکایت‌های مطرح‌شده از طرف نوکیا، تکان‌دهنده هستند.
به گزارش Gizmochina، حکم دادگاه منطقه‌ای آلمان، اولین رأی صادره درمورد پتنت‌های این پرونده است. نوکیا از اوپو به‌دلیل نقض حقوق مرتبط با ۹ گواهی حق‌اختراع استاندارد اساسی (SEP) و پنج پتنت اجرایی در سه دادگاه منطقه‌ای آلمان شکایت کرده بود. این شرکت فنلاندی در حوزه‌ی 5G و استانداردهای مربوط به آن سرمایه‌گذاری هنگفتی معادل ۱۲۹ میلیارد یورو (۱۳۰٫۳ میلیارد دلار) انجام داده و گواهی‌های حق‌اختراع زیادی در آلمان ثبت کرده است. این شرکت همچنین به‌تازگی با دایلمر و لنوو که برخی از مخالفان آن هستند، به توافق رسیده است.
رأی دادگاه منطقه‌ای مانهایم آلمان به نفع نوکیا، یعنی دستگاه‌های اوپو و وان‌پلاس در این کشور ممنوع شده‌اند. شایان‌ ذکر است اعتراض اوپو به این تصمیم‌گیری نیز ازطرف قاضی پرونده رد شد.
وکلای نوکیا در پرونده‌ی مانهایم از تیمی تشکیل شده که در دعوی حقوقی با دایملر و لنوو نیز به پیروزی رسیده‌ بودند. این شرکت درحال‌حاضر مجوز نام خود را برای محصولات مصرفی صادر می‌کند و در گذشته نیز مجموعه‌ای از پتنت‌های پیشرو را در این صنعت به‌ نام خود ثبت کرده است.
اوپو چند سال قبل اولین گوشی هوشمند تاشو خود موسوم به OPPO Find N را عرضه کرد و حالا به‌نظر می‌رسد این شرکت چینی درحال‌ کار روی نسل بعدی گوشی‌های تاشو خود است.
افشاگر معروف DigitalChatStation می‌گوید اوپو درحال‌ کار روی دو گوشی هوشمند تاشو جدید است که یکی از آن‌ها با اسم رمز Dragonfly از سبک تاشو شبیه سری گلکسی زدفلیپ و دیگری که اسم رمز آن هنوز مشخص نیست از طراحی تاشو شبیه سری گلکسی زد فولد سامسونگ بهره خواهد برد.
به گزارش Gizmochina، ظاهراً گوشی‌ Dragonfly اوپو به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد شد. گفته می‌شود این شرکت روی کاهش ضخامت این محصول تمرکز کرده و علاوه‌براین از ساختار لولای جدیدی در آن‌ استفاده خواهد کرد.

World of Words

منبع:gizmochina

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *