record-participation-iran-khodro-lottery

تاریخ عرضه رسمی کراس اوور ریرا ایران خودرو مشخص شد

تاریخ عرضه رسمی کراس اوور ریرا ایران خودرو مشخص شد

مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن حضور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر ساری استان مازندران، به عرضه ریرا از تابستان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن حضور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر ساری استان مازندران، به عرضه ریرا از تابستان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد. به گفته وی، زمان توسعه این کراس اوور جذاب به ۱۸ ماه تقلیل یافته و از ابتدای تابستان سال آینده می‌توان منتظر مشاهده ریرا در خیابان‌های کشور باشیم.
ریرا یا همان پروژه K125 نخستین کراس اوور ملی ایران‌خودرو به حساب می‌آید که اوایل تابستان سال جاری به‌طور رسمی رونمایی شد. این خودرو بر‌اساس پلتفرم بومی‌شده PF1 یعنی IKP1 ساخته شده و در دسته کراس اوور‌های کوچک قرار می‌گیرد. ریرا (Rira) نامی مازندرانی و به معنی باران است.
علاوه بر ریرا، پروژه هاچبک TF21 نیز طبق برنامه پیش می‌رود و قرار است پس از تولید چند نسخه اولیه برای اجرای ارزیابی‌ها و آزمایش‌های مختلف، این خودرو نیز در شهریورماه سال آینده به تولید انبوه برسد.
علاوه بر عرضه ریرا از تابستان سال ۱۴۰۲ به بازار، مدیرعامل ایران‌خودرو همچنین از صفر شدن تولید خودروهای ناقص و انتقال مستقیم محصولات به بازار خبر داد. به گفته وی، در حال حاضر هیچ خودروی ناقصی در کارخانه‌های ایران‌خودرو ساخته نمی‌شود.
این در حالی است که بحران خودروهای دپو‌شده در پارکینگ شرکت در سال‌های گذشته، زیان مالی گزافی را به همراه داشته و حالا با رفع مشکل تولید خودروهای ناقص و ارتقای کیفیت محصولات، ایران‌خودرو توانسته است حدود هفت هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی کند.
با توجه به اظهارات اخیر مدیرعامل ایران‌خودرو، این خودروساز داخلی از بودجه ۳۰ هزار میلیارد دلاری برای طرح‌های توسعه‌ای برخوردار است که در شرایط فعلی، رقم قابل‌توجهی در صنعت خودروسازی به حساب می‌آید. ایران‌خودرو قصد دارد با همکاری رقیب قدیمی خود، یعنی سایپا، یک پایگاه علمی را جهت بررسی محصولات دو شرکت در استان مازندران احداث کند. اگر همه‌چیز طبق برنامه‌ پیش برود، احداث این پایگاه مشترک بدون شک تأثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت صنعت خودروسازی منطقه خواهد داشت.
همچنین مراسم قرعه‌کشی مربوط به جدیدترین طرح فروش محصولات ایران خودرو اخیراً به انجام رسید و حالا آمارهای جالبی در مورد آن منتشر شده است. به دلایل مختلف ازجمله اختلاف فاحش میان قیمت بازار آزاد و قیمت کارخانه‌ای خودروها، بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در قرعه‌کشی آبان‌ماه شرکت کرده و بدین ترتیب، رکورد شرکت در قرعه‌کشی خودرو در ایران شکسته شده است.
طبق آمار به‌دست‌آمده از سوی ایران خودرو، ۶ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۲۴ متقاضی در طرح فروش اخیر شرکت کرده‌اند. این در حالی است که موجودی خودروهای عرضه‌شده تنها ۳۹ هزار دستگاه اعلام شده بود. به بیان بهتر، شانس هر شرکت‌کننده برای برنده‌شدن در مراسم قرعه‌کشی حداکثر ۰.۶ درصد بود، یعنی ۱ خودرو برای ۱۶۷ نفر!
البته تجربه این استقبال گرم و شکست رکورد شرکت در لاتاری ایران خودرو چندان‌هم بی‌دلیل نیست. اختلاف زیاد بین قیمت کارخانه‌ای و قیمت بازار آزاد باعث شده است تا سفره رانت کماکان پهن باشد و خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای در نظر گرفته شود. بدیهی است که در چنین شرایطی، دلالان و افراد سودجو نیز به دنبال رانت‌خواری و کسب منفعت باشند و با حضور خود در لاتاری، شانس متقاضیان و خریداران واقعی را کم‌تر کنند.

World of Words

منبع: ikco

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *