دیجی

دیجی‌نکست روی استارتاپ‌های حوزه تجارت الکترونیک سرمایه‌گذاری می‌کند

دیجی‌نکست روی استارتاپ‌های حوزه تجارت الکترونیک سرمایه‌گذاری می‌کند

بازوی نوآوری و سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا اعلام کرده سقف سرمایه‌گذاری‌اش روی استارتاپ‌ها به صورت مستقل تا 5 میلیارد تومان است. دیجی‌نکست به عنوان مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا روی استارتاپ‌های زنجیره ارزش تجارت الکترونیکی در مرحله بذری و پیش بذری سرمایه‌گذاری می‌کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|بازوی نوآوری و سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا اعلام کرده سقف سرمایه‌گذاری‌اش روی استارتاپ‌ها به صورت مستقل تا 5 میلیارد تومان است. البته آن‌ها برای مبالغ بالاتربه صورت هم‌سرمایه‌گذاری با سایر سرمایه‌گذاران مشارکت می‌کنند.
با توجه به اینکه حفظ انگیزه کارآفرینان بعد از جذب سرمایه برای دیجی‌نکست حائز اهمیت است، میزان سهم دریافتی این شرکت در سرمایه‌گذاری‌ها کمتر از 30 درصد عنوان شده است.
استارتاپ‌ها در کنار جذب سرمایه فرصت استفاده از تجربیات بزرگترین گروه تجارت الکترونیک ایران را نیز به دست می‌آورند. امکان هم‌افزایی با گروه دیجی‌کالا و بهره‌گیری از دستاورد‌های 16سال تجربه فعالیت در این صنعت، برای استارتاپ‌ها این فرصت را فراهم می‌کند تا مراحل رشد و توسعه را در بستر مناسبی طی کنند.
دیجی‌نکست به عنوان مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا، با سرمایه‌گذاری هوشمند روی استارتاپ‌ها علاوه بر سرمایه نقدی، نقش موثری در گسترش پذیری سریع و رشد استارتاپ‌ها (scale up) از طریق کسب و کارهای گروه ایفا می‌کند.
دیجی‌نکست با شعار «آینده اینجاست» آماده‌ سرمایه‌گذاری روی کارآفرینان توانمندی است که با تمرکز بر نوآوری و تکنولوژی برای رشد و توسعه استارتاپ خود در زنجیره ارزش تجارت الکترونیک به دنبال جذب سرمایه هستند. تمرکز سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه از ابتدای فعالیت بر استارتاپ‌های تکنولوژی محور به ویژه cutting edge technology بوده است.
گفتنی است مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌کالا در سال 1396 تاسیس شده و تا به امروز روی 44 استارتاپ در حوزه‌های مد و فشن، بازی، زیبایی، فناوری‌های مالی، سرویس‌های تجارت الکترونیک، آموزش، فضای ابری، مدیریت هوشمند ناوگان، لجستیک هوشمند، خانه هوشمند، ورزش و تکنولوژی بازاریابی سرمایه‌گذاری کرده است.
حوزه‌‎های سرمایه‌گذاری‌ دیجی‌نکست در سال 1401 با توجه به استراتژی‌های این مجموعه شامل تجارت الکترونیک، سوشال کامرس، خدمات و راهکارهای ابری، هوش مصنوعی،کلان داده و تحلیل داده، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، لجستیک هوشمند، تکنولوژی‌های بازاریابی، بلاک‌چین، اینترنت اشیا، مد و فشن، رباتیک و فناوری‌های مالی است.
براساس آمارهای اعلام شده از سوی دیجی‌نکست، 659 استارتاپ از آن‌ها درخواست سرمایه‌گذاری داشته‌اند که حدود 20 درصد آن‌ها به مرحله ارزیابی رسیده‌اند. 44 استارتاپ نیز موفق به جذب سرمایه از این مجموعه شده‌اند که تنها نیمی از آن‌ها هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. گفتنی است 16 استارتاپ نیز در مرحله بررسی قرار دارند.
با توجه به گسترس فعالیت‌های استارتاپی در سراسر کشور، تیم سرمایه‌گذاری دیجی‌نکست جهت استفاده از پتانسیل‌های موجود، برنامه «سفیران دیجی‌نکست» را طراحی و اجرا کرد. در حال حاضر 18 سفیر در 12 استان مشغول به فعالیت هستند و استارتاپ‌های فعال در حوزه زنجیره ارزش تجارت الکترونیک را شناسایی و به دیجی‌نکست معرفی می‌کنند.

World of Words

منبع:diginext

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *