کمپانی برند یوتیوب به تازگی اظهار داشته است که سازندگان ویدیوهای کوتاه می توانند از طریق این شبکه اجتماعی درآمد زایی کنند.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، در طی چند سال گذشته بسیاری از کمپانی های بزرگ شبکه های اجتماعی به منظور جلب مخاطبان وفادار به تولیدکنندگان محتوا پول می پردازند. برند یوتیوب نیز در ابتدای سال جاری از بودجه ای 100 میلیون دلاری به منظور پرداخت پول به سازندگان ویدیوهای فرمت کوتاه که در ماه گذشته به صورت بتا برای 100 کشور عرضه شد، پرده برداری کرد. حالا این کمپانی اطلاعات جدیدی را در رابطه با کسب درآمد از طریق این روش ارائه کرده است.
برند یوتیوب در ابتدای سال جاری اعلام کرد که قصد دارد از هزاران تولیدکننده شایسته دعوت به عمل بیاورد که از محتوایی که از امروز تا سال 2022 تولید می کنند، کسب در آمد کنند. یوتیوب بر اساس تعداد افراد مشاهده کننده و سایر پارامتر ها به آنها مبلغی از 100 تا 10 هزار دلار پرداخت خواهد کرد.
به این ترتیب هر تولیدکننده ای که هم اکنون از قابلیت ویدیوهای کوتاه برند یوتیوب استفاده می کند واجد شرایط دریافت این پول خواهد بود. طبیعتا استانداردهایی نیز در این میان برای ویدیوهای کوتاه تعریف شده است که از آنها می توان به پیروی از دستورالعمل ها و سیاست های کپی رایت برند یوتیوب اشاره کرد. این کمپانی همچنین آپلود محتوایی که به صورت اختصاصی برای اسنپ چت یا تیک تاک ساخته شده باشد و واترمارک یا لوگوی سایر شبکه های اجتماعی را داشته باشد، پذیرفته نخواهد شد.
علاوه بر این یوتیوب اظهار داشته است که پرداخت های این بخش به صورت ماهانه انجام خواهد شد. اگرچه پلتفرم ویدیوهای کوتاه در این شبکه اجتماعی بسیار جدید است اما شبکه های اجتماعی دیگری نظیر تیک تاک از مدت ها قبل از چنین قابلیتی بهره مند شده و به تولیدکنندگان خود پول می پردازند.
در نهایت جالب است بدانید که فیس بوک هم از یوتیوب عقب نمانده و اخیرا به منظور جذب سازندگان به اینستاگرام و سرویس اصلی خود از برنامه 1 میلیارد دلاری جدیدی رونمایی کرده است. البته شاید جذاب تر این رقم هنگفت، تصمیم فیس بوک مبنی بر عدم دریافت پورسانت از درآمد های تولیدکنندگان در سال 2022 باشد و بسیاری از تولیدکنندگان را به این شبکه اجتماعی جذب کند.
World of Words
منبع: ایتنا