دیزل گیت

دیزل گیت دامان هیوندای و کیا را هم گرفت؛ خودروسازان کره‌ای تحت بازرسی آلمان ها

دیزل گیت دامان هیوندای و کیا را هم گرفت؛ خودروسازان کره‌ای تحت بازرسی آلمان ها

عبارت دیزل گیت یا رسوایی دیزلی نخستین بار در مورد فولکس واگن مطرح شد. این خودروساز آلمانی به واسطه دست‌کاری در نرم افزار اعلام آلایندگی خودروهایش متهم شد. حال به نظر می‌رسد دو خودروساز کره‌ای یعنی هیوندای و کیا نیز درگیر ماجرای مشابهی شده‌اند. مقامات آلمانی به تازگی تحقیقات را در مورد میزان آلایندگی خودروهای دیزلی هیوندای و کیا آغاز کرده‌اند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|از آن پس هزاران خودرو فولکس واگن عودت داده شدند و داس متحرک آلمانی تلاش بسیاری را برای بهبود وجهه از دست رفته خود انجام داد.
در دیزل گیت نرم افزار دستکاری میزان آلایندگی، میزان اکسید نیتروژن خروجی را کمتر از حد مجاز اعلام می‌کرد تا خودروها اجازه فروش در اتحادیه اروپا را به دست آورند.
با این حال رسوایی دیزل گیت تنها به فولکس واگن محدود نشد و پس از آن سایر خودروسازان آلمانی نیز درگیر پرونده‌های تقلب مشابه شدند.
به بیان مقامات آلمانی، بیش از 210 هزار دستگاه خودرو ساخته شده توسط هیوندای و کیا در این تحقیقات بررسی خواهند شد. این خودروها به همان نرم افزاری مجهز هستند که خودروهای فولکس واگن در سال 2015 توسط آن دستکاری شدند. این نرم افزار خاص می‌تواند میزان آلایندگی خودرو را کمتر از حد مشخصی اعلام کند. به همین دلیل خودروها اجازه فروش در آلمان را با تقلب به دست می‌آورند.

دیزل گیت کر‌ه‌ای

ماموران دادستانی فرانکفورت روز 28 ژوئن به کارخانه هیوندای و کیا در آلمان یورش بردند تا خودروهای دیزلی این برند را مورد تحقیق قرار دهند. به گفته دادستانی این شهر، نرم افزار تقلب مورد استفاده در خودروهای هیوندای و کیا، توسط بوش و Delphi Technologies توسعه داده شده است. علاوه بر فرانکفورت، هشت نمایندگی فروش دیگر در آلمان و لوکزامبورگ نیز توسط آژانس اتحادیه اروپا مورد بازرسی قرار گرفتند.
سخنگوی هیوندای که مالک کیا است، حملات به دفاتر این شرکت در اروپا را تایید کرد و گفت که این شرکت در حال همکاری با مقامات است. وی افزود: «هیوندای به طور کامل با مدعی العموم همکاری می کند و در حال حاضر هیچ اظهارنظر دیگری در این زمینه نخواهد داشت.»
حمله به دفاتر هیوندای و کیا در حالی رخ می‌دهد که پرونده رسوایی دیزل گیت فولکس واگن پس از هفت سال همچنان در حال رسیدگی است. به تازگی گروه فولکس واگن موافقت کرد که 193 میلیون پوند به بیش از 90000 راننده بریتانیایی به خاطر رسوایی دیزل گیت بپردازد. حدود 11 میلیون خودروی آئودی، سئات، اشکودا و فولکس واگن تحت تأثیر این رسوایی قرار گرفتند.

World of Words

منبع: z4car

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *